Totaal aantal Berichten: 397
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Vorige week ben ik op pad geweest om in Duitsland naar een CX te gaan kijken. Ik had een paar mooie CXen gezien dus ben ik met de autoambulance achter de auto er naar toe gereden.
Bij de eerste twee gelijk raak, vond ik beide mooie auto’s dus uiteindelijk kwam het er op neer dat ik ze beiden gekocht heb.
Nu weet ik nog niet precies welke van de twee ik definitief houdt, ik denk de oudste van de twee; een 86er rood metalic (kan nergens op de linkerveerpoot het kleurnummer vinden) met beige leer, electrisch schuifdak,
geen roest en van de eerste Zwitserse eigenaresse. Alles inclusief het gestempelde onderhoudsboekje en zelfs het garantiebewijs van toen is bij deze auto aanwezig, super.
De andere GTI is een grijs / blauwe, ook met schuifdak, een zeer mooi visgraatinterieur en verder in heel goede staat.
De rode GTI is al voor kentekenonderzoek geweest en ik wacht nu op het kenteken, volgende week wordt er gasinjectie ingebouwd en ik ga deze auto voorlopig als dagelijks vervoer gebruiken naast mijn DS 23 ie.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
:photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo :photo
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Mooie CX-en (en DS!) Gefeliciteerd
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Dankjewel!
Die zwarte DS op de foto is niet mijn rijdende Ds, dit is een auto voor onderdelen.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 6491
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mooi! Dat beige leer ziet er ook nog goed uit zeg.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Geweldig, dat noem ik nog eens inkopen doen!
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Die rode is prachtig! Dat leer [kwijl].
Gefeliciteerd!
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
gefeleciteerd heel mooi die rode
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Chique die Zwitserse CX. En dat leer is echt fantastisch. Ook een mooie combinatie: rood - beige. Zie ik trouwens goed dat de achterkant wat anders als anders is? De zwarte strip op de achterklep met typeaanduiding boven de achterlichten ontbreekt. In plaats daarvan zit er eentje (zonder typeaanduiding) aan de onderzijde. Speciaal voor de Zwitserse markt?
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Alleen kan ik nog niet vinden wat de precieze kleur is, ik heb al in andere draadjes zitten zoeken maar bij beide CXen geen kleurnummers op de linkervoorpoot. :
De een is een 86er en de andere een 88er, wie o wie weet waar ik die kleurnummers wel kan vinden?
Gert
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Zie ik trouwens goed dat de achterkant wat anders als anders is? De zwarte strip op de achterklep met typeaanduiding boven de achterlichten ontbreekt. In plaats daarvan zit er eentje (zonder typeaanduiding) aan de onderzijde. Speciaal voor de Zwitserse markt?
Ik weet niet of het speciaal voor de zwitserse markt is /was. maar het zou ook heel goed reverse badge tuning kunnen zijn, dit wordt ook in Duitsland veel toegepast. Een dikke uitvoering die er ogenschijnlijk dan gewoon uitziet, een wolf in schaapskleren dus.
Maar ja ik denk niet dat de echte Citroënkenner zich laat foppen.
Gert.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Het misstaat in elk geval niet!
Heeft die rooie dog garantie ? Zo ja: terugbrengen, de grille zit een beetje scheef
Maar even serieus: mooie wagens !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 764
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
En wie vertelde recentelijk dat BEIGE LEER nooit geleverd is in een CX ?
Overigens over een half jaar heb ik nog zo’n set Beige Leer te koop inclusief de HOUTEN deur inlays. Ik heb de mijne omgebouwd naar ZWART LEER vind ik zeker zo chique.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Wat een pracht aankopen Gert. En inderdaad is de Rode met het beige leer een hele mooie combinatie. Ik ben verder niet op de hoogte van kleurnummers helaas, maar ik kan je wel van harte feliciteren met deze aankopen.
Houd je ons op de hoogte van de voortgang??
Parick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!