Ik weet dat er voor apk al een hele poos geen enkele eis meer is wat die 1tjes, (2tjes, of 3tjes) betreft.
De orginele platen zijn er idd een jaar of 4 geleden een keer vanaf gejat. 2 weken later waren ze ergens in de bosjes terug gevonden en bij de politie ingeleverd. Ik vroeg nog of ik ze terug kon krijgen maar helaas…...ze zijn vernietigd .Omdat ik al platen met een 1tje erop had. Ze lijken idd op de oude gejatte exemplaren, maar mocht ik ervoor aangehouden worden,..het 1tje staat er nog steeds. welliswaar geel maar gewoon aanwezig.
Ik heb van deze auto zelfs de pre-gaik platen nog in de schuur, met van die ronde apk stickers uit de jaren 80
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Pre-gaik platen: leuk om ze erop een meeting weer op te schroeven
Ik hoop dat ooit voor auto’s vanaf 1978 (sidecode 4) er weer non-gaikplaten gevoerd mogen worden.
Vindt dat toch een stukje leuker staan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ziet er goed uit Art! Nog geen knipperlichtjes kunnen vinden?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Dankje!, Nog niet echt heel hard naar gezocht, maar dat is het eerst volgende.
Mischien probeer ik eerst nog even of ik de randen weer mooi zwart kan maken aan de binnenkant.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Je bent gespot! 5e foto in het eerste bericht van de pagina:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,5321552,page=17
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ze staat er mooi op!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Art schreef:Ik heb eerst de grille, knipperlichten, kentekenplaat en de achterlichten verwijderd, toen de bumpers ontvet en alles wat niet meegespoten moest worden afgeplakt. Eerst heb ik de bumpers grijs gespoten en laten drogen. Toen dit droog was , de bumpers zo afgeplakt dat alleen de middenstukken die zwart moeten worden vrij bleven. Toen deze zwart gespoten ,laten drogen , kranten en afplaktape eraf en de knipperlichten,grille ,kentekenplaat en achterlichten weer gemonteerd. Klaar. Ik heb bumperspray van motip gebruikt. 2 grijze en 1 zwarte spuitbus(sen)
Hi Art,
Wil dit trucje ook gaan doen, zie mijn draadje over de hervonden” GSA. Motip heeft de geroemde Motip bumperspray in meerdere grijstinten (midden, donker en antraciet): welke heb jij gebruikt?
En heb jij nog kunststofprimer of iets dergelijks gebruikt en blijft het nu netjes zitten? Op de foto’s zag het er erg strak uit
Groeten,
Rogier
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Hey Rogier,
Ik heb geen kunststof primer gebruikt., wel heb ik van te voren de bumpers goed ontvet met thinner.
Van motip heb ik de midden-grijs gebruikt, en voor de midden balkjes heb ik motip zwart gebruikt.
Het ziet er op dit moment in elk geval nog het zelfde uit als toen het net gespoten was.
Succes!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Hi Art,
Goh ik had niet gedacht dat dit nog maar de lichtste tint zou zijn. Eens shoppen via web of automaterialenhandel dus Ben dan wel benieuwd welke kleur dat dashboard mee gedaan is (heb nog een compleet wit uitslaande middentunnel nu)...
Ik dacht trouwens aan eerst zwart spuiten (met kleine uitwaaiermogelijkheid en daarna grijs, maar andersom werkt zo te lezen ook
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Ik zit een beetje in dubio om afscheid van de gsa te gaan nemen.
Heb er dit jaar nog geen 500 km mee gereden, vorig jaar net aan een kleine 1000 km.
Daarbij…..ik heb een cx, en als je eenmaal cx rijdt, valt de gsa toch een klein beetje tegen.
Ik denk dat het na 7 jaar deze auto gehad te hebben en er met heel veel plezier van genoten te hebben nu tijd word dat ze voor een volgende liefhebber word die haar met voldoende motivatie in ere houd zoals ik dat altijd gedaan heb. Mijn motivatie is weggezakt. Dat merk ik ook door dat ik, als ik even wat tijd heb eerder naar de cx loop om wat aan te hobbyen, dan naar de gsa.
Met inmiddels 3 kinderen heb ik ook niet zoveel tijd meer als vroeger om al die auto’s bij te houden….vooral niet een auto als de gsa waarbij niets echt simpel of makkelijk is.
Eind conclusie, na 7 jaar is het tijd voor wat anders, of mischien zelfs wel gewoon niets er voor terug.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
De GSA waarmee ik definitief met het GSA-virus werd aangestoken. Als-ie gaat hoop ik dat hij een goed baasje krijgt.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Dat moet wel, anders gaat ie niet weg
Het mag weg, maar moet niet persee. Over 2 weken ga ik op vakantie en haal ik hem uit de verkoop.
Daarna zie ik wel weer verder.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Het is zover, de gsa is met de nieuwe eigenaar vertrokken richting het oosten des lands
(Gelukkig niet geexporteerd naar Japan)
Deze mag op slot!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)