Achter de bekleding van de kofferklep zit een plastic plaat gekit tegen de klep. Waarschijnlijk sluit het niet overal meer af. kap verwijderen en opnieuw vastzetten met kit. Bekend probleem..
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ga idd maar uit van een lekkende plaat in de kofferklep, dat is bij een Break altijd de eerste verdachte. Gebruik wel een goede kit die enigzins flexibel blijft, geen kit die keihard wordt.
Je kofferbakmat zal ook wel volgezogen zijn als een spons.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Kijk eens op het Xantia-forum bij de “FAQs”, daar vindt je alle info over het opnieuw kitten van die plastic binnenschaal. Heb het zelf ook opnieuw gekit en einde vochtellende.
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Met behulp van jullie en het Xantiaforum ben ik er inderdaad achter wat het euvel is:: die plastic plaat. Helaas is die op meerdere plekken gescheurd. Opnieuw kitten is ws niet afdoende.
Wel jammer dat je de bekleding er niet uit kunt laten, de stekkerverbinding zit daar ook achter.
Ik heb eigenlijk vergeten te checken wat ik dan aan verlichting aan 1 kant mis. Is dat alleen 1 remlicht of nog meer?
De hele linker lichtunit van de achterklep zit er aan vast IIRC, dus behalve remlicht ook achterlicht en achteruitrijlamp.
En voor lekkage zijn behalve de afdekfolie (1e verdachte!) nog meer oorzaken bekend, zoals asje van achterwisser tot zelfs de boutbevestiging van de dakrails.
Succes.
Adri
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
guzziman schreef:Met behulp van jullie en het Xantiaforum ben ik er inderdaad achter wat het euvel is:: die plastic plaat. Helaas is die op meerdere plekken gescheurd.
Zullen we doen wie het eerst zijn auto droog heeft
Ik ben momenteel met precies hetzelfde euvel bezig, ook met de plastic plaat die gewoon helemaal aan stukken is. Ik heb alleen nog geen vervanger.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik moet ook sloperijen af ik bang. Ik hoop niet dat ik jou daar tegenkom. Dat zou betekenen dat we in dezelfde vijver vissen
Succes!
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
Doe jij boven de rivieren, dan doe ik Brabant en Vlaanderen, okee?
Trouwens, als we elkaar tegen komen: Ik ben best aardig hoor
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik moet mijn remschrijven achter vervangen. Ik lees overal en in Haynes dat de schijf vast zit met een borgschroef
Lijkt mij ook logisch. Echter bij mij vind ik geen borgschroef maar lijkt er een pennetje op de naaf te zitten waar het vijfde gat van de remklauw omheen moet.
Kan dit kloppen?
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Dat klopt.
Dit pennetje is een schroef en moet je er dus gewoon uitdraaien.
Staan de remklauwen niet scheef op de draagarm ten gevolge van corrosie?
Mijn Xantia had hier zoals de meeste ook last van.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Heb ik het toch goed gezien. Er past helaas amper een sleuteltje op. Zal de griptang aan te pas moeten komen verwacht ik.
Zal hem eerst maar een paar dagen met de WD 40 spuiten. De schijven staan in bestelling.
Bedankt voor je reactie.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik heb dit met een klein dopsleuteltje gedaan, alles kwam zonder problemen los.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik heb de remklauwen achter ontroest , de schijven en blokken vernieuwd, maar moet de boel nu ontluchten . De auto staat nu op assteunen . Ik heb begrepen dat er pas rem druk wordt opgebouwd als de auto op de wielen staat, maar dat is niet het geval . Moet ik nu de steunen onder de draagarmen zetten en dan de procedure verder uitvoeren? Dus: lopende motor, auto in de hoogste stand, rem indrukken en de ontluchtings nippels openen?
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Als je Xantia ABS heeft moet het in principe via Lexia gebeuren, maar mij is het gelukt op de ouderwetse manier.
Dus gewoon auto op bokken(steunen) -> hoogte bediening in de hoogste stand -> iemand de rem laten indrukken met draaiende motor -> slangetjes aan de ontluchtingsnippels en 1 voor 1 open draaien tot dat de lucht eruit is.
Bij een Xantia met ABS komt er slechts weinig druk op de remmen als je ontlucht zonder Lexia dus het duurt even om te ontluchten maar het lukt wel.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Mijn Xantia heeft ABS . Het duurt dus alleen langer. Wat doet een Lexia precies? Das toch een uitlezer ?