Ernst-Jan had gelijk! Ik ben vandaag gebeld door de dealer dat de Cactus met ingang van de November productie geleverd kan worden met een in delen neerklapbare achterbank. Dat wordt dus binnenkort een bezoek aan de dealer om te onderhandelen over de aankoop van een Cactus in Hello - Happy - Yellow.
C4 Cactus Puretech 82 Shine Hello Yellow, zwarte airbumps, Velours Habana Club en panoramadak.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Klopt, actieve dealer. Zeer vers nieuws namelijk! Succes met het samenstellen en het rijplezier tzt.
In de Franse configurator kun je de nieuwe kleur en de deelbare bank al zien bij de Feel en de Shine, al vind je de deelbare bank nergens als optie terug. Ben benieuwd wanneer de Nederlandse configurator wordt aangepast en wat er verder nog verandert…
We beginnen met 198.000 km….
Vandaag dus een Cactus Puretech 82 Shine besteld in Hello Yellow met Velours Habana Club bekleding en panoramadak. En natuurlijk met de deelbare achterbank , die als optie niet zichtbaar is in de Configurator, maar wel “af fabriek” besteld kan worden. De meerprijs is 100 euro, en dat valt me heel erg mee. Aan de andere kant (en dit is nog niet aangepast in de Configurator) is de achteruitrijcamera m.i.v. de november productie niet meer standaard op de Shine en moet apart worden besteld a 330 euro. Dat is dus een verkapte prijsverhoging en een tegenvaller…. Niet duidelijk is of het kentekengewicht met de deelbare achterbank nog beneden de 950 kg zal blijven, dus dat is nog even afwachten.
C4 Cactus Puretech 82 Shine Hello Yellow, zwarte airbumps, Velours Habana Club en panoramadak.
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Mijn Business plus heeft een deelbare achterbank standaard. 5 november 2015 geleverd.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Mijn november 2015 Cactus heeft een deelbare achterbank
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Gisteren mijn Cactus gezien; eind sept. besteld met camera, de deelbare achterbank was toen nog niet in beeld.
Ik heb gezien, dat ie de camera heeft én de deelbare achterbank! 😆😃 De jukebox is vervallen (geen gemis), helaas ook de usb in het dashboardkastje.
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
Op 19 oktober besteld, op 1 december afgeleverd bij de dealer! 6 weken, zo snel heb ik het nog niet eerder gezien. Blijkbaar hebben ze de productie flink opgeschroefd. Tot 1 december was er niets te zien in het planningssyteem en ging ik er van uit dat het een 2016 auto wou worden, maar op 1 december zag de dealer dat er een chassisnummer was toegekend en op hetzelfde moment kwam er een trailer voorrijden met o.a. onze nieuwe Hello Yellow. Meteen even gaan kijken natuurlijk en hij overtreft onze verwachtingen. Uiteraard met deelbare achterbank en achteruitrijcamera, die we als extra opties hadden besteld. Kunnen niet wachten tot ie opgeleverd wordt (eind volgende week). Volgens de dealer zijn wij de eerste in Nederland met de combinatie Hello Yellow/Habana velours, maar dat lijkt me sterk.
C4 Cactus Puretech 82 Shine Hello Yellow, zwarte airbumps, Velours Habana Club en panoramadak.
Om het draadje achterbank weer even naar boven te schoppen. Vandaag is mij opgevallen dat er deukjes in de bekleding van de achterbank ontstaan wanneer deze is neergeklapt.
Boosdoeners zijn de gordelgespen die dingen waar je de gordel in steekt.
Ik vroeg mij af of ik iets verkeerd doe, kan je überhaupt die insteek gespen zo leggen dat ze niet meer in de bekleding drukken?
Lijkt mij dat wanneer je de achterbank vaak neerklapt en er zware dingen op zet, dit niet zo goed is voor de stof aan de zit zijde van de achterbank.
Er is mij nog een 2e ding opgevallen. Je kan plots de uitlaat horen wanneer de hoedenplank is verwijderd. De uitlaat roffelt er dan op los.
Gelukkig is de hoedenplank weer op zijn plek, ik hoef niet zo nodig te weten dat ik de lucht eigenlijk aan het vervuilen ben.
Gelukkig met een klein motortje.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
dat heeft te maken met eigenschappen van geluid…
Heeft mijn C5 ook last van.