9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9

Wegenvignet België
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 27 maart 2007 04:27 AM
  [ # 121 ]

Hah, ik dacht dat het nooit zou gebeuren. Cool  Cool

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 27 maart 2007 10:46 AM
  [ # 122 ]
mpostma schreef:

Europa heeft iets goeds gedaan voor de burger, vindt Wortmann. “Het is nu duidelijk dat een land niet alleen buitenlanders mag laten betalen voor het weggebruik. Een goede zaak voor automobilisten.”

tja nu de andere landen nog Laughing

Profiel  

[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242

- Xsara 1,9 D
Gepost: 27 maart 2007 10:20 PM
  [ # 123 ]

Jep, het is van tafel geveegd, en nu hebben de Belgische politiekers hierover weer ‘n meningsverschil Laughing  Laughing

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 27 maart 2007 10:34 PM
  [ # 124 ]

Van mij mag die hele EU opgeheven worden en alleen nog de oude EEG overhouden. Rolling Eyes

Van dat gezeur en gemier (tussen die EU landen) hadden we in de jaren 70 en zo helemaal geen last, gewoon controle aan de grens (weet je tenminste ook wat er binnenkomt Rolling Eyes )...en graag de Gulden weer terug. Exclamation

Vroeger was het allemaal veel overzichtelijker..en als je dan eens de grens overging was je ook echt in een ander land, met andere munt…en zouden dit soort plannen gewoon per land ingevoerd kunnen worden…of niet natuurlijk.

Die EEG was ooit opgericht om te voorkomen dat er weer eens oorlog uit zou breken…nou, dan moeten ze vooral met dit soort plannetjes aan komen zetten (vignet). Rolling Eyes

Ditzelfde staat ons als NL natuurlijk te wachten als wij hier rekeningrijden gaan krijgen…dan is dat weer HEEL oneerlijk t.o.v. buitenlandse chauffeurs die hier dan zeker gratis langs *Tineke’s Tolpoortjes* mogen scheuren ? Evil or Very Mad

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 27 maart 2007 11:23 PM
  [ # 125 ]

Oei Bram, glad ijs met deze bijdrage van je. Verdiep je maar eens in alle voordelen die de EU met zich heeft meegebracht en alle welvaartsgroei die daarmee gepaard is gegaan. Dat er al jaren vrede is aan de Westkant van de EU is een ongelofelijke prestatie, zeker wanneer je het verleden van Europa nader gaat beschouwen. Voordeeltje euro opnoemen: als we die niet gehad hadden dan was de rente al een paar jaar veel hoger geweest dan nu, dan was de benzine nog duurder geweest (wordt afgerekend in dollars en die dollar is goedkoper geworden tov de €).

OK, te veel off-topic. Ik weet het, maar nog een ding: er zijn 6 miljard mensen op de aarde. Daar kunnen we ons niet voor verschuilen, die tijd is geweest. Muurtje optrekken is zo half an hour ago. Wink

Ontopic: hulde voor België, dapper dat ze in staat zijn om dit besluit in te trekken.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 28 maart 2007 12:31 AM
  [ # 126 ]

Wat ik bedoelde te zeggen met mijn vorige bijdrage, Patrick…. is, dat sinds de EU zo prominent aanwezig is, er van dit soort rare plannetjes komen uit diverse landen. Confused

Nu is (was) het Belgie met dat vignet….straks weer een ander EU land…en wij maar geloven dat het allemaal één zou worden met dat Eén-Europa.
En ik zei al, ik ben benieuwd als wij straks dat rekeningrijden gaan krijgen…hoe dan andere landen weer gaan reageren op ons.

Enfin….ik ben blij dat wij in 2005 massaal tegen hebben gestemd, ik heb daar nog steeds een prima gevoel van overgehouden. Cool

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami Super
Gepost: 28 maart 2007 01:30 AM
  [ # 127 ]
Bram schreef:

Wat ik bedoelde te zeggen met mijn vorige bijdrage, Patrick…. is, dat sinds de EU zo prominent aanwezig is, er van dit soort rare plannetjes komen uit diverse landen. Confused

Nu is (was) het Belgie met dat vignet….straks weer een ander EU land…en wij maar geloven dat het allemaal één zou worden met dat Eén-Europa.
En ik zei al, ik ben benieuwd als wij straks dat rekeningrijden gaan krijgen…hoe dan andere landen weer gaan reageren op ons.

Enfin….ik ben blij dat wij in 2005 massaal tegen hebben gestemd, ik heb daar nog steeds een prima gevoel van overgehouden. Cool

Aha, op die manier. Mja, één worden is een heel langdurig proces, welke bevoegdheden geef je over en welke niet.
Het tegenstemmen van ons land tegen de grondwet is nog steeds een zwarte bladzijde wat mij betreft. Een land dat zoveel te danken heeft aan de EU en samenwerking hoog in het vaandel heeft staan, heeft zich hierin veel te veel laten leiden door onterechte sentimenten en niet ter zake doende argumenten. Het wordt tijd dat we weer vooruit kijken.

Verdikke weer offtopic… leer ik het dan nooit. Surprisedops:

Nogmaals hulde voor de Belgen. Wink

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 28 maart 2007 02:28 AM
  [ # 128 ]
Bram schreef:

...En ik zei al, ik ben benieuwd als wij straks dat rekeningrijden gaan krijgen…hoe dan andere landen weer gaan reageren op ons.

Nou, ik las vandaag weer ergens in een krant (weet ff niet meer welke) dat dat rekeningrijden zelfs wel eens Europa-breed uitgerold zou kunnen worden. Nu ben ik zelf zwaar anti-rekeningrijden omdat ik van mening ben dat dit veel makkelijker verwerkt kan worden in de brandstofprijzen, wat een hoop potentieel storingsgevoelige techniek scheelt en bovendien de weggebruikers zal stimuleren om zuinig te rijden of een zuinigere auto te kiezen. Maar het zou wel een eerlijke verdeling worden als dit in alle Europese landen tegelijk zou worden ingevoerd. Maar dan wel alle landen op het gebied van autobelastingen gelijk trekken!!!

Overigens vind ik het helemaal niet erg dat het openbaar vervoer een stukje profiteert van de fiscale bijdragen van de weggebruikers, maar dan verwacht ik ook daadwerkelijk investeringen in het OV. Tot nu toe zie ik het alleen maar achteruit gaan: de NS weet van gekkigheid niet meer waar ze haar materieel vandaan moet halen met de stijgende reizigersaantallen, en wie laatst dat stukje over de bussen van Arriva in Brabant heeft gezien (waar ze zelf overigens lang niet alles aan konden doen) weet wat de aanbestedingen in het OV-busvervoer hebben teweeg gebracht….  Crying or Very sad

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
Gepost: 28 maart 2007 10:07 PM
  [ # 129 ]
winnetou schreef:

Nou, ik las vandaag weer ergens in een krant (weet ff niet meer welke) dat dat rekeningrijden zelfs wel eens Europa-breed uitgerold zou kunnen worden. 

Maar het zou wel een eerlijke verdeling worden als dit in alle Europese landen tegelijk zou worden ingevoerd. Maar dan wel alle landen op het gebied van autobelastingen gelijk trekken!!!

Da’s een lastig en heikel punt. De brandstofprijzen verschillen per lidstaat nogal en er zijn landen die bepaalde belastingen al heffen via de brandstoffen. Als je er dan een kilometerheffing in gaat verrekenen dan gaan de prijzen te zeer uiteenlopen. Daar kan je natuurlijk een overgangsregeling voor bedenken. Maar je hebt zeker een punt, het zou de allermakkelijkste oplossing zijn.

Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 29 maart 2007 03:50 PM
  [ # 130 ]

Tsja, noem het een stukje emotie, maar ik krijg van typische “Big Brother” kriebels als ik de plannen lees voor kilometerheffing. Op zich is het wel een redelijk eerlijk systeem, immers: de gebruiker betaalt. Maar uiteindelijk zijn wij als automobilisten wel degenen die de rekening krijgen gepresenteerd voor al die hightech die de overheid wil gaan toepassen. Zeer regelmatig hoor je wel van moderne auto’s waarvan de elektronica het laat afweten, en dat maakt me nogal sceptisch op dat punt. Ik rij dan ook niet voor niets in een ouderwetse (turbo)diesel, zonder computergestuurde fratsen. Lekker simpel! Wink

Profiel  

9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook