Totaal aantal Berichten: 397
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Mijn linkervoorraam van de CX functioneert niet meer zo als het zou moeten zijn. Van het ene op het andere moment kantelde het raam en ging niet meer op of neer.
Bij controle bleek dat de achterste geleiding uit de geleiderail geschoten was,
maar niet aan het eind maar ergens in het midden. Op dit punt is de rail uitgebogen. Ik heb de zaak weer teruggeplaatst maar desondanks wil het geheel niet goed werken. Het raam blijft lichtjes naar voren kantelen en als ik het niet help met geleiden dan komt de achterste punt uit de achtersponning naar binnen toe.
Heb ik iets over het hoofd gezien? Wie heeft suggesties om dit euvel te verhelpen, want ik weet het even niet meer. Niet in de laatste plaats door het gebrek aan zicht en ruimte om te werken.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Je moet er in ieder geval voor zorgen dat alles goed ingevet is,het mechaniek (kruis) moet spelingsvrij en soepel functioneren.
In het midden van het kruis zit een grote popnagel,dit is tevens het draaipunt.
Als hier speling op zit gewoon op de werkbank leggen en een paar harde klappen op de popnagel geven,zo haal je de speling eruit.
Aan de voorzijde van het raam zit een witte kunstof gelijder,deze mag niet te ver versleten zijn,tevens is hier een stelmogelijkheid.
Aan de binnenzijde van het portier zit een stelmogelijkheid,deze moet om kantelen van het raam te voorkomen meestal uiterst linksom gesteld worden.
Soms worden die gaten wat ruimer gemaakt om de stelmogelijkheid te vergroten.
Meer schiet me nu niet binnen,hoop dat je er wat aan hebt.
Gr raymond
Het was een cx of niks
dit komt vaker voor bij de cx ik heb er ook last van
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Komt ook bij Golf IV voor, daar plueren de ruiten spontaan naar beneden
citroenc2 schreef:dit komt vaker voor bij de cx ik heb er ook last van
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 397
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Ok, hier ga ik even mee verder en ik laat wel weten hoe het afloopt. Bedankt voor de tips!
Gert
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.