29 van de 48
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Tim z’n 16TRi
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 13 maart 2015 10:07 PM
  [ # 421 ]

Dit weekend heb je nog kunnen aanschouwen hoe snel zo een motorblok ernaast ligt :p

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 13 maart 2015 10:17 PM
  [ # 422 ]

Daan, een deel van het karakter van deze auto komt juist van het heerlijke 1.4i blok. Waarom stel je trouwens tu 1.6 en geen xu 1.6 voor?

Nou zeg dat wel, Marvin. Vooral als iedereen staat toe te kijken en bier drinkt Laughing

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 13 maart 2015 10:21 PM
  [ # 423 ]

Dat heeft met de motorsteunen te maken, omdat jij een 1.4 tu hebt zijn de motorsteunen het zelfde.

Met een uur was ie eruit Mr. Green

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 13 maart 2015 10:28 PM
  [ # 424 ]

Op die fiets. Denk niet dat ik t ga doen, tenzij het blok de soep in loopt

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 maart 2015 10:54 PM
  [ # 425 ]

Met een subframe wissel kan xu ook. Geen probleem. Bin there don that!
Ligt eraan wat je wilt.

Als je je cannes niet wilt verkopen en meer vermogen wilt moet je wat.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 14 maart 2015 12:10 AM
  [ # 426 ]

Hij heeft al een BX met een 1.6 Razz Of leg er dan een 1.6 16V uit een Saxo/106 etc. in Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 14 maart 2015 12:15 AM
  [ # 427 ]

Een 1.6 16v uit een saxo is toch een tuuuuu?

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 14 maart 2015 12:16 AM
  [ # 428 ]

Juuuuup

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 14 maart 2015 09:13 AM
  [ # 429 ]

Ik wist niet dat tu een ander subframe had dan een xu. Wist wel dat 150 een ander subframe had. Weer wat geleerd. Als ik een motorwissel zou doen, wat heb ik dan allemaal nodig?
- motor
- kabelboom + ECU
- voorste stuk uitlaatpijp/uitlaatspruitstuk?
- luchtinlaat/inlaatspruitstuk?

Hoe zit het dan met HD-pomp, kan je die kwijt op een tu5?

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 maart 2015 09:20 AM
  [ # 430 ]

als het goed is zitten er wel draadeinden voor, volgens mij hadden ze niets aan de buitenkant van het onderblok veranderd.
Daarbij heeft een xsara 1.6 ook een stuurbekrachtigingspomp. Denk dat je wel wat met die plek kan.

Ik vond het makkelijk om bij een ombouw gewoon een complete auto op te halen. weet je zeker dat je alles hebt.
Je kan ook overwegen om een 1600 radiateur (groter) te plaatsen.

Wederom, ligt eraan wat je wilt?! wil je gewoon iets meer vermogen maar vind je een 1600 voldoende? dan zou ik een 1600 8V tU overwegen. niet moeilijk, weinig gewicht. Je houd je ruimte etc.

Wil je meer vermogen? Dan is een DKZ (Bx GTI) erg leuk.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 14 maart 2015 09:27 AM
  [ # 431 ]

M’n ouders hebben een berlingo 3 met 90pk 1.6 16v en dat vind ik geen fijn blok, veel te smeuïg. Maar dat kan ook zijn omdat de auto 1400kg weegt. Dus mijn eerste reactie zou een 1.6 8v zijn. Ik hoop dat die net zo lekker zou rijden als m’n 1.4 8v.
Eventueel zou 1.4 16v uit 106/205 ook een optie zijn, die hebben iets van 90-95pk.
Wat ik zou willen is een net zo pittig blok, alleen een tikje sneller. Het hoeft absoluut geen racemonster te worden…

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 maart 2015 03:06 PM
  [ # 432 ]

16v kleppers zijn hoog toeren motoren. Zo te horen heb jij meer aan een 8v.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 14 maart 2015 07:06 PM
  [ # 433 ]

Dat bevestigt mijn vermoeden dus. Mocht ik een motorwissel uitvoeren, moet ik dus op zoek naar een 1.6 8v Citroën/Peugeot sloper. Dank voor t meedenken, Daan Wink

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 maart 2015 07:41 PM
  [ # 434 ]

Wordt regelmatig een xsara of saxo vtr voor weinig aangeboden.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 16 maart 2015 07:20 PM
  [ # 435 ]

Sinds kort zet ik de Cannes na iedere rit handmatig in de laagste stand en sindsdien veert de dame veel zachter aan de voorkant! Zeer aangenaam verrast.

Wat ik wat minder vond (raad het plaatje):
WP_20150316_001

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
 
29 van de 48
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook