3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Citrofielen met een DS, SM, CX of XM gezocht
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 april 2007 07:34 PM
  [ # 31 ]
eviltwin schreef:

overigens heb ik met de Sm nog nooit 1:6 gehaald…1:8-1:9 eerder, net zo ‘zuinig’ als een CX GTi of Xm V6 dus.

Tjsa, dat lukt ALLEEN als je niet boven de 140 komt. sleep En dan nog… nee, stevig doorrijden kost veel peut. Overigens heb ik dan ook nog een 3.0 en geen 2.7 en is mijn auto voorzien van 40mm carbu’s ipv de originele 34mm. Dan nog Merak nokkenassen en zie daar: gemiddeld verbruik 1 op een emmer… Twisted Evil

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 06 april 2007 07:36 PM
  [ # 32 ]
sans-pareil schreef:

maar een XM lekkerder dan een CX? Dat kan alleen een CX die niet rijdt zoals het hoort zijn, want een XM is echt een soort primitieve baksteen vergeleken bij een CX.

Laughing  Laughing  Laughing

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 06 april 2007 09:00 PM
  [ # 33 ]
sans-pareil schreef:

maar een XM lekkerder dan een CX? Dat kan alleen een CX die niet rijdt zoals het hoort zijn, want een XM is echt een soort primitieve baksteen vergeleken bij een CX.

Een CX is leuk, maar kan toch echt niet tippen aan een Xm, het hydractive doet je vergeten dat er McPherson in zitten (zo slecht zijn ze niet, ze voldoen tenslotte ook voor BMW en Porsche), daarnaast heeft de Xm betere wielen, banden, zithouding, carosserie etc.
bovendien Ph2: meesturende achteras, Ph1: DiRaVi.

Als een Xm iets niet is dan is het primitief Rolling Eyes ik heb genoeg in beide gereden (>100dkm) om te weten hoe het hoort.

Een (geblazen) 2,5L 4cilinder heeft absoluut niks in in te brengen tegen een V6. Al met al is een Xm net zo makkelijk naar je hand te zetten als een AX, en hij is sneller dan al die anderen (incl. C6, Sm, GTiT)

waterman771 schreef:

Tjsa, dat lukt ALLEEN als je niet boven de 140 komt.

Die van mijn vader is ook een 3.0 en ze liep bij 150km/h beduidend lekkerder dan bij 130, dus zo hard heb ik er ook mee gereden. Niet constant uiteraard.

 

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 06 april 2007 09:30 PM
  [ # 34 ]
eviltwin schreef:
sans-pareil schreef:

maar een XM lekkerder dan een CX? Dat kan alleen een CX die niet rijdt zoals het hoort zijn, want een XM is echt een soort primitieve baksteen vergeleken bij een CX.

Een CX is leuk, maar kan toch echt niet tippen aan een Xm, het hydractive doet je vergeten dat er McPherson in zitten (zo slecht zijn ze niet, ze voldoen tenslotte ook voor BMW en Porsche), daarnaast heeft de Xm betere wielen, banden, zithouding, carosserie etc.
bovendien Ph2: meesturende achteras, Ph1: DiRaVi.

Als een Xm iets niet is dan is het primitief Rolling Eyes ik heb genoeg in beide gereden (>100dkm) om te weten hoe het hoort.

 

Ach, gelukkig zitten in deze vergelijken genoeg subjectieve zaken…

Ik heb met beide modellen ook heel wat kilometers gereden, en mijn V6 was echt een heerlijke auto. Maar toch verlangde ik nog wel eens terug naar m’n CX 20re, en dat is er niet minder op geworden sinds ik een 2.0 automaat heb… Pertinent een strakkere auto, de XM, maar ja, dat moet je wel willen!

Gr Martijn

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 april 2007 11:02 PM
  [ # 35 ]
eviltwin schreef:

Een CX is leuk, maar kan toch echt niet tippen aan een Xm, het hydractive doet je vergeten dat er McPherson in zitten (zo slecht zijn ze niet, ze voldoen tenslotte ook voor BMW en Porsche), daarnaast heeft de Xm betere wielen, banden, zithouding, carosserie etc.
bovendien Ph2: meesturende achteras, Ph1: DiRaVi.

Als een Xm iets niet is dan is het primitief Rolling Eyes ik heb genoeg in beide gereden (>100dkm) om te weten hoe het hoort.

Een (geblazen) 2,5L 4cilinder heeft absoluut niks in in te brengen tegen een V6. Al met al is een Xm net zo makkelijk naar je hand te zetten als een AX, en hij is sneller dan al die anderen (incl. C6, Sm, GTiT)

Om nog maar even even een (subjectief) stukje toe te voegen… een gti T heeft een langer bruikbaar toerengebied, meer koppel en is lichter, en er bekruipt je niet het gevoel dat er iets ernstig mis is boven de 180 km/h.  Ter illustratie, de XM doet 0-100 in iets van 7.8 seconden… net zoals de Gti T… alleen in de Gti T heb je dan 2x geschakeld, in de XM maar een… daar heb je dus de tijd voor.

De Ha1 is best leuk hoor… en de Diravi in de v6 is absoluut noodzakelijk om er wat van te maken, maar die McPherson prut goedmaken doet het niet. Het is een prachtge auto de XM, maar de CX is subliem. HA1 in de CX zou wel een koele toevoeging zijn, maar zoals een monteur bij vanderlaan eens zei: “Een XM is gewoon een grote BX’.. Een XM heeft een brug, een CX een cockpit. Ik geef toe, heb een slechts een proefrit van iets van 10,000km gemaakt in mijn XM, maar het rijgenot van de CX haalt het ding gewoon niet.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 06 april 2007 11:51 PM
  [ # 36 ]

jammer dat de koplampen van een CX zo “lelijk” zijn…  Mr. Green

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 april 2007 01:14 AM
  [ # 37 ]

Wlelke CX kijk jij dan naar? Wink

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 april 2007 01:20 AM
  [ # 38 ]
sans-pareil schreef:

Wlelke CX kijk jij dan naar? Wink

naar deze zeker.

 


Twisted Evil  Wink  Very Happy

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 07 april 2007 01:59 AM
  [ # 39 ]

uhuh, die van Mr DS:

toverwoord: Morettes…  Wink

http://www.mijnalbum.nl/Album=DI3TI8EX

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 07 april 2007 02:28 AM
  [ # 40 ]

jammer dat de koplampen van een CX zo “lelijk” zijn… Mr. Green

uhuh, die van Mr DS:

ieksEmmu ik weet dat je iets tegen mijn morettes hebt maar smaken verschillen nu eenmaal. De normale koplampen vind ik een beetje gewoontjes. Dubbele koplampen zijn in mijn optiek gewoon mooier en geven de CX een fraaie uitstraling. Ik had ze overigens ook vroeger, toen deze auto’s nog nieuw geleverd werden, al op mijn auto’s zitten.  Very Happy

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 07 april 2007 02:40 AM
  [ # 41 ]
Mr DS schreef:

jammer dat de koplampen van een CX zo “lelijk” zijn… Mr. Green

uhuh, die van Mr DS:

ieksEmmu ik weet dat je iets tegen mijn morettes hebt maar smaken verschillen nu eenmaal. De normale koplampen vind ik een beetje gewoontjes. Dubbele koplampen zijn in mijn optiek gewoon mooier en geven de CX een fraaie uitstraling. Ik had ze overigens ook vroeger, toen deze auto’s nog nieuw geleverd werden, al op mijn auto’s zitten.  Very Happy

Gert.

ziet er goed uit trouwens gert ! had ze nog niet gezien dat je ze gespoten had Wink

sorry voor het Surprisedfftopic

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 07 april 2007 02:40 AM
  [ # 42 ]
Mr DS schreef:

jammer dat de koplampen van een CX zo “lelijk” zijn… Mr. Green

uhuh, die van Mr DS:

ieksEmmu ik weet dat je iets tegen mijn morettes hebt maar smaken verschillen nu eenmaal. De normale koplampen vind ik een beetje gewoontjes. Dubbele koplampen zijn in mijn optiek gewoon mooier en geven de CX een fraaie uitstraling. Ik had ze overigens ook vroeger, toen deze auto’s nog nieuw geleverd werden, al op mijn auto’s zitten.  Very Happy

Gert.

Mr DS u bent abuis, iek ben juist liefhebber van Morettes!  Cool

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 07 april 2007 02:41 AM
  [ # 43 ]

Maar waar ging dit topic ook alweer over?  Mr. Green

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 07 april 2007 02:46 AM
  [ # 44 ]

Mr DS u bent abuis, iek ben juist liefhebber van Morettes!


Oeps foutje! Surprisedops:  Maar waarom noem je ze dan lelijk ConfusedConfused:

ziet er goed uit trouwens gert ! had ze nog niet gezien dat je ze gespoten had

Bedankt Roy, het was wel even werk maar het resultaat is zeer goed.

Ontopic maar weer?

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 07 april 2007 02:52 AM
  [ # 45 ]
Mr DS schreef:

Mr DS u bent abuis, iek ben juist liefhebber van Morettes!


Oeps foutje! Surprisedops:  Maar waarom noem je ze dan lelijk ConfusedConfused:

ziet er goed uit trouwens gert ! had ze nog niet gezien dat je ze gespoten had

Bedankt Roy, het was wel even werk maar het resultaat is zeer goed.

Ontopic maar weer?

Gert.


de gewone CX koplampen vind iek niet mooi, de vorm staat mij niet aan, de morettes daarentegen weer wel, kwestie van smaak natuurlijk.

Magoed, ben benieuwd wat TS gaat doen…

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook