1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Bijna een CX minder
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 10 mei 2006 01:41 AM

Twisted Evil  Twisted Evil  Twisted Evil Ik kan er nog steeds kwaad om worden; zondag ben ik bij Weesp van de weg afgereden door een klassieke Porsche.
Ik was met mijn vrouw en een bevriend stel uit Antwerpen onderweg voor een rondje Ijselmeer vanuit ons logeeradres in Weesp. We reden langs de rivier de Vecht en er kwam me een Porsche 356 tegemoet, de bestuurder had het zo druk met naar een paard in de wei te kijken dat hij vergat met autorijden bezig te zijn, gevolg; hij reed compleet op mijn weghelft en de weg langs de Vecht is toch al niet zo breed. Het onvermijdelijke gebeurde, ik moest een keuze maken, hem op mijn CX laten klappen of uitwijken en maar zien wat er van kwam.

Ik besloot in a split second om voor uitwijken te kiezen om in ieder geval de schade te beperken. Het gevolg was dat we met auto en al van de weg afgingen op een voorwiel na en eng scheef hingen. Ik heb eerst iedereen uit laten stappen omdat ik bang was dat de auto alsnog om zou kieperen.
Gelukkig gebeurde dat niet.
Achter ons reden twee jongens in een Chevy pickup truck die het ook allemaal zagen gebeuren, zij hebben thuis materiaal gehaald om me er weer uit te trekken.
Dit ging zeer rustig en doordacht, waarvoor nogmaals dank aan deze redders in nood. Toen de auto weer op de weg stond heb ik een snelle controle gedaan of alles OK was. Ik kon geen directe schade vinden maar dat veranderde al snel toen na 60 km rijden de rode lampen van de LHM begonnen te branden. Olie bijgevuld en weer verder, weer die rode lamp. De wegenwacht laten komen en de wegenwachter meende dat het een retourleiding van de hydrauliek was, die heeft hij met een slangetje gerepareerd en ik kon weer verder. Niet dus, weer een eind verder LHMlamp weer aan. Deze keer ging het ook sneller dan de eerste keer en zakte de auto vrijwel direckt door de achtervering en hielden de remmen en de stuurbekrachtiging er mee op. Natuurlijk heb ik de wegenwacht weer laten komen en de monteur die nu kwam zei, ja er is een leiding finaal door, eentje met een grote krul erin.
Nu had ik deze in het kader van de APKkeuring net vervangen dus ik wist dat het de remleiding was, niks retourlleiding! De wegenwachter heeft het stompje leiding uit het verdeelstuk een paar lasjes gegeven en toen was hij dicht. Wel functioneerde er natuurlijk nog maar drie remmen, 2 voor en een achter.

Wel het hele programma voor die dag natuurlijk de mist in en ik was bijzonder boos op de onnadenkende onverlaat die ons dit allemaal had aangedaan. Maandagmorgen gelijk Oldenhage gebeld en die kon direct een leiding leveren, alleen moest een collega van hem de leiding er onder zetten. We gingen terug naar huis dus ik wilde dat de zaak weer gerepareerd was. Op weg naar huis bleek er nog een kleiner lek te zijn, overigens wel in een retourleiding, dit ga ik van de week nog repareren.
Ook hoorden we een schurend geluid wat steeds erger werd, dit bleek te worden veroorzaakt doordat het wieldeksel achter aanliep tegen het wiel. Dit bleek weer veroorzaakt te worden door een schade die ontstaan is aan de achterbumper.

De gevolgen van zo’n akkefietje; een verpeste dag voor mij en mijn gasten, 7 liter LHM olie verstookt, schade aan twee leidingen en een beschadigde achterbumper.
Nee, gelukkig geen gewonden, maar dat was meer aan mij te danken.
Twisted Evil  Twisted Evil  Twisted Evil

Foto’s op: http://www.mijnalbum.nl/Album=RFW6VL4X

Gelukkig heb ik wel de gegevens van de veroorzaker dus die krijgt nog een leuke rekening gepresenteerd.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  

Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757

- 2CV 6
Gepost: 10 mei 2006 01:52 AM
  [ # 1 ]

Laat meneer de Porsche-patser maar fijn betalen! Geld zat! Het is tekenend voor die lui dat ‘ie gewoon doorreed.
Ik had vorige week een soortgelijk akkefietje bij mij in de straat. Bijna platgereden door een mevrouw in een veel te grote Mercedes die het drukker had met huisnummers zoeken dan met het verkeer. Reed recht op mij af terwijl ik al stilstond, week op het allerlaatste moment uit en schampte nog net de linker punt van mijn voorbumper met de zijkant van de Benz. Ik stapte direct uit, maar mevrouw reed dus ook doodgemoedereerd verder. Ikzelf had gelukkig geen schade -zelfs geen kras- maar ik voelde duidelijk dat ze me raakte. Kan me niet voorstellen dat de zijkant van die Mercedes hier schadevrij vanaf gekomen is. Ook geld zat, kennelijk. Maar niet eens het fatsoen om te vragen of de tegenpartij misschien schade heeft.  Evil or Very Mad

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 10 mei 2006 01:55 AM
  [ # 2 ]

ja klote zo iets Mad

gelukkig heb je de gegevens van de tegenparty!

succes er mee nog

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 10 mei 2006 01:59 AM
  [ # 3 ]
Apprentice schreef:

Laat meneer de Porsche-patser maar fijn betalen! Geld zat! Het is tekenend voor die lui dat ‘ie gewoon doorreed.

Op 1 van de foto’s staat anders een witte porsche. Bovendien meldt TS dat ie de adresgegevens heeft.

Het is knap vervelend, maar uiteindelijk is het toch met een sisser afgelopen. De materiele schade is beperkt gebleven en er is niemand gewond geraakt.
Gelukkig maar dat je de schade hebt kunnen beperken! Ik kan me wel voorstellen dat je boos bent!

Profiel  

Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757

- 2CV 6
Gepost: 10 mei 2006 02:03 AM
  [ # 4 ]

Inderdaad. Foto’s niet bekeken. Even te snel gereageerd…

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 mei 2006 02:17 AM
  [ # 5 ]

Zo, dat is wel even schrikken toen ik de foto’s zag. Hij ligt er eng bij…

Gelukkig is het zo afgelopen. Naar mijn idee had idt toch veel erger kunnen zijn. Ik hoop dat je het nog een beetje geschikt kan afhandelen en dat je later geen verborgen schades zal ontdekken.

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 10 mei 2006 02:30 AM
  [ # 6 ]

meneer heeft dubbel geluk gehad…

de remleiding was de laatste van Citroen… kwam ik vandaag achter..

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 10 mei 2006 02:37 AM
  [ # 7 ]
oldenhage schreef:

meneer heeft dubbel geluk gehad…

de remleiding was de laatste van Citroen… kwam ik vandaag achter..

T’is trouwens sowieso een schitterende schuit op die foto’s. Mooier kan een type 2 bijna niet zijn dan in die kleur.

Profiel  

paso
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 10 mei 2006 03:54 AM
  [ # 8 ]

inderdaad akelig om die daar zo te zien liggen, gelukkig heb je de schade weten te beperken want hij ziet er zo gaaf van koets uit, zou doodzonde zijn om daar een opgestuikte motorkap aan te zien

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 10 mei 2006 04:05 AM
  [ # 9 ]

Ben het met alle bovenstaande eens..en inderdaad eng om de foto’s te zien… Sad

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27931

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 mei 2006 09:07 PM
  [ # 10 ]

heftig hoor Shocked

ook helemaal nergens schade aan je plaatdelen? Shocked
dan is het echt allemaal netaan goedgekomen

Profiel  

Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 10 mei 2006 10:21 PM
  [ # 11 ]

Geen schade aan de plaatdelen en verder gelukkig ook niet aan de bodem, maar weer wel aan de achterbumper; die is gescheurd.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2948

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 10 mei 2006 10:26 PM
  [ # 12 ]

Mooie GTI Mr ds ........ goed dat ze gespaard is gebleven.

Velgen zijn ook erg appart ( Cool ) mooi zelfs…......

Een automaat of schakel ??????

Profiel  

Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 10 mei 2006 10:29 PM
  [ # 13 ]

r.kerstens schreef:

Mooie GTI Mr ds ........ goed dat ze gespaard is gebleven.

Velgen zijn ook erg appart ( Cool ) mooi zelfs…......

Een automaat of schakel ??????

Ja daar ben ik ook erg blij mee, en het is een handgeschakelde bak.

Gert.

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 10 mei 2006 10:53 PM
  [ # 14 ]

Heb je eindelijk eens een keer een Porsche-rijder die om zich heen kijkt, staart hij naar de verkeerde dingen.  Evil or Very Mad

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 10 mei 2006 11:23 PM
  [ # 15 ]

handig zo’n porsche rijder…..
gelukkig niet al teveel schade

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook