Zekering vraagje.
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1120

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 30 juli 2006 07:50 PM

Ik heb een vraag die me al 2 jaar in het hoofd zit. Ik had een BX16TZI. Die heeft een poos stil bij huis gestaan na een aanrijding. Toen we moesten verhuizen moest de auto daar dus ook weg. Voor geen mogelijkheid aan te krijgen (accu leeg) dus maar weg gesleept en op hoogte laten komen door de motor te laten draaien onder het slepen. Eenmaal thuis wilde ik de auto toch weer aan de praat hebben dus accu aan de oplader. Accu erin en starten ging zonder enig probleem. Na een kilometer te hebben gereden kwam er rook uit het zekering kastje. Zekering F7 was vuurrood. Die heb ik er dus uit gehaald. Dat betekende dus dat de volgende dingen niet meer werkten
- cv
- verlichting binnen
- aansteker
- klokje
- radio.

Nu komt het. Toen ik de auto alweer een week of 2 in gebruik had en de zekering nog niet terug had gezet ging ineens het klokje en de binnenverlichting weer aan. Confused Ik kreeg er letterlijk kippenvel van.
Wat kan dat geweest zijn?

De auto heb ik inmiddels al 2 jaar niet meer maar toch wil ik het wel eens weten.

My other car is a broomstick.

Profiel  

Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 30 juli 2006 08:24 PM
  [ # 1 ]

Maybe….....Christine?

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 30 juli 2006 08:43 PM
  [ # 2 ]

Hmm als dat zo zou zijn ben ik blij dat ze op de sloop staat! Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 01 augustus 2006 02:58 AM
  [ # 3 ]

Re: Zekering vraagje.

mathijs schreef:

Ik heb een vraag die me al 2 jaar in het hoofd zit. Ik had een BX16TZI. Die heeft een poos stil bij huis gestaan na een aanrijding. Toen we moesten verhuizen moest de auto daar dus ook weg. Voor geen mogelijkheid aan te krijgen (accu leeg) dus maar weg gesleept en op hoogte laten komen door de motor te laten draaien onder het slepen. Eenmaal thuis wilde ik de auto toch weer aan de praat hebben dus accu aan de oplader. Accu erin en starten ging zonder enig probleem. Na een kilometer te hebben gereden kwam er rook uit het zekering kastje. Zekering F7 was vuurrood. Die heb ik er dus uit gehaald. Dat betekende dus dat de volgende dingen niet meer werkten
- cv
- verlichting binnen
- aansteker
- klokje
- radio.

Nu komt het. Toen ik de auto alweer een week of 2 in gebruik had en de zekering nog niet terug had gezet ging ineens het klokje en de binnenverlichting weer aan. Confused Ik kreeg er letterlijk kippenvel van.
Wat kan dat geweest zijn?

De auto heb ik inmiddels al 2 jaar niet meer maar toch wil ik het wel eens weten.

Sja, lastig. Misschien een verkeerde ingreep geweest aan de kabelboom (de isolatie op de lassen is “suboptimaal”) of een sluiting veroorzaakt door iets wat er met de radio-aansluiting mis ging.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 01 augustus 2006 04:38 AM
  [ # 4 ]

Kan dus van alles zijn geweest. Ik dacht ook nog aan een vuiltje of haartje in de zekeringkast waardoor er weer een tijdelijk gesloten cirquit is ontstaan.

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 11 augustus 2006 02:52 AM
  [ # 5 ]

Het kan vanalles zijn, ik heb ook zoiets bij mijn Chic, maar dan met de achterlichten…
Zekering F10 en F11 (volgens mij) zijn van het linker resp. rechter achterlicht. Maar als ik F10 eruit haal blijven beide lampen branden. Stop ik F10 erin en F11 eruit, blijven ze ook allebei branden. Haal ik ze allebei eruit gaan ze ook allebei uit. Waarschijnlijk heeft een of andere knutsel-nozem die 2 lampen aan elkaar geknoopt aangezien ie te stom was te kijken of een zekering doorgefakkeld was…

Misschien bij jou ook het geval?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook