23 van de 27
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Marvin’s 1985 BX 16 TRS
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 08 december 2014 09:29 PM
  [ # 331 ]

Merci, zuigerveren waren al besteld dus die komen er sowieso in.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 30 december 2014 12:19 AM
  [ # 332 ]

Hier mijn vorderingen ook maar weer eens laten zien. Afgelopen week een beetje vakantie gehad, dus weer wat langer dan een verloren avond aan de BX kunnen werken. Alles is inmiddels schoon en alle onderdelen zijn ook al binnen. Het is nu tijd voor het opbouwen van de motor. Ik was begonnen met de cilinderkop, daar zijn alle pakkingen en klepseals vervangen, en de kleppen ook weer gesteld, daar keer ik behoorlijk tegenop maar is allemaal goed gegaan.

2014-12-27 23.08.07

Morgen is het tijd om het onderblok te gaan monteren, deze is reeds schoon gemaakt en de nieuwe zuigerveren zitten al op de zuigers Very Happy

2014-12-26 15.31.23

2014-12-29 16.02.48

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 december 2014 12:35 AM
  [ # 333 ]

Schauw!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 30 december 2014 02:30 AM
  [ # 334 ]

Ik ben héél benieuwd hoe dit blok straks loopt Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
robrob
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-10-2006

- BX Biarritz
Gepost: 30 december 2014 10:53 AM
  [ # 335 ]

Tof om te volgen dit… ik ben ook benieuwd hoe dit gaat lopen. Succes met de klus!

nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 30 december 2014 11:46 PM
  [ # 336 ]

Vandaag weer wat verder gekomen, na enige tegenslag. Dacht ik alles netjes bewaard te hebben, heb ik dus blijkbaar 2 lagerkapmoeren kwijt gemaakt Rolling Eyes Verder is wel alles gelukt, de zuigers zijn gemonteerd en de oliepomp zit er ook weer op, het begint weer een beetje op een motor te lijken Very Happy

2014-12-30 22.32.44

2014-12-30 22.30.33

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 31 december 2014 12:14 AM
  [ # 337 ]

Goed bezig! Voelt vast goed om zelf een blok te reviseren, zeker als het blok straks perfect loopt.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 31 december 2014 12:29 AM
  [ # 338 ]

Ja ik vind het echt heel leuk om te doen!
En of de motor straks goed loopt is natuurlijk de volgende vraag.
De carburateurs ga ik sowieso niet zelf afstellen, dat is me veel te complex. Dat ga ik laten doen op een Dyno, dan weet ik ook gelijk hoeveel PK ik eruit ga halen Very Happy

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 31 januari 2015 10:25 PM
  [ # 339 ]

Trouwens, wat voor mistlampen heb jij gemonteerd?

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 31 januari 2015 10:59 PM
  [ # 340 ]

Ik heb er Cibié mistlampen op zitten. Die werden af-fabriek ook geleverd op de GT/Digit.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 31 januari 2015 11:04 PM
  [ # 341 ]

Dan neem ik aan dat jij ze ook op de originele manier bevestigd heb? Ik wil namelijk wel mistlampen op m’n RS zetten, maar zit nog een beetje te denken over hoe ik ze moet bevestigen (mede omdat de Marchals die ik heb groter zijn dan de originele).

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 31 januari 2015 11:12 PM
  [ # 342 ]

Ja klopt, dat is ook wel het mooiste. Ze vallen dan een klein beetje naar binnen. Hoeveel groter zijn die van jou dan?

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 31 januari 2015 11:47 PM
  [ # 343 ]

Ik heb ze niet bij de hand liggen, maar ik geloof dat ze iets groter zijn. Zou wel moeten gaan dus. Ik ga van de week wel ff kijken. Dank voor je reactie very good

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 09 maart 2015 09:44 PM
  [ # 344 ]

Weer wat verder gekomen na een tijdje niet meer aan de bx gewerkt te hebben. De planning was om de bx klaar te hebben als het seizoen weer zou beginnen. Op 1 maart weer kunnen rijden was eigenlijk wel nodig na meer dan een jaar stil te hebben gestaan. Nu raad je het natuurlijk al, een maart is het helaas niet geworden.
Er kwam opeens een verhuizing tussen, want op zich natuurlijk ook geen slecht nieuws was. Op dat moment zijn er alleen wel andere prioriteiten, dus werd de bx even op een lager vuurtje gezet. Maar nu krijg ik langzaam weer tijd om aan de bx te werken. Vorige week zondag begonnen om de carburateurs uit elkaar/schoon te maken. En ik was in de volle overtuiging dat de moeilijkheid van een standaard bx Solex carburateur toch wel het toppunt was, maar helaas blijkt een Dellorto toch net nog een stukje ingewikkelder te zijn.

2015-03-01 15.41.52

Afgelopen zondag de zelfs bij de bx geweest en de motor kunnen demonteren. Hierna moet de stuurbekrachtiging er nog in komen, en dan begint het eind een klein beetje in zicht te komen. Ik heb maar geen planningen gemaakt, want ik ben bang dat ook die niet gehaald gaan worden Laughing

Nog een paar plaatjes van de demontage:

2015-03-08 14.54.20

2015-03-08 14.54.33

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 09 maart 2015 09:47 PM
  [ # 345 ]

Je kan wel zien wie er gewerkt heeft:
DSC_2526

In elk geval heel veel succes!

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
 
23 van de 27
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook