Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
http://link.marktplaats.nl/m981185052
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Bedankt voor de reacties.
Omdat het geen originele accessoire is, was het even zoeken naar de juiste sleepring.
Bij de sympathieke Citroen specialist uit Beneden Leeuwen geslaagd!
Kwam uit een Activa V6 met full options. Deze gaan we binnenkort vervangende op het stuur.
Ik heb al een aantal keren gehad dat ik het stuur er toch niet recht op had. Iemand nog tips hoe te handelen bij het vervangen van de sleepring?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Even de bovenkant van het stuur en de bovenste stuurkap vóór demontage van het stuur voorzien van een stukje schilderstape in lijn met elkaar. Weet je daarna precies weer hoe hij erop moet.
Sleepring vervangen is stekkers los, schroefjes los, en dan in omgekeerde volgorde er weer op. Daarvoor zal waarschijnlijk ook de onderste stuurkap moeten wijken. Zet vantevoren je voorwielen recht, en check goed de stand van de sleepring aan de hand van de markeringen op de gele sticker. Zet je hem erop met een draai teveel naar links of rechts, dan zegt-ie KRAK bij de eerste keer volledige stuuruitslag, en kun je weer een andere sleepring scoren
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Dankje vor je heldere uitleg!
Met de stand van de markering bedoel je dat de indicatie pijltjes exact tegen over elkaar staan?
Ik zie wanneer je de sleepring een slag draait, dat dan de pijltjes niet meer tegenover elkaar. Dat is dus het enige waar ik op moet letten?
Volgens mijn planning kan ik volgend weekend mee bezig.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Ja, Deze had ik aangeleverd gekregen met tape erom zodat de “pijltjes” goed tegenover elkaar staan.
Nu ik die foto terug zie, zie je ook dat die onderkap kan blijven zitten.
Ik had geen radio bediening vanaf het stuur. Vandaar (bij mijn xantia) de omwisseling.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Gisteren onze Xantia een aai over de motorkap gegeven.
We hebben de auto 10 jaar in ons bezit. Om dit te vieren heb ik een verwen pakket besteld bij een online materialenzaak.
Nieuwe motorolie en filter
Luchtfilter
Bougies
Bougiekabels
LHM
Benzinefilter
Gasveren voor de achterklep
Ben ik volgens jullie nog iets vergeten?
Zodra het binnen is lekker met de Xantia aan de slag.
Nu wil de achterkant bij het wegrijden soms te hoog/ hard zijn. Bij remmen ploft de auto dan toch in de juiste rijstand. Verder tijdens het rijden geen last (meer) Zou dit aan de hoogteregelaar kunnen liggen of ligt een andere oorzaak meer voor de hand?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Een nieuw pollenfilter zou ook een extra verwennerijtje kunnen zijn. Heb je zelf ook meteen plezier van
Achterste hoogteregelaar schoonmaken zou ook mijn eerste idee zijn.
Succes!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Ik het al enige tijd een nieuwe sleepring liggen en vond het gisteren een mooi moment.
Het moest er maar eens van komen!
Het stuur er af halen gaat makkelijk, daarna de kapjesverwijderen om bij de stekker verbindingen te komen.
Nadat ik de oude sleepring had verwijderd kwam het spannende moment…
De nieuwe sleepring geplaatst en toen check,check, dubbel check.
-wielen recht?
-beide pijltjes op de sleepring tegen over elkaar?
O.K.
Nu voorzichtig het stuur er weer op zetten in de rechte stond.
Stuur gemonteerd, staat ie toch weer op “tien voor”! Nogmaals stuur er af halen voor tweede poging. Voor de zekerheid nog even achterlangs gekeken of de twee pijltjes nog tegenover elkaar stonden. Proefrit gemaakt: airbaglampje gaat na starten netjes uit, stuur staat netjes recht en ik hoor bij maximale stuuruitslag geen “knak” in de sleepring.
Nu je het klusje hebt gedaan weet je waar je op moet letten. Waar een ervaring rijker!
Het verwenpakket is deels in huis, de bougieskabels/ bougies en luchtfilter hebben hun plaats gevonden in de Xantia.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Zo! De Xantia is ingereden met zijn nieuwe kilometerstand van 250.000 km!
Op vakantie in Frankrijk weer fantastisch gereden met de TCT, wat een heerlijke reiswagen.
Gemiddeld tussen de 1:11,5 en 13,2 gereden.
De aansturing van de kachelventilator gaat volgens mij niet helemaal zoals het moet..
Auto of handmatige bediening reageren hetzelfde.
Het draait of op stand langzaam of op maximaal. Heeft iemand enig idee waaraan dit ligt?
Beter nog..hoe dit op te lossen?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Zie: Aanjager / kachelventilator - transistors (XantiaClub Nederland)
Adri
Hallo Adri, bedankt voor je reactie.
Gaat het om alle type Xantia’s om dezelfde transistor? Ik heb type 1B/ 1997
Ik zie in de topic staan dat hier het probleem gaat dat de ventilator niet of op volle toeren draait.
De mijne draait of op lage, of op volle toeren. Bij handmatige bedieningen lijkt het me dat er meer stappen qua snelheid mogelijk moeten zijn…
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Hallo, even een vraag aan jullie:
Sindskort brandt af en toe het lampje van de ABS.
Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen en tips om het te verhelpen?
Wie kan me helpen aan een plafond handgreep?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Heb hetzelfde: bij het uitlezen met de lexia gaf hij aan dat de ABS sensor links achter
af en toe geen signalen meer doorgeeft. Moet ik nog steeds vervangen…...
Je zult dus moeten achterhalen welke sensor(en) op zijn/hun einde lopen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Waar zit die ABS/ ECU pinout connector eigenlijk?
Ik las ergens dat je op verschillende punten de draden/ sensoren kun doormeten.
Moeten 1000 Ohm aangeven. Zo kun je meen ik ook de bron van de ellende bepalen.
Zit die uitgang ergens in de motorruimte of binnenin bij het stuur?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Op service.citroen.com kan je zien hoe de sensors met bijbehorend kabeltje er uit zien en waar ze zitten.
In 99 van de 100 gevallen is er niets met de sensor, maar is het contact in het stekkertje brak.
Losmaken, schoonkrabben en met een dot vaseline weer in elkaar steken.
Bij de Xantia komt het weinig voor, bij de XM is dit standaard noodzaak omdat de inferieure stekkers ook nog op stomme plekken zitten.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop