4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
retroDS
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 september 2006 11:27 PM
  [ # 46 ]
Dirkman schreef:

Wat wil de consument: Veiligheid, voordeligheid en uitstraling

vraag:
waarom is de smart mislukt ?

Veiligheid; Heb je wel eens eentje bereden? Ik wel, en geloof mij, het gevoel van veiligheid was ver te zoeken.

Voordeligheid; Ze zijn niet goedkoop te noemen.

Uitstraling; Tja, eh… Het is maar wat je uitstraling noemt. Maar ze zijn wel grappig.

Om deze redenen is het karretje naar mijn idee geflopt.
Hiernaast zijn er ook steeds meer compacte auto’s op de markt gekomen die in de zelfde prijsklasse veel meer auto bieden. Wees nou eerlijk, een auto als een C1/2 heeft vele malen meer smoel dan een Smart, wat technisch ook nog eens geen hoogstandje is.

Ik denk persoonlijk dat er voor zo’n project de meeste handelsruimte is in het middenklasser-gebied.

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 18 september 2006 09:04 PM
  [ # 47 ]

Hallo vrienden van de Retro DS. Vanaf vandaag ga ik een dagboek voor mijzelf maar vooral voor jullie bijhouden. De DS retro gaat er komen dat weet inmiddels, niet alleen, ik zeker. De tekeningen laten helaas wat langer op zich wachten door tekenaars die beloven langs te komen en vervolgens niets meer van zich laten horen. Ga vanaf nu met euro’s te werk om te zien of het nu goed komt. Beloof jullie waarheidsgetrouw verslag te doen van de dingen die komen gaan. Blijf mij informeren over datgeen jullie denken mij te moeten melden, zowel positief als negatief, ik leer graag van beiden.
groet, Mick Versnel

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 13 oktober 2006 04:18 PM
  [ # 48 ]

Hoe staat het met het dagboek…..?

Gr Martijn

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 17 november 2006 12:08 AM
  [ # 49 ]

nog geen nieuws.

macdoedel Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 10 februari 2007 06:53 PM
  [ # 50 ]

-

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 10 februari 2007 06:59 PM
  [ # 51 ]

Macdoedel is wat impulsief inderdaad…

Dit soort posts, vind ik, zijn niet nodig en komen de sfeer niet ten goede.

Liever niet zou ik zeggen.

Groet, Rob

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 februari 2007 07:25 PM
  [ # 52 ]

Als je het topic goed hebt door gelezen, dan is het volgende bericht je vast niet ontgaan;

patje74 schreef:
robb schreef:

Ik zou zeggen: begin eens met tekeningen en maak dan een schaalmodel.

DriverD schreef:

De meeste dromen zijn bedrog…. Razz

langevelsloo schreef:

Rolling Eyes  En de aarde is rond. Net als een pannekoek!

gjvdh schreef:

ff checken, nee het is geen 1 april…

Cees78 schreef:

Ik word brandweerman

Hoe grappig en origineel de opmerkingen ook zijn (ik lag werkelijk dubbel!  :nopompom ), de meeste droomwagens beginnen ook werkelijk met een droom.
Laten we het volgende afspreken, als je denkt dat het niets gaat worden en veel te hoog is gegrepen, probeer dit dan te motiveren of informeer de TS over zaken waar hij rekening mee moet houden. De TS kan dan misschien zelf tot inkeer komen, of juist het tegendeel gaan bewijzen!
Kan je dit niet, houd je dan op de achtergrond. Want de opmerkingen waren behoorlijk denegrerend, terwijl er geen enkele onderbouwing te lezen was.

Gun iemand zijn droom, maar laat vooral iedereen in zijn waarde.

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 10 februari 2007 07:35 PM
  [ # 53 ]

Ik kan er zelf ook wat van zie ik…  Surprisedops:

Iets met ‘eerste steen’ was het toch?  Confused

Genoeg nu…

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 559
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 11 februari 2007 10:46 AM
  [ # 54 ]

Misschien kan Macdoedelzijn licht opsteken bij Prautotype .

Daar wordt nu ook een auto vanaf de schets uit de grond gestampt.
En een stuk lillikker dan iets wat op een retroDS moet gaan lijken.

Misschien een leuke deal met RTL sluiten Macdoedel?

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 11 februari 2007 04:17 PM
  [ # 55 ]

@ macdoedel: trek je helemaal niets aan van kritiek en schampere opmerkingen, als je verder gaat met je plannen zul je er nog veel meer van krijgen. Wat je in gedachte hebt om te gaan ontwikkelen is een replica van de DS met eigenschappen die aan de hedendaagse normen voldoen.
Troost je met de gedachte dat velen jou voorgegaan zijn met basaal het zelfde idee; met name in Engeland, Amerika en nog een handvol andere landen floreert de kitcarindustrie als nooit tevoren en worden er replica’s gebouwd van de meest aansprekende auto’s ooit, uiteraard hebben de ontwikkelaars hiervan hun eigen vondsten verwerkt in hun concept.

In mijn optiek is het wel degelijk mogelijk om een replica van de DS te ontwikkelen met moderne techniek, maar een aantal suggesties zijn niet makkelijk te realiseren. Om er een paar te noemen; ABS, electrische aandrijving in het wiel, de voorgestelde prijs van € 15000, hier ergens in deze posting, Europeesche typegoedkeuring.

Het is sowieso een feit dat als je zelf auto’s bouwt, ontwerpt, etc. dat veel mensen direct aan je verstandelijke vermogens beginnen te twijfelen. Vaak omdat ze zelf de visie en de lef niet hebben om iets dergelijks uit te proberen en te bedenken, menen ze dat dat voor ieder ander ook geldt.
Jammer maar helaas.

Na zelf mijn hele leven auto’s gerestaureerd te hebben, wilde ik uiteindelijk eens van het roest af en besloot ik een auto zelf te bouwen, die ik als kit ingekocht heb. Dit werd destijds een Cobra, een legendarische racer waarvan er in totaal 983 exemplaren zijn gefabriceerd; tweederde voor race doeleinden en de rest voor straatgebruik. Heden ten dage is er niet aan een 427 te komen of alleen tegen absurde prijzen, maar dank zij mensen als jij zijn er inmiddels wereldwijd een aantal fabrikanten die deze legendarische sportwagen nieuw leven hebben ingeblazen. Mijn passie voor deze auto’s heeft - net als voor Citroën- inmiddels grote vormen aangenomen. Sinds 7 jaar ben ik de technisch commissaris van de Cobraclub Nederland en in die functie krijg ik met ontzettend veel vragen te maken over het hoe en wat van zo een auto bouwen en natuurlijk niet te vergeten vragen over de Nederlandse en internationale regelgeving op het gebied van kentekenregistratie en import van auto’s naar NL.

Overigens is het grappig te constateren dat velen die er aanvankelijk niets in zien vaak de eersten zijn die staan te dringen om een rondje mee te mogen of om samen met de auto op de foto te gaan.

Momenteel bezig met de aanbouw van een nieuwe Cobra van een Amerikaanse leverancier, gebaseerd op Mustang techniek, in alle opzichten maak ik gebruik van high performance onderdelen, die ik aan de hand van een zelf gemaakte checklist nieuw besteld heb in de states.
Dit wordt een auto die geheel op acceleratie gericht is en niet op een absolute topsnelheid. Wat data: 450 pk op plusminus 1075 kg en een verwachtte acceleratie van 3,5 sec van 0 tot 100, de kwartmijl met staande start (hopelijk) net binnen de 10 seconden.

Als je behoefte hebt aan informatie stuur je me maar een PBtje.

Veel moed en wijsheid toegewenst. Laat je niet kisten!  Very Happy

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 24 februari 2007 10:53 PM
  [ # 56 ]

dromen

Ik denk dat iedereen, net zoals ik, wel eens voor zijn\haar DS heeft gestaan en heeft zitten denken hoe we haar zouden kunnen verbeteren.

Laten we het eens methodisch aanpakken :

Streven : lichter, stabieler\strakker in bochtgedrag, addaptieve demping, meer vermogen, lekkere moderne automaat, geen corrosie, stiller, climatcontrol,

Chassis : pak een orginele en dan ? ander materiaal, coating, lichter \zwaarder
Ophanging : OK ?, ander materiaal, slimmer ?
Vering : meer afstelmogelijkheden, snelheidsafhankelijk maken etc ?
Besturing : andere verhoudingen bekrachtiging, stuuruitslag e.d. ?
Motor : b.v ds23i als uitgangspunt, tunen, lagers, materiaal ?
Versnellingsbak : volautomaat, hoe welke
Carrosserie : kunstof, composiet, alu ?
Rubbers, ander vorm (wind) ander materiaal ?
Licht : H4 units, reml\mist\ achteruitcombi ?
Veiligheid : Kreukelzones OK ? , airbaggordijnen in dakrand ?, kooi\dak versterken ?
Media : inbouw tom\tom in dashboard (na 1968 dan). hoofdsteunen met video scherm voor de kids ?
Interieur : Lekker zo laten, wel meer indicatie lichtpunten op en aan het dashboard, jeager-tableau is ook mooi, isofix achterin, achterbank klapbaar. climatecontrol (ook achterin!!)

Als ik mij met mijn ogen dicht deze tuut voorstel wil ik hem wel hebben.
En hier is denk ik ook markt voor, zeker als je je eigen ds mag inleveren.

Is dit niet iets leuker als helemaal overnieuw beginnen.

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 21 augustus 2007 03:25 AM
  [ # 57 ]

Maar hoe staat het inmiddels met het project, want ik ben best wel benieuwd naar het plan en het uiteindelijke ontwerp etc.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 21 augustus 2007 01:03 PM
  [ # 58 ]

Hoe staat het overigens met de posters, doedel?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 augustus 2007 01:50 PM
  [ # 59 ]

het begint bij een idee.

je speelt ermee.

je praat erover.

een ander loopt ook warm voor jou idee.

en zo gaat het balletje rollen.

je speelt ermee, en het balletje krijgt duidelijke omvang en afmetingen.

.........................................
nu kan er ook iets gebeuren waardoor het balletje ploft….maar ook weer niet helemaal…het blijft sudderen…je past je plannen aan….en begint opnieuw.

afijn, het kan , het is zeer zekers niet makkelijk, maar onmogenlijk is er niks imo…

het onmogenlijke doen we direct de wonderen duren iets langer.. Laughing

dus we lezen eea wel tzt. voor nu lijken het me nog teveel de vage plannen die gevormd moeten worden..
en hoe je die vorm geeft is jou verantwoording en creativiteit.

maar ik zou eigenlijk meer gestructureerd te werk gaan.
je post hier van ok DS bouwen..
vervolgens over dagboek en tekenaars die niet afkomen..
en dan laat je weer niks horen..

ga er nu eerst eens achteraan om een basis ontwerp te krijgen..
ga een technisch concept ontwikkelen..
op die fiets… zomaar in het wilde weg motoren of bakken als optie roepen werkt niet..

al zou deze wel grappig zijn  

maar dan nog,,, dat is pas in het laatste stadium aan de orde.

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 augustus 2007 02:12 PM
  [ # 60 ]

ik zag pas een programma op TV, dacht dat het een reportage van VPRO was (ben niet zeker)
het ging over Cradle to Cradle http://nl.wikipedia.org/wiki/Cradle_to_cradle

men vertelde dat momenteel om een 1300kg zware auto te maken er 22000kg nodig is en of het niet te overwegen was om een 1300kg wagen te maken met 1300kg

mogelijk (zeker) heb je meer werk om het idee uit te werken maar de productiekosten zijn veel minder

nu zal dit voor een auto op kleine schaal niet mogelijk zijn omdat je niet over zo een grote R&D beschikt als Ford bvb. maar er zijn mogelijkheden
ik denk aan ABS plaatdelen ipv. aluminium of staal
zetels met een ABS frame etc.
ABS is 100% te recyclen en bovendien licht en sterk

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook