Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Ik ben bezig met mijn Traction 11BL om de dame weer lopend te maken. Enige tijd terug wilde het oudje ineens niet meer aanslaan.
Na installatie van een 123 ontsteking niet willen lopen. Morgen ga ik een nieuwe Solex PICB32 carburateur plaatsen en afstellen.
Toch heb ik het idee dat het met mijn benzinepomp te maken zou kunnen hebben. Bij losgenomen leiding naar de carburateur geeft de pomp schoksgewijze benzine.
Ook weet ik niet precies welk type benzinepomp erop zit. Eigenlijk zou ik die pomp ook willen reviseren.
Of wellicht overstappen op een 6V elektrische pomp.
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Ik zou niet zomaar een “nieuwe” carburateur monteren. Die dingen komen uit India/China en zijn zeer matige namaak. Meestal niet af te stellen.
Maak eerst de oude even schoon.
Idem met de benzinepomp. Er zijn een aantal merken geleverd en daar bestaan revisie sets voor.
En als de auto liep voordat je de 123 hebt geplaatst dan is ie waarschijnlijk verkeerd aangesloten.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat de benzine er schoksgewijs uitkomt is normaal. Hij wordt aangedreven door een nok op de nokkenas.
Ik zou eerst kijken naar het benzinepeil in de vlotterkamer.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Engbokho;
Voordat iik de 123 plaatste liep de motor al niet dus dat is denk ik niet de oorzaak.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Giet anders eens wat benzine in de carburateur tijdens het starten : slaat hij nu wel aan ? zit er een zeefje in de carbuateur ? onsteking controleren door de hoofbougiekabel tegen het blok te houden : slaat er een vonk over dan 1 van de 4 (of overige 3) tegen het blok houden : geeft verdeler nu vonken af naar het blok ? succes
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of tijdens het starten remreiniger in de carburateur spuiten.
Als je op tijd vonkende bougies hebt moet hij het dan zeker doen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
De bougies vonken allemaal de carburateur krijgt benzine maar lopen ho maar.Ook met een klein beetje ether geprobeerd, hij lijkt wel wat leven te geven maar aanslaan ho maar.
Nu eerst de accu weer laden en dan ga ik morgen de compressie eens meten.
Toen de motor nog wel liep plofte hij regelmatig en hield ook in, als ik meer gas gaf was dat direct over. Dat wees volgens mij op de ontsteking die wat te laat stond.
Voorlopig blijf ik even zoeken maar als iemand nog goede suggesties heeft dan graag.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Ik denk dat de ontsteking niet goed staat als ik het verhaal zo lees.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Dat duidt meestal op een verstopt stationair circuit van de carburateur, die werkt ook nog bij lage belasting tot 2000-2500 toeren. De eerste trap vaak als je een tweetraas carburateur hebt.
Te late ontsteking: Kan zijn, maar dan mist je ook vermogen hoger in de toeren.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De ontsteking werkt dus, maar volgorde & tijd zijn 100% zeker weten in orde? Ik zou, op basis van wat je hier schrijft, toch ook het kleppendeksel eens lichten. Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld? En als je dat controleert, kijk dan ook eens of alle kleppen correct open & dicht gaan. Op zijn minst heb je met die controle/afstelbeurt een puntje regulier onderhoud alvast uitgevoerd, dus je kunt er eigenlijk alleen maar wijzer van worden
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Ik denk de oorzaak gevonden te hebben; slechte compressie.
cilinder 1 6,0 2 5,8 3 6,2 4 4,0
Wat de juiste compressieverhouding moet zijn weet ik nog niet zo even de boeken in duiken.
Zelf denk ik aan een gebroken zuigerveer/olieschraapring o.i.d.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Rond de 6 is voor een gewone 11 motor vrij normaal.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mr DS schreef:Ik denk de oorzaak gevonden te hebben; slechte compressie.
cilinder 1 6,0 2 5,8 3 6,2 4 4,0
Ik vind dat nogal goed meevallen, met deze compressiewaarden zou de motor in ieder geval op minimaal 3 cilinders moeten kunnen draaien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Volgens de boeken heeft de perfo 6.2 en de D11 6.5
Maar het scheelt wel ruim een derde met de andere cilinders.
De Traction zet ik even apart, daar ga ik later mee verder.
Nu krijgt eerste mijn CX voorrang want daar wil ik graag weer mee gaan rijden.
Dat gaat vanaf volgende week weer lopen; onderzoek om te zien wat er fout is en dan repareren.
Dus even geen nieuws over de Traction. Ik wil er ook nog even over nadenken wat wijsheid is. Maar waarschijnlijk wil ik toch een nieuwe set bussen, zuigers en veren steken en teven de toestand van de lagers bekijken.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die vierde cilinder is wel wat laag, maar zo zou hij toch echt wel gewoon moeten lopen. Als de motor ook met remmenreiniger niet reageert zou ik in eerste instantie toch vooral het ontstekingstijdstip checken.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je zou niet de eerste zijn waar het zaakje 180 graden verkeerd staat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.