Jaguar 420G schreef:Beste allemaal,
Met erg veel plezier heb ik de laatste drie jaar in mijn Citroën ZX Break 1.6i gereden, maar nu komt hij niet meer door de keuring.
Als ik nu niets te doen had….......
Ik kom er dus niet aan toe hem weer 100% te krijgen.
Hij is afgekeurd vanwege,
- CO te hoog
- Achterremmen 60%
- Remkracht verdeler stuk
- Handremkabel rechts achter
- Remleidingen achter moeten in de verf
- Dorpel LA gaatje
- Olie lekkage hier en daar
- Rem vast RA?Mag er nog drie weken mee rijden.
Misschien hier iemand die naar onderdelen zoekt?! Naar de sloop kan hij altijd nog. ;-(Groet, Kees
Alles is gerepareerd en komt door de keuring! Te Koop? Misschien volgend jaar!
Hoi ZX fan,
Met een beetje twijfel bied ik mijn eerste auto, een blauwe ZX Break 1.4i uit 1997, te koop aan.
Hopelijk staat m’n advertentie hier op de juiste plek (Sticky ZX’en te koop).
Ik wil graag eerst eventuele liefhebbers een kans geven want ik begrijp dat ze zeldzaam worden.
Op Marktplaats zet ik hem waarschijnlijk pas als de nieuwe auto op m’n naam komt. (mijn ouders schenken me 1 van hun auto’s, en deze heeft een trekhaak + ook het vermogen voor een redelijke aanhanger. verder boet ik voor mijn gevoel best wel in qua ruimte en zeker in verbruik.)
Eigenlijk rijdt de ZX nog steeds lekker en is het gewoon een handige, zuinige auto.
Ik kocht hem bij 129.000km via een collega van een oud dametje (dit werd later bevestigd door de garage die hem in onderhoud had gehad, en een paar maanden later hoorde ik dat ze hem eigenlijk terug wilde kopen toen.). De teller staat nu op 176.000km
Heeft bij 129.000 voor de zekerheid een nieuwe distributie gekregen en in ieder geval sinds ik hem heb kleine en grote beurten. Vorig jaar ook uit voorzorg een kleine beurt en controle, een aantal maanden voor de APK.
Zoals hierop het forum te zien heb ik wel wat mankementen gehad, maar ook op kunnen lossen.
In de APK eigenlijk geen echte problemen gehad, verwacht ook dat dit in November dit jaar geen grote dingen.
Laatste tenaamstelling was mei 2019 (dat ben ik zelf).
Ik heb eind 2018 met hulp van m’n broertje de auto gekocht omdat ik aan het begin van m’n scheiding stond en iedere dag 100km moest rijden voor woon/werk verkeer, totdat ik in mijn woonplaats een woning kon krijgen.
De auto kon op dat moment niet op mijn naam, dus werd toen op zijn naam gezet. Echter bleek na de aankoop een probleem te onstaan voor zijn bedrijfje? dus moest hij weer overgeschreven worden, deze keer naar mijn ouders.
In wezen ben ik dus 2e eigenaar, hoewel in de papieren bij de RDW 4 eigenaren staan.
Verder weet ik niet zo goed wat ik over de auto moet schrijven. Naar mijn mening heeft de auto voor z’n leeftijd niet heel veel schade, het zijn voornamelijk wat ondiepe deukjes en krasjes van onhandige fietsers, en struikjes. Wel laat de verf van meegespoten onderdelen zoals de voorbumper op sommige plekken los Sad
Ook heb ik een sierlijst op de achterklep aangepast zodat ik een Thule fietsendrager op de klep kon monteren. Onlangs is door die drager helaas ook een chip van de polyester “spoiler” bovenaan de achterklep afgebroken. Dat is wel te herstellen lijkt me.
O ja: de zomerbandenset, 15”, is op. Ik heb wel een nette set 14” winterbanden op velg erbij. en eventueel ook een set Thule dakdragers, squarebars.
Bij belangstelling, of als je tips hebt, hoor ik graag van je Smile
Met vriendelijke groet,
Sebastiaan van der Spaa
PS de foto’s staan in m’n Google Drive: https://drive.google.com/drive/folders/1MhA49HES6gtnGSziM8HJxkKLJkdJB4u2?usp=sharing
Nog geen tijd gehad de auto door de wasstraat te halen deze maand…
Ik moet helaas sneller van de auto af dan verwacht, geen geld om 2 auto’s op m’n naam te hebben.
heb hem al voorgesteld bij een paar autodemontagebedrijven maar zou liever zien dat iemand er echt wat aan heeft.
de garage zei dat rechtsvoor de stabilisator aan de beurt is (APK 18 november), en dus m’n zomerbanden. verder geen duidelijkheid.
onlangs is iemand wezen kijken, hij is zelf helaas te lang voor deze auto. hij meende dat als ik hem door de APK zou halen, dat ik de vraagprijs van 950 op Marktplaats zou moeten kunnen halen. helaas heb ik dus geen budget om dat uit te proberen.
Wie biedt er meer dan de sloper?
Ok, inmiddels is mijn ZX Break weg. Helaas als pekelbak.
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 26-08-2008
- AX 1.1 spot 5 deurs
Intussen een andere Break te koop op marktplaats. Helaas net een verlopen APK, auto is nog niet overgeschreven.
Laatste jaar van levering. Motorisatie is wat verwarrend in de advertentietekst, RDW geeft geen vermogen af (zover ik gezien heb).
Ziet er op de (beperkte) foto’s niet slecht uit.. maar moment van verkoop in relatie tot de APK vervaldatum doet mij vermoeden dat er wel wat aan te klussen is voor een nieuwe APK.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/citroen/m1923431541-citroen-zx-1-6-i-break-1998-groen
SN-ZX-82, € 1.750,-
https://www.leboncoin.fr/voitures/2307884574.htm
Luxe Volcane uitvoering https://www.leboncoin.fr/voitures/2308835857.htm
Doe mij dan deze maar, als ik de ruimte er voor heb…. Alleen de verkeerde XU10…
https://www.leboncoin.fr/offre/voitures/2360349591
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Hij staat in Spanje maar is keurig en heeft weinig kilometers op de klok
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
ZX AURA 1.8 automaat.