Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Och help, aftermarket alarminstallaties of startonderbrekers. Ellende gegarandeerd!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Máár, dit alarmsysteem kan je met een simpele switch op het dashboard in- en uitschakelen! Extra veilig enzo
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Je moet wel ekkes in het schema kijken hoe de fan geschakeld/gevoed wordt, volgens mij staat op beide aansluitingen 12V als ‘ie uit staat, en de snelheid wordt geregeld door 1 kant naar 0V te brengen, waardoor het potentiaalverschil naar 12V gaat. Niet dat je rare dingen meet als je met een multimeter aan de gang gaat.
Edit, gevonden:
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Dank Jeroen. Ik ga nu even hardop nadenken: Ik weet dat mijn contactslot lichtelijk gaar is en ik zie dat de fan een geschakelde plus krijgt van het contactslot. Zou het kunnen zijn dat de geschakelde plus niet aankomt bij de fan? Overige functies van dashboard etc werken wel gewoon.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Zou kunnen, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Edoch: meten ben weten.
Het relais wat je ziet, 745, dat zit volgens mij ook niet op alle BX’en. Ik heb sommige BX’en gehad waar je duidelijk een relais hoorde inschakelen bij max stand en bij sommigen niet. Dat zou ook verklaren waarom mensen hebben gehad dat hun fan alleen op standje orkaan het doet en andere mensen waar de fan het helemaal niet meer doet. Bij beiden zou dan de transistor of ptc (beiden op die module in je kachelhuis) kapot zijn, maar het wel of of niet aanwezig zijn van een relais zou het verschil maken.
Wat bij mij vaak het probleem was is de ptc op die module, dat is een temp-afhankelijke weerstand en zou in normaal bedrijf gewoon moeten geleiden. Dat ding zit geklemd op de foto die Timo eerder poste. Die kan je eens opschuren of tijdelijk vervangen voor een moertje oid.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Wijze woorden van een wijs man! Hier kan ik wat mee. Jullie horen nog van mij
Overigens zitten we op 35 pagina’s geneuzel over mijn BXen, hartelijk dank allemaal voor jullie adviezen de afgelopen anderhalf jaar!
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Heb je nou al bruine stoelen?
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Nog steeds niet, Prowl! Dat blijkt nog een behoorlijke zoektocht te zijn.
Zojuist nog met de kachel bezig geweest en nu snap ik er nog minder van. De kachel van de Cannes werkt in de Cannes en niet in de Biarritz. De kachel van de Biarritz doet het niet in de Biarritz en ook niet in de Cannes. Ik meet op beide stekkers, dus die van kachelweerstand én fanmotor, dezelfde waardes Ik denk dat ik dus de kachel maar op de beunhaas manier laat werken voor de apk. Elektrische problemen zijn echt ruk, maar het geeft wel voldoening als je het probleem kan vinden haha.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Heb je de kachelmotor in z’n geheel omgewisseld incl. ‘module’ die erin zit?
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Ik heb eerst de werkende module uit de Cannes in de Biarritz gezet. Toen dat niet werkte heb ik de complete motor omgewisseld.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zekering?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Die is goed (kachel is gezekerd met knipperlichten en die werken wel)
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik lees in me boekje:
F4- 30A = Koelluchtventilator
Nu weet ik niet of is daar de kachelmotor mee bedoelen?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Nope. Je moet een andere hebben 25A knipperlicht, airco & kachel
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Dubbelpost
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99