3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe XM gekocht….(radiateur koopje!! pg 6)
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 27 maart 2007 01:24 AM
  [ # 31 ]
bxbressers schreef:

hmmmm, ga morgen kijken bij een setje voor heel weinig….., weet niet of jij er aan komt…............. Cool

Ben erg nieuwsgierig Razz

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 28 maart 2007 12:36 AM
  [ # 32 ]

ik ook nog steeds, had vandaag geen tijd meer om te gaan kijken, dus dit is even uitgesteld…..


Wel het navigatie systeem van simmetje overgenomen, iemand hier ervaring met inbouwen?????

of wordt dit een gevalletje laten doen…. Sad

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 28 maart 2007 01:01 AM
  [ # 33 ]

Zit er geen handleiding bij? Anders even downloaden van website fabrikant.

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 28 maart 2007 01:13 AM
  [ # 34 ]

ja, dikke handleiding, maar mijn know how houdt een beetje op bij de massa kabel en de stroom kabel, dan wordt er nog gesproken over aansluiten op de handremkabel, snelheidsmeter, achteruitsignaal….., wordt er een beetje nerveus van, ben eigenlijk van plan om het uit te besteden….. Surprisedops:

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 28 maart 2007 01:17 AM
  [ # 35 ]

Van harte met je xm !! Wink  en veel zweverige kilometers toegewenst Cool

eXaMple schreef:

setje electrisch leder type 1 met armsteun en deurpanelen met hout kopen?  Cool
pb dan maar ff
ik heb het voor mezelf gekocht als zijnde voor een break…. maar nee hoor was berline spul.
dom dom dom.

Maar in zo’n mooie xm als de jouwe zou het niet misstaan hahaha Laughing

mag ik vragen waarom dit niet past dan? is toch niet zo heel veel anders ?? ik meen dat het met een kleine aanpassing bij de achterzitting zo in de break kan Rolling Eyes

sorry voor het even Surprisedfftopic

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 28 maart 2007 01:27 AM
  [ # 36 ]

Owww, heb je zo’n ding?! Jaja, dan heb je het aangesloten en dan moet je nog calibreren ook nog. Koop een HenkHenk….in een keer klaar haha!
Kan je dat schema niet online zetten?

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 28 maart 2007 01:29 AM
  [ # 37 ]

online zetten? ja daaagg, kom van de week maar kijken, ben trouwens van plan om morgen even naar autoelectric te rijden, vragen wat het kost als zij hem inbouwen Cool

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 28 maart 2007 01:49 AM
  [ # 38 ]

Hmmm, dat kan in de papieren lopen he. Je kan het vragen, maar wacht nog ff met toezeggen. Maandag ben ik hoogstwaarschijnlijk vrij en als het dan kan bouwen we hem in. Ff spelen in de XM is altijd een feest he!
Razz

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 28 maart 2007 04:21 AM
  [ # 39 ]

Gewoon de +, geschakelde +, massa en speedpulse aansluiten (zie mijn draadje over de ‘speedpulse’) en rijden maar! De rest is overbodige luxe.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 28 maart 2007 10:55 AM
  [ # 40 ]
Serge schreef:

Gewoon de +, geschakelde +, massa en speedpulse aansluiten (zie mijn draadje over de ‘speedpulse’) en rijden maar! De rest is overbodige luxe.

Totdat je een flink stuk achteruit rijdt en raakt ‘ie de kluts kwijt

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 28 maart 2007 12:17 PM
  [ # 41 ]

@ Roy,

Nou het is niet echt heel erg simpel althans we konden dat niet direct zien.
Het borgingspunt zit op een compleet andere plek en ik heb de spullen niet om dat aan te passen.
Ik zoek gewoon verder en eeeeens loop ik er zomaar tegenaan.
hoop ik….

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 28 maart 2007 01:25 PM
  [ # 42 ]
Willem schreef:
Serge schreef:

Gewoon de +, geschakelde +, massa en speedpulse aansluiten (zie mijn draadje over de ‘speedpulse’) en rijden maar! De rest is overbodige luxe.

Totdat je een flink stuk achteruit rijdt en raakt ‘ie de kluts kwijt


Een vast navigatiesysteem bepaald haar plaats dmv satalieten en gebruikt voor de extra nauwkeurigheid en plekken waar het satalietsignaal zwak is de snelheidspuls. Ik heb m’n VDO aangesloten zoals beschreven en ben toen gaan testen of extra gehannes voor de achteruit nodig was. Dat apparaat bleek steeds maar 1 a 2 seconden nodig te hebben na 100den meters achteruit om z’n exacte positie te bepalen. Maar goed, misschien dat oudere apparaten die wat trager zijn, daar meer last van hebben.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 28 maart 2007 02:42 PM
  [ # 43 ]

Wel het navigatie systeem van simmetje overgenomen, iemand hier ervaring met inbouwen?????

Dit systeem is nog voorzien van een zogenaamde dead reckoning system; een optie die noodzakelijk was in de begintijd van de GPS navigatie. De redenen: indertijd minder gps satellieten dan nu, eerste generatie satellieten van Rockwell, toen nog werkende SA (selective availability) waardoor een miswijzing van rond de 100 meter ontstond en een in verhouding tot nu kleiner aantal ontvangstkanalen.

Dit DR systeem zorgde er eigenlijk voor dat de auto min of meer zelfstandig een MWS (meest waarschijnlijke standplaats) kon bepalen als de satellietontvangst matig was of onmogelijk.
In die tijd kon er door dicht bladerdak, hoge gebouwen, reflecties e.d. een fors signaalverlies onstaan, waardoor regelmatig het ontvangen signaal wegviel.

Misschien dat heden met de sterk verbeterde technologie van de satellieten een betere ontvangst mogelijk is.

Het zelf inbouwen van zo’n systeem is geen sinecure, destijds was de top van de inbouwstations ingehuurd door Blaupunkt om deze systemen in te bouwen.
Toen; eerste fix soms meer dan dertig minuten, maximaal 4 ontvangstkanalen, etc.
Nu; cold fix in minder dan een minuut, 6 tot 12 ontvangstkanalen afhankelijk van het type ontvanger.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 29 maart 2007 12:10 AM
  [ # 44 ]

vandaag even clarion zelf gebeld, achteruit snoertje is inderdaad niet nodig, handremsnoertje gewoon aan de massa, kan je tijdens het rijden lekker switchen Twisted Evil  Twisted Evil
Alleen die snelheidsmeter moet worden aangesloten, of met een api(?????????? Shocked  Shocked ???????) als de meter electrisch is, of een impulsmeter als de meter mechanisch is…..., en waar de (*&&&^%#@*( zitten die nu weer????? Mad

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 29 maart 2007 03:17 AM
  [ # 45 ]

Signaalgever en/of mechanische gever zitten beiden op, aan of in je bak, ik ken de XM niet voldoende om je verder te helpen maar er zijn ongetwijfeld kenners die het wel weten.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook