3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Velgen Poll
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 22 april 2006 09:41 PM
  [ # 31 ]

Bedankt voor al jullie op- en aanmerkingen over wel of niet sportvelgen onder een Citroën CX. De keuze in de poll viel het meeste op velg nummertje 3 en deze set velgen heb ik inmiddels besteld omdat ik dat zelf met afstand de mooiste vind. Voor de liefhebbers even de juiste data van de door mij gekozen velg/band combinatie: merk velg Orobica 021, 7J x 17, steek 5 x 100 met excentrische bouten en een ET van 35. De banden worden Conti’s sportcontact 2 met de volgende dimensies: 225/45/17Y.

De keuze voor de Conti’s had ik al eerder gemaakt voor mijn DS en deze band is werkelijk waanzinnig goed, echt beter dan welke Michelin ook, ik hoefde daar dus niet zo lang over na te denken.

Ja en dan nog het verhaal over originaliteit en persoonlijke smaak. Persoonlijk vind ik sportvelgen onder een GTi zeer goed kunnen, ook de TRXvelgen zijn lichtmetalen sportvelgen maar wel met een zeer uitgesproken design, dat vindt je mooi of niet. Bovendien gaat het verhaal over originaliteit in het geheel niet op want de velgen die er af komen worden bewaard en zijn dus altijd weer terug te plaatsen.

Er waren twee redenen voor mijn keuze; er zaten Nangkang, tjing tjang walg goedkope troepbanden onder en TRXen zijn nieuw zeer duur.
De nieuwe velgen en banden zijn een goed alternatief voor 4 nieuwe TRXen en ongeveer dezelfde prijs Very Happy Very Happy Ook leg ik per jaar ongeveer 50000 km af dus bij het tweede setje begint de besparing.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 april 2006 09:46 PM
  [ # 32 ]

Ach ik vind het ook prima kunnen, heb ze dan ook al. Ben benieuwd of je wielplaten nog passen. Overigens kwa gebruikerservaringen doet de conti het lang niet zo goed als de Michelin Pilot Sport PS2.

http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=MP

Maar goed, ben benieuwd naar de foto’s. Ga je de ET nog laten aanpassen zodat deze dichter bij standaard ligt?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 22 april 2006 09:52 PM
  [ # 33 ]

Volgens de gegevens zou alles met ET tussen 35 en 49 moeten passen, maar we zullen zien.
Foto’s heb ik nu nog niet maar het setje wordt vrijdag a.s. gemonteerd dus daarna volgen asap de pics.

Eerlijk gezegd hoop ik wel dat de wielplaten nog passen maar zoniet dan is het jammer.

Gert

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 april 2006 02:21 AM
  [ # 34 ]

Ach, de wielplaten zijn van kunstof, en er zit aan de onderkant een rand van een paar mm breed die je er zo af kan krijgen met een slijptol (net ervaring mee Smile), als je geluk hebt, en aan de vorm van de velgen te zien zou dat best weleens zo kunnen zijn, zal het met die modificatie dan wel passen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 04 mei 2006 09:00 PM
  [ # 35 ]

De velgen zitten er onder en de achterwielafdekplaten passen ook weer nadat ik ze even vermanend heb toegesproken en met behulp van mijn goede vriend Dremel.

Tevens heb ik de Morettes geplaatst die ik van Xmmetje had overgenomen.

  Very Happy Very Happy

Ben wel zeer tevreden over het eindresultaat.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 mei 2006 09:16 PM
  [ # 36 ]

gaaf hoor Cool

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 04 mei 2006 09:25 PM
  [ # 37 ]

staat retegaaf, toch eens gaan overdenken voor erbij op de prestige, ku je me de exavte gegevens en maten en prijs enzo per pb sturen ?

Vind alleen de morrettes not done Rolling Eyes

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 04 mei 2006 09:47 PM
  [ # 38 ]

staat retegaaf, toch eens gaan overdenken voor erbij op de prestige, ku je me de exavte gegevens en maten en prijs enzo per pb sturen ?

deze gegevens staan al vermeld in dit topic iets naar boven: merk velg Orobica 021, 7J x 17, steek 5 x 100 met excentrische bouten en een ET van 35. De banden worden Conti’s sportcontact 2 met de volgende dimensies: 225/45/17Y. De prijs hangt af van bij wie je ze koopt. Een goedkoop adres is Hoogendoorn: 

Vind alleen de morrettes not done Rolling Eyes

Vroegah wilde ik ze al maar toen waren ze niet te vinden in NL, in Frankrijk klapwiekte het toen al van de Morettes, kwestie van smaak zullen we maar zeggen. Wink

Gert

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 04 mei 2006 10:39 PM
  [ # 39 ]

zonder in die debiele-flut-autopimpprogrammaterminologie, als “vet” en “dik” te vervallen…

in één woord: superbe!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 04 mei 2006 10:42 PM
  [ # 40 ]

ow wacht, je hebt ook nog hogere resolutie fotos…  Cool

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 04 mei 2006 11:24 PM
  [ # 41 ]
Mr DS schreef:

De velgen zitten er onder en de achterwielafdekplaten passen ook weer nadat ik ze even vermanend heb toegesproken en met behulp van mijn goede vriend Dremel.

Tevens heb ik de Morettes geplaatst die ik van Xmmetje had overgenomen.

  Very Happy Very Happy

Ben wel zeer tevreden over het eindresultaat.

Gert.

:peace gaaaaaaaaf

alleen had ik de velgen 1 maatje kleiner genomen zelf. Nu vallen ze in verhouding tot de auto wel érg op Very Happy Maar heel erg mooie cx !

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 04 mei 2006 11:37 PM
  [ # 42 ]

metro 2005 wrote:

alleen had ik de velgen 1 maatje kleiner genomen zelf. Nu vallen ze in verhouding tot de auto wel érg op Very Happy Maar heel erg mooie cx !

Ja ik had zelf ook liever een maat kleiner gehad, maar helaas zijn deze beauty’s niet leverbaar in 16 inch. Hier kan ik toch wel mee leven hoor. Cool

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
Chaliel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 03-05-2006

Gepost: 05 mei 2006 01:35 AM
  [ # 43 ]

Wat is de bedoeling van andere velgen?

Gaat ‘t om de Look of moeten ze ook betere prestaties opleveren?

Lichtmetalen wielen…

Het grappige is dat de meeste in de handel verkrijgbare lichtmetalen wielen zwaarder zijn dan de standaard stalen wielen…, en dat kan soms wel een kg tot meer schelen. je denkt bij lichtere velgen aan een lager afgeveerd gewicht en dus een betere wegligging, maar in vele gevallen treed echter het tegenovergestelde op.

Wat betreft LOOK…, daar begeef ik me niet in dat is altijd een kwestie van persoonlijke smaak en daarover wil ik niet twisten.

En dan het verhaal over banden.. altijd maar breder…, alsof breede band gelijk staat aan betere wegligging…
OK op droog asvalt gaat dat wellicht op, maar op nat asvalt, om nog maar te zwijgen over modder en sneeuw is zo een brede band in het nadeel bij de standaard band.
bekijk voor de grap eens de banden waar WRC rallye wagens mee zijn uitgerust voor wedstrijden op aarden wegen of zie eens hoe extreem smal de bandjes zijn waar mee op sneeuw gereden wordt…,
maar ja breed staat voor stoer en in vele gevallen is voor mensen de uiterlijke LOOK belangrijker dan werkelijke prestaties.

Hopelijk houden ze wel rekening met de verminderde prestaties bij regen modder en sneeuw.

2cv1988, Ami8 break1974, C1 Pack 2006

Site:  http://wrcrally.multiforum.nl/

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 05 mei 2006 02:23 AM
  [ # 44 ]

Chaliel schreef

Wat is de bedoeling van andere velgen?

Gaat ‘t om de Look of moeten ze ook betere prestaties opleveren?

Lichtmetalen wielen…

Het grappige is dat de meeste in de handel verkrijgbare lichtmetalen wielen zwaarder zijn dan de standaard stalen wielen…, en dat kan soms wel een kg tot meer schelen. je denkt bij lichtere velgen aan een lager afgeveerd gewicht en dus een betere wegligging, maar in vele gevallen treed echter het tegenovergestelde op.

Wat betreft LOOK…, daar begeef ik me niet in dat is altijd een kwestie van persoonlijke smaak en daarover wil ik niet twisten.

En dan het verhaal over banden.. altijd maar breder…, alsof breede band gelijk staat aan betere wegligging…
OK op droog asvalt gaat dat wellicht op, maar op nat asvalt, om nog maar te zwijgen over modder en sneeuw is zo een brede band in het nadeel bij de standaard band.
bekijk voor de grap eens de banden waar WRC rallye wagens mee zijn uitgerust voor wedstrijden op aarden wegen of zie eens hoe extreem smal de bandjes zijn waar mee op sneeuw gereden wordt…,
maar ja breed staat voor stoer en in vele gevallen is voor mensen de uiterlijke LOOK belangrijker dan werkelijke prestaties.

Hopelijk houden ze wel rekening met de verminderde prestaties bij regen modder en sneeuw.

In het begin van dit topic staat wat mijn beweegredenen zijn om over te stappen op het huidige materiaal.

Ga ik voor de looks? Ja. Ga ik voor de verbeterde prestatie? Absoluut.

Maar je schrijft het zelf al WRC’s op aarden wegen en in de sneeuw hebben smallere banden, dit is met een reden; op onverhard en gravel pakken brede banden teveel rommel op en in de sneeuw heb je te maken met rallyauto’s die van proef naar proef moeten over de gewone openbare weg waar de normale verkeersregels gelden. Deze verkeersregels houden in de wintersportlanden en in Scandinavië in dat per band niet meer dan zoveel spikes aanwezig mogen zijn, om toch de max grip te krijgen wordt gekozen voor smallere banden met het max aantal spikes zodat ze dicht bij elkaar staan.

In de rest van de autosport zie het tegenovergestelde: brede banden voor maximale grip, ook bij regenbanden. Overigens op verharde proeven rijden de WRC’s ook op breed rubber.

De bandenkeuze heb ik al eerder onder mijn DS gemaakt en ondanks mijn meer dan vlotte rijstijl heb ik geen last van de geschetste nadelen.
Dus ook niet op nat wegdek.
En in de winter zitten er winterbanden onder.
We hebben het hier zeker nog niet over extreem brede banden, onder de Cobra’s waarmee ik me ook bezig houdt liggen banden met een breedtemaat die op kan lopen tot 295/40/R17. Kijk maar eens op mijn site.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 mei 2006 02:42 AM
  [ # 45 ]
Chaliel schreef:

Wat is de bedoeling van andere velgen?

Gaat ‘t om de Look of moeten ze ook betere prestaties opleveren?

Lichtmetalen wielen…

Het grappige is dat de meeste in de handel verkrijgbare lichtmetalen wielen zwaarder zijn dan de standaard stalen wielen…, en dat kan soms wel een kg tot meer schelen. je denkt bij lichtere velgen aan een lager afgeveerd gewicht en dus een betere wegligging, maar in vele gevallen treed echter het tegenovergestelde op.

Wat betreft LOOK…, daar begeef ik me niet in dat is altijd een kwestie van persoonlijke smaak en daarover wil ik niet twisten.

En dan het verhaal over banden.. altijd maar breder…, alsof breede band gelijk staat aan betere wegligging…
OK op droog asvalt gaat dat wellicht op, maar op nat asvalt, om nog maar te zwijgen over modder en sneeuw is zo een brede band in het nadeel bij de standaard band.
bekijk voor de grap eens de banden waar WRC rallye wagens mee zijn uitgerust voor wedstrijden op aarden wegen of zie eens hoe extreem smal de bandjes zijn waar mee op sneeuw gereden wordt…,
maar ja breed staat voor stoer en in vele gevallen is voor mensen de uiterlijke LOOK belangrijker dan werkelijke prestaties.

Hopelijk houden ze wel rekening met de verminderde prestaties bij regen modder en sneeuw.

Ik heb ze ook lichtmetaal 17 inch in 225. En wat ik met zekerheid kan stellen t.o.v. van de originele TRX’en is dat de wegligging over de gehele linie drastisch is verbeterd. Of ie echt 225 nodig heeft, vast niet, is het op droog wegdek echter wel prettig? Zeker. en in de regen zijn ze toch al tig keer beter dan de TRX’en. Misschien dat dat nog beter zou kunnen hoor met iets een beetje smaller… maar het verschil is nu al echt enorm. In het nat presteert een Michelin Pilot Sport PS2 225/45ZR17 extreem veel beter dan een TRX 190. Meer dan 225 past denk ik niet in de achterwielkasten, maar wat je ook neemt, moderne kwaliteitsbanden zijn een enorme stap vooruit voor de CX. Het wordt echt een andere auto.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook