2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Inslijten carterpan door kunststof bodemplaat
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 april 2006 10:59 PM
  [ # 16 ]
M&M schreef:

Sorry hoor Confused  Confused:  ... waar gaat dit weer naar toe ... overdrijven is ook een vak hoor ?????


Menno.

dit is geen overdrijven er zijn zat voorbeelden om te noemen bijv ford met een band die een fout bevat en ford doet niks of mitsibitsie of zoiets Very Happy die dingen verzwijgt Wink
maar laten we nou eerst eens afwachten op reactie voor we echt weer offtopic gaan voor het zelfde geld is de auto dealer onderhouden en eerste eigenaar maar het kan ook dat de auto niet onderhouden is en al een hand vol eigenaars heeft gehad Wink

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 27 april 2006 10:59 PM
  [ # 17 ]

Nee hoor, weet je dat verhaal nog van die amerikaanse Ford ( ben even het model kwijt) met die benzine tank op de verkeerde plek???

Je werd levend geroosterd als je van achteren werd aangereden!

Heeft ze een hoop geld gekost.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 27 april 2006 11:19 PM
  [ # 18 ]
Ds23man schreef:

In dit geval is er duidelijk een gebrek aan het product door een fabricagefout

GRG

klinklare onzin!!!!

weet jij waarom de isolatieplaten zijn vervangen?

Niet omdat ze tegen het carter aan kwamen. Ik weet niet of je wel eens een C5 aan de onderkant gezien hebt? Ik heb dit ook twee maal meegemaakt dat de isolatieplaat tegen het carter aan kwam bij beide gevallen was het een gevolg van….. er zit nl een dwarstang onder de motor waar de plaat op ligt als deze stang verbuigt komt de plaat tegen het carter aan.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 27 april 2006 11:23 PM
  [ # 19 ]
oldenhage schreef:
Ds23man schreef:

In dit geval is er duidelijk een gebrek aan het product door een fabricagefout

GRG

klinklare onzin!!!!

weet jij waarom de isolatieplaten zijn vervangen?

Niet omdat ze tegen het carter aan kwamen. Ik weet niet of je wel eens een C5 aan de onderkant gezien hebt? Ik heb dit ook twee maal meegemaakt dat de isolatieplaat tegen het carter aan kwam bij beide gevallen was het een gevolg van….. er zit nl een dwarstang onder de motor waar de plaat op ligt als deze stang verbuigt komt de plaat tegen het carter aan.

Hier komt meteen de aap uit de mouw. De schade is dus een gevolg van een schade aan de auto. Dit verandert natuurlijk de hele zaak. Hier heeft citroen niet mee te maken. Als ik eigenaar van de c5 was zou ik de boel netjes laten herstellen, ipv een stuk weg zagen. Maar dat is natuurlijk eigen keuze!

Xsara_Coupe

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 27 april 2006 11:25 PM
  [ # 20 ]
Xsara_Coupe schreef:
oldenhage schreef:
Ds23man schreef:

In dit geval is er duidelijk een gebrek aan het product door een fabricagefout

GRG

klinklare onzin!!!!

weet jij waarom de isolatieplaten zijn vervangen?

Niet omdat ze tegen het carter aan kwamen. Ik weet niet of je wel eens een C5 aan de onderkant gezien hebt? Ik heb dit ook twee maal meegemaakt dat de isolatieplaat tegen het carter aan kwam bij beide gevallen was het een gevolg van….. er zit nl een dwarstang onder de motor waar de plaat op ligt als deze stang verbuigt komt de plaat tegen het carter aan.

Hier komt meteen de aap uit de mouw. De schade is dus een gevolg van een schade aan de auto. Dit verandert natuurlijk de hele zaak. Hier heeft citroen niet mee te maken. Als ik eigenaar van de c5 was zou ik de boel netjes laten herstellen, ipv een stuk weg zagen. Maar dat is natuurlijk eigen keuze!

Xsara_Coupe

Laat ik voorop stellen dat ik het niet gezien heb, ik denk dat het hetzelfde is als bij mij, verbogen stang. Maar om meteen te roepen dat het een produktie fout is..

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 april 2006 12:09 AM
  [ # 21 ]
oldenhage schreef:

klinklare onzin!!!!

weet jij waarom de isolatieplaten zijn vervangen?

Niet omdat ze tegen het carter aan kwamen. Ik weet niet of je wel eens een C5 aan de onderkant gezien hebt? Ik heb dit ook twee maal meegemaakt dat de isolatieplaat tegen het carter aan kwam bij beide gevallen was het een gevolg van….. er zit nl een dwarstang onder de motor waar de plaat op ligt als deze stang verbuigt komt de plaat tegen het carter aan.

ja ik heb mijn dealer zijn monteur overlaatst ook nog horen zeggen: ik citeer: <<ik begrijp niet waarom sommige mensen een C5 kopen! ik heb er al menig maal op de brug gezet die helemaal beschadigt waren onderaan!! en zeggen dat de C5 alles heeft om dit te vermijden:hydraulische hoogte verstelling!>>tja! wat heeft de vorige eigenaar ermee uitgespookt?? een ding is volgens mij vrijwel zeker:die plaat zal niet uit zichzelf tegen de carterpan gekomen zijn!! en ik vraag mij af ,als de wagen onderhoud heeft gehad,hoe het mogelijk is dat men dit niet opgemerkt heeft bij de olie wissels?? Wink

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 28 april 2006 12:35 AM
  [ # 22 ]
oldenhage schreef:
Ds23man schreef:

In dit geval is er duidelijk een gebrek aan het product door een fabricagefout

GRG

klinklare onzin!!!!

weet jij waarom de isolatieplaten zijn vervangen?

Niet omdat ze tegen het carter aan kwamen. Ik weet niet of je wel eens een C5 aan de onderkant gezien hebt? Ik heb dit ook twee maal meegemaakt dat de isolatieplaat tegen het carter aan kwam bij beide gevallen was het een gevolg van….. er zit nl een dwarstang onder de motor waar de plaat op ligt als deze stang verbuigt komt de plaat tegen het carter aan.

Dan wordt het inderdaad een ander verhaal, maar het verhaal van productaansprakelijkheid blijft wel waar. Maar in dit geval lijkt het erop dat het geen productiefout is, dus geen aansprakelijkheid.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 28 april 2006 12:47 AM
  [ # 23 ]

Er wordt weer hard van de toren geblazen, en aan het eind is het (weer) een ander verhaal als we verwachten….

 

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 28 april 2006 12:51 AM
  [ # 24 ]

@ Ds23man; de auto die je bedoelde is waarschijnlijk de volgende, de Chevy corsair uit the good old sixties, daar waren trouwens wel meer dingen mee loos.

foto

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
Mikewing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 27-04-2006

Gepost: 28 april 2006 01:09 AM
  [ # 25 ]

Bedankt voor de vele reacties (en voor de emoties die daarmee soms gepaard gaan).

Even een paar extra gegevens (zoals gevraagd).
Ik heb de auto (leasebak) in nov 2004 gekocht met ca. 170000 km op de teller. Alle onderhoudsbeurten zijn bij de citroendealer verricht, de rapporten heb ik in mijn bezit. Bij de laatste beurt is door mij aangegeven dat er lichte lekkage aan het hydralische oliesysteem was.
De dealer heeft de bodembeschermplaat er onder weggehaald, de onderkant schoongespoten en (zonder mijn toestemming) een gat in de bodembeschermplaat gemaakt. Hij had ook de versterkingsril ter plaatse van het carter er uit kunnen slijpen. Ik heb niet van hem gehoord dat er een stang zou verbogen of iets dergelijks. Gezien zijn reactie op de schade (was meer gebeurd blijkbaar) was deze mogelijke oorzaak niet bij hem bekend.

Gezien het gegeven dat de auto altijd bij de citroengarage in onderhoud is geweest mag ik verwachten dat zij hiervoor een betere oplossing zouden bedenken. Het geeft mij geen gerust gevoel dat ik nog jaren zonder problemen door kan rijden (wat mijn bedoeling wel omdat ik met veel plezier in deze auto rijd).

Ik zal dit eerst maar even bepraten met mijn dealer, wie weet kan hij er iets mee.

C5 1.8 MPi type 3 2008

Profiel  
 
Mikewing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 27-04-2006

Gepost: 28 april 2006 01:31 AM
  [ # 26 ]

Bij het nalezen van de vorige posten kwam ik o.a. dit bericht van een moderator tegen.

Vind het altijd wel frappant dat iemand in zijn eerste bericht al loopt te mekkeren over de dealers/citroën nederland.

Ik ben al wel wat langer geregistreerd maar, ivm het kwijtraken van mijn inloggegevens, heb ik me even opnieuw geregistreerd. Sorry.

Blijkbaar mag je geen echt probleem aan de orde stellen. Laat ik nou de gedachte hebben dat dit forum er juist daarvoor was. Mijn item was ook bedoeld voor alle andere C5 rijders die misschien nog onwetend zijn van dit probleem.

C5 1.8 MPi type 3 2008

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 28 april 2006 01:39 AM
  [ # 27 ]

Re: Inslijten carterpan door kunststof bodemplaat

Mikewing schreef:

Bij controle door Citroengarage bleek dat er in het carterpan een slijtagegroef zat met een diepte van ca. 3 mm. Dit was veroorzaakt door een versterkingsril van de bodemplaat. Oplossing van de garage was het weghalen van een stuk bodemplaat. Er was nog geen lekkage maar hoeveel materiaal er nog over is nu onbekend.
Is dit een bekend probleem (constructiefout) en is hier van fabriekswege een modificatie van geweest?
Is er een kans dat de vervanging van de carterpan op kosten van Citroen kan gebeuren? (bouwjaar 2001, km stand 214000km)

even antwoord nog op je vragen:

- Dat de isolatieplaat tegen het carter aankomt, komt wel eens voor. Maar wat ik al schreef komt het meestal doordat er iets verbogen is aan de onderkant

- Er is voor dit geval dus geen modificatie

- Vervanging van de carterpan zal je zelf moeten bekostigen. Maar dat mag nu wel duidleijk zijn denk ik

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Mikewing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 27-04-2006

Gepost: 28 april 2006 01:45 AM
  [ # 28 ]

Gezien de reactie over een stang die verbogen zou kunnen zijn heb ik net even onder da auto gekeken. Er zit inderdaad aan de achterzijde van de bodemplaat een dwarsgeplaatste stang, deze is kaarsrecht en er is zelfs nog ruimte tussen de stang en de beschermplaats.
De plaats wordt dus niet geforceerd naar boven gedrukt.

C5 1.8 MPi type 3 2008

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 28 april 2006 03:37 AM
  [ # 29 ]

Tsja, die isolatieplaat aan de onderkant, het kan verkeren.
Parkeren met een C5 is een makkie, wegrijden is soms wat lastiger!
Heb hier al eens draadje geplaatst over het parkeren met de neus hangend over een drempel (geen probleem) maar dan weer wegrijden.
Na een avnondje stappen, en echt de bob reed, is het ook ons gebeurd met de v6. Effe snel achteruit en draaien. Isolatieplaat bleef hangen, en werd opgewipt, door het draaien nam de opgewipte plaat ook nog eens de plaat in een van de wielkasten mee. Pakweg 250 euro schade zonder doorboord carter of kromme stang.
Parkeeradvies voor een ieder bij een betonnen stoprandje: kont naar achter.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 28 april 2006 03:56 AM
  [ # 30 ]

@ ronald xantia

Heet dat niet operationeel parkeren?

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook