Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik heb een vraag die me al 2 jaar in het hoofd zit. Ik had een BX16TZI. Die heeft een poos stil bij huis gestaan na een aanrijding. Toen we moesten verhuizen moest de auto daar dus ook weg. Voor geen mogelijkheid aan te krijgen (accu leeg) dus maar weg gesleept en op hoogte laten komen door de motor te laten draaien onder het slepen. Eenmaal thuis wilde ik de auto toch weer aan de praat hebben dus accu aan de oplader. Accu erin en starten ging zonder enig probleem. Na een kilometer te hebben gereden kwam er rook uit het zekering kastje. Zekering F7 was vuurrood. Die heb ik er dus uit gehaald. Dat betekende dus dat de volgende dingen niet meer werkten
- cv
- verlichting binnen
- aansteker
- klokje
- radio.
Nu komt het. Toen ik de auto alweer een week of 2 in gebruik had en de zekering nog niet terug had gezet ging ineens het klokje en de binnenverlichting weer aan. Ik kreeg er letterlijk kippenvel van.
Wat kan dat geweest zijn?
De auto heb ik inmiddels al 2 jaar niet meer maar toch wil ik het wel eens weten.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Maybe….....Christine?
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Hmm als dat zo zou zijn ben ik blij dat ze op de sloop staat!
My other car is a broomstick.
Re: Zekering vraagje.
mathijs schreef:Ik heb een vraag die me al 2 jaar in het hoofd zit. Ik had een BX16TZI. Die heeft een poos stil bij huis gestaan na een aanrijding. Toen we moesten verhuizen moest de auto daar dus ook weg. Voor geen mogelijkheid aan te krijgen (accu leeg) dus maar weg gesleept en op hoogte laten komen door de motor te laten draaien onder het slepen. Eenmaal thuis wilde ik de auto toch weer aan de praat hebben dus accu aan de oplader. Accu erin en starten ging zonder enig probleem. Na een kilometer te hebben gereden kwam er rook uit het zekering kastje. Zekering F7 was vuurrood. Die heb ik er dus uit gehaald. Dat betekende dus dat de volgende dingen niet meer werkten
- cv
- verlichting binnen
- aansteker
- klokje
- radio.Nu komt het. Toen ik de auto alweer een week of 2 in gebruik had en de zekering nog niet terug had gezet ging ineens het klokje en de binnenverlichting weer aan. Ik kreeg er letterlijk kippenvel van.
Wat kan dat geweest zijn?De auto heb ik inmiddels al 2 jaar niet meer maar toch wil ik het wel eens weten.
Sja, lastig. Misschien een verkeerde ingreep geweest aan de kabelboom (de isolatie op de lassen is “suboptimaal”) of een sluiting veroorzaakt door iets wat er met de radio-aansluiting mis ging.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Kan dus van alles zijn geweest. Ik dacht ook nog aan een vuiltje of haartje in de zekeringkast waardoor er weer een tijdelijk gesloten cirquit is ontstaan.
My other car is a broomstick.
Het kan vanalles zijn, ik heb ook zoiets bij mijn Chic, maar dan met de achterlichten…
Zekering F10 en F11 (volgens mij) zijn van het linker resp. rechter achterlicht. Maar als ik F10 eruit haal blijven beide lampen branden. Stop ik F10 erin en F11 eruit, blijven ze ook allebei branden. Haal ik ze allebei eruit gaan ze ook allebei uit. Waarschijnlijk heeft een of andere knutsel-nozem die 2 lampen aan elkaar geknoopt aangezien ie te stom was te kijken of een zekering doorgefakkeld was…
Misschien bij jou ook het geval?