Heeft er iemand de afstelgegevens (bv een scan van ...) voor een GS 1220 motor?
Ik heb een werkplaatshandboek, maar daar staan enkel de gegevens voor de 1015 motor in.
Welke gegevens:
afstellen ontsteking
afstellen distributie
afstellen weber carburator
kleppen regelen
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
welk bouwjaar en welk motortype, misschien kan ik je helpen.
Groet.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Kijk ook eens hier LINK
Ik heb wel wat gegevens van de GS maar heb wel de informatie nodig die in bovenstaande link beschreven is.
Jos van der Voort
Mr DS schreef:welk bouwjaar en welk motortype, misschien kan ik je helpen.
Groet.
Gert.
Bouwjaar: 1976
Motortype: zo uit het hoofd: G12/612, kan dit?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik zal vanavond even kijken of ik mijn scanner aan de praat kan krijgen, dan gooi ik er wel wat bladz. van de Haynes onder.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Hier zijn alvast wat gegevens over ontsteking en kleppen stellen.
De gegevens van de distributie heb ik niet maar dat is meestal een kwestie van de merktekens op je distributietandwielen tegenover elkaar zetten.
Over het algemeen zijn dit twee ingeslagen punten, zet ze wel secuur tegenover elkaar anders kan het zo uitkomen dat je distributieriem/ketting net een tand te vroeg of te laat staat.
Volgens de algemene identificatiegegevens van dit model hoort hier een Solex carb op, ik heb wel wat gegevens van Weber maar dan moet ik wel het juiste type weten.
Groet.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De distributie spreekt eigenlijk voor zich. Kan niet missen eigenlijk.
Tip, als je de riemen vervangt en dus de koeltunnel/ventilatorruimte er af hebt, vervang dan gelijk de T-mof bij de LHM pomp. Hier kan je nu geweldig goed bij en je zult zien dat hijgaat lekken als je de boel weer dicht hebt.
Ik ben nog even aan het knokken met mijn scanner. Ik doe mijn best om wat scans uit de Haynes te regelen.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
citrods schreef:Mr DS schreef:welk bouwjaar en welk motortype, misschien kan ik je helpen.
Groet.
Gert.
Bouwjaar: 1976
Motortype: zo uit het hoofd: G12/612, kan dit?
Dat klinkt zeker plausibel.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mr DS schreef:
Volgens de algemene identificatiegegevens van dit model hoort hier een Solex carb op, ik heb wel wat gegevens van Weber maar dan moet ik wel het juiste type weten.
Groet.
Gert.
Het is in ieder geval een weber. Ik noteer morgen even het juiste type.
Gegevens Weber:
30 DGS 1/200
W66-0
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
De gegevens vindt je op de volgende link
Maar….. deze carb hoort origineel op de GS 1015 gebouwd in de jaren 1971-1977. De GS 1220 heeft origineel een Solex carb. Misschien is er in de loop van de jaren een keer een carburateur uitgewisseld voor een beter werkend exemplaar.
Hopenlijk kun je met deze gegevens weer verder, succes in ieder geval.
Groet.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
klopt, de garage waar de vorige eigenaar in onderhoud ging, heeft er een ander exemplaar opgeplaatst. Zijn er nadelen dat er een van een 1015 op staat?
Welke hoort er origineel op te zitten?
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
De 612 motor gebruikt normaal de Solex carburateur. Of er nadelen aan zitten? Ja ik denk het wel; de 1015 motor wordt gestookt met superbenzine 98 en de carburateur is daar voor uitgerust, ook denk ik dat er mogelijk een (klein) capaciteitsverschil zit in een carburateur die ontworpen is voor een 1 liter motor of een andere die ontworpen is voor euro 95 en een motor die plusminus 20% meer cylinderinhoud heeft.
Misschien is zelfs het inlaatspruitstuk wel aangepast om deze Weber te kunnen plaatsen en dat zou als het anders is mogelijke gevolgen kunnen hebben voor de flow.
Persoonlijk zou ik de auto weer geheel origineel willen hebben, al is het alleen al om niet op dure super te moeten rijden.
Groet.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Oh ja, vergeten te vermelden; het type is een 28CIC4 carburateur ops:
Groet.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.