Ik zou van mijn collega-xsara rijders eens willen weten hoe warm jullie koelwater wordt. Het wijzertje op het dashboard is nog nimmer boven de 80 graden uitgekomen.
Voor de rest niet zoveel nieuws, of het zouden wat nieuwe deukjes in de deuren moeten zijn en wat bumperschades…de abs-ruilunit ligt nog op het schap.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Het belangrijkste is dat de naald niet teveel schommelt, bij mij bleef ie altijd net voor de 90 hangen, en dat je kachel niet afkoelt als je harder gaat rijden, maar de xsara heeft een zender en een sensor, bij de thermostaat zitten, de zender is voor je metertje, de sensor (2draden) is voor je bsi, deze bepaalt de hoeveelheid ingespoten benzine, koud veel, warm gewoon,
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 14-08-2014
- Xsara 1.6 16V Coupe
rzasa schreef:Ik zou van mijn collega-xsara rijders eens willen weten hoe warm jullie koelwater wordt. Het wijzertje op het dashboard is nog nimmer boven de 80 graden uitgekomen.
Ik weet in ieder geval dat het ‘standaard’ is voor de phase III modellen. Daar is het normaal dat de temperatuurmeter zo rond de 80 graden staat. Dat is bij mijn auto in ieder geval zo. Misschien dat dat bij de latere Phase II’s ook het geval is, dat zou kunnen. Ik zou me er niet druk om maken in ieder geval.
Ik zal eens kijken in hoeverre de naald schommelt en hoe snel de motor op temperatuur is.En dan hou ik die 80 graden aan.
Even een vraag: kunnen 4 gaats 15 inch velgen met bandenmaat 195/65/15 die onder een C5 hebben gezeten onder een Xsara II?
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Nee, dat gaat aanlopen.
195/55/15 of 185/60/15 banden kunnen wel.
Okee, merci!
Bestaan er ook phase2/3 tussenmodellen?
Geen mistlampen in de bumper, wel het dashboard met gekleurd plastic.
Opmerkelijk bod trouwens.
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 14-08-2014
- Xsara 1.6 16V Coupe
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Ik heb wel vaker vreemde combinaties gezien moet ik zeggen. Citroën maakt er wel vaker een zooitje van Van de andere kant, het kan ook iets simpels zijn als een keer schade aan de bumper waarbij deze vervangen is voor een nieuwe bumper. En ook in het Saxo forum is iemand bezig om van een standaard Saxo een Exclusive te maken door onderdelen te vervangen. Dan krijg je ook ‘rare’ combinaties
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
dit heeft gewoon te maken met de uitvoering meer niet, er zijn globaal 5 uitvoeringen, dit is uitvoering no 4. bij type 5 is de kachel/airco automaties geregeld. en nog wat dingen extra. en type xsara 2 heeft rechthoekige verstralers onder in de bumper, en type 3 heeft ronde, deze werden vaak standaard gemonteerd om de auto beter te verkopen, hij liep immers op zijn eind, en ze moesten dus van de gehele voorraad af.
Kleine interieur-update voor wat extra comfort.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Wat is hier aan de hand?
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Fahrenheit?
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 14-08-2014
- Xsara 1.6 16V Coupe