Hydrauliek probleem
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 08 februari 2007 03:19 AM

Ik heb met een van m’n CXen een vervelend probleem: bij het verplaatsen stroomde er fors wat LHM onder de auto vandaan. Bij nadere inspectie- voorzover dat mogelijk is als de auto op z’n laagste stand zakt- bleek dit ergens achter het linkervoorwiel vandaan te komen.
Welke leiding(en) veroorzaken dit en hoe krijg ik de auto opgekrikt zonder iets te beschadigen. Hij wil dus niet meer omhoog, ook niet als ik er LHM in doe want dat stroomt er ongeveer even hard weer uit.

Iemand raad en/of suggesties?

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 08 februari 2007 07:29 AM
  [ # 1 ]

Naar alle waarschijnlijkheid is de kleine danwel grote spin lek.
Die zitten lekker weggestopt achter de grote dwarsbalk van het subframe, zeg maar tussen balk en subframe…..

De Grote spin komt vanaf de drukregelaar en gaat naar het voorraadvat, en als je kijkt zie je vlak voor het voorraadvat een ook nog een stuk of 4 retourslangen aan die dikke slang zitten, die verwijnen tussen het schutbord en die balk en richting de linker longeron gaan.

De kleine spin zit ook tussen het schutbord en die balk en zit o.a. aan de remservo en de centifugaalregelaar als ik me niet vergis. Het kan niet missen, het is een rubberblokje met een paar vertakkingen eraan, en grote kans dat dat ding lek is….

Grote spin is nog wel leverbaar via de dealer, de kleine spin kon men mij niet leveren (althans op korte termijn) Schrik niet van de prijs, want de dealer vroeg er EUR 170,- voor alleen de grote spin (ook wel octopus genoemd)

Je zou natuurlijk gewoon wat lhm bij kunnen vullen zodat de auto weer omhoog komt en hem dan op de kriksteunen opkrikken. Met een beetje geluk kun je meteen zien waar het lekt…..
Het kan natuurlijk ook een hoge-druk leiding zijn, maar dan moet het er echt met een noodgang uitspuiten, en zie je meteen waar de lekkage zit…
Suc6 in ieder geval!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 17 februari 2007 09:55 PM
  [ # 2 ]

Gewoon zo,n goedkoop krikje kopen op wieltjes,je krijgt de cx via het achter sleepoog of een trekhaak hoog genoeg om de originele krik eronder te zetten.
Als je het reservewiel eruit haalt kun je zien of de kleine octopus lekt.
Even met een lamp erbij.
Die is nog wel te vervangen.
Op het linker subframe voorzijde vanaf de remaccu lopen twee leidingen,die kunnen het ook zijn.
Hoe handig ben je?,als er een hogedruk leiding defekt is kun je beter naar een specialist gaan.
Dat vervang je echt niet zomaar even op de stoep.
Dan word het afslepen.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 18 februari 2007 09:59 PM
  [ # 3 ]

Ok, bedankt voor de suggesties, ik zal de komende week eens kijken of ik de auto opgekrikt krijg en dan het wiel eraf en kijken wat er loos is.
Ik heb een zeer ruime sleutelervaring met diverse merken dus het moet wel lukken.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 22 februari 2007 08:19 PM
  [ # 4 ]

Update: de auto omhooggekrikt en er wat LHM ingedaan. De lekkage zit voor de grote dwarsbalk, onder de versnellingsbak en tussen bak en homokineet.
De LHM spuit er echt uit dus ik denk dat het een hoofd hogedrukleiding is.

Ik zal binnenkort eens bij m’n andere CX kijken op de brug welke leiding dat dan zou moeten zijn.  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

Gert

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 23 februari 2007 03:31 PM
  [ # 5 ]

Als het er zo hard uitspuit, heb je in ieder geval snel gevonden welke leiding het is! Als je de leiding eraf haalt dan kun je een nieuwe leiding laten maken die in de vorm buigen en weer monteren. Probleem weer opgelost.
Nu maar hopen dat het een leiding is, waar je een beetje redelijk bij kunt!.

Suc6 in ieder geval!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook