Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
eviltwin schreef:overigens heb ik met de Sm nog nooit 1:6 gehaald…1:8-1:9 eerder, net zo ‘zuinig’ als een CX GTi of Xm V6 dus.
Tjsa, dat lukt ALLEEN als je niet boven de 140 komt. En dan nog… nee, stevig doorrijden kost veel peut. Overigens heb ik dan ook nog een 3.0 en geen 2.7 en is mijn auto voorzien van 40mm carbu’s ipv de originele 34mm. Dan nog Merak nokkenassen en zie daar: gemiddeld verbruik 1 op een emmer…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
sans-pareil schreef:maar een XM lekkerder dan een CX? Dat kan alleen een CX die niet rijdt zoals het hoort zijn, want een XM is echt een soort primitieve baksteen vergeleken bij een CX.
sans-pareil schreef:maar een XM lekkerder dan een CX? Dat kan alleen een CX die niet rijdt zoals het hoort zijn, want een XM is echt een soort primitieve baksteen vergeleken bij een CX.
Een CX is leuk, maar kan toch echt niet tippen aan een Xm, het hydractive doet je vergeten dat er McPherson in zitten (zo slecht zijn ze niet, ze voldoen tenslotte ook voor BMW en Porsche), daarnaast heeft de Xm betere wielen, banden, zithouding, carosserie etc.
bovendien Ph2: meesturende achteras, Ph1: DiRaVi.
Als een Xm iets niet is dan is het primitief ik heb genoeg in beide gereden (>100dkm) om te weten hoe het hoort.
Een (geblazen) 2,5L 4cilinder heeft absoluut niks in in te brengen tegen een V6. Al met al is een Xm net zo makkelijk naar je hand te zetten als een AX, en hij is sneller dan al die anderen (incl. C6, Sm, GTiT)
waterman771 schreef:Tjsa, dat lukt ALLEEN als je niet boven de 140 komt.
Die van mijn vader is ook een 3.0 en ze liep bij 150km/h beduidend lekkerder dan bij 130, dus zo hard heb ik er ook mee gereden. Niet constant uiteraard.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
eviltwin schreef:sans-pareil schreef:maar een XM lekkerder dan een CX? Dat kan alleen een CX die niet rijdt zoals het hoort zijn, want een XM is echt een soort primitieve baksteen vergeleken bij een CX.
Een CX is leuk, maar kan toch echt niet tippen aan een Xm, het hydractive doet je vergeten dat er McPherson in zitten (zo slecht zijn ze niet, ze voldoen tenslotte ook voor BMW en Porsche), daarnaast heeft de Xm betere wielen, banden, zithouding, carosserie etc.
bovendien Ph2: meesturende achteras, Ph1: DiRaVi.Als een Xm iets niet is dan is het primitief ik heb genoeg in beide gereden (>100dkm) om te weten hoe het hoort.
Ach, gelukkig zitten in deze vergelijken genoeg subjectieve zaken…
Ik heb met beide modellen ook heel wat kilometers gereden, en mijn V6 was echt een heerlijke auto. Maar toch verlangde ik nog wel eens terug naar m’n CX 20re, en dat is er niet minder op geworden sinds ik een 2.0 automaat heb… Pertinent een strakkere auto, de XM, maar ja, dat moet je wel willen!
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
eviltwin schreef:Een CX is leuk, maar kan toch echt niet tippen aan een Xm, het hydractive doet je vergeten dat er McPherson in zitten (zo slecht zijn ze niet, ze voldoen tenslotte ook voor BMW en Porsche), daarnaast heeft de Xm betere wielen, banden, zithouding, carosserie etc.
bovendien Ph2: meesturende achteras, Ph1: DiRaVi.Als een Xm iets niet is dan is het primitief ik heb genoeg in beide gereden (>100dkm) om te weten hoe het hoort.
Een (geblazen) 2,5L 4cilinder heeft absoluut niks in in te brengen tegen een V6. Al met al is een Xm net zo makkelijk naar je hand te zetten als een AX, en hij is sneller dan al die anderen (incl. C6, Sm, GTiT)
Om nog maar even even een (subjectief) stukje toe te voegen… een gti T heeft een langer bruikbaar toerengebied, meer koppel en is lichter, en er bekruipt je niet het gevoel dat er iets ernstig mis is boven de 180 km/h. Ter illustratie, de XM doet 0-100 in iets van 7.8 seconden… net zoals de Gti T… alleen in de Gti T heb je dan 2x geschakeld, in de XM maar een… daar heb je dus de tijd voor.
De Ha1 is best leuk hoor… en de Diravi in de v6 is absoluut noodzakelijk om er wat van te maken, maar die McPherson prut goedmaken doet het niet. Het is een prachtge auto de XM, maar de CX is subliem. HA1 in de CX zou wel een koele toevoeging zijn, maar zoals een monteur bij vanderlaan eens zei: “Een XM is gewoon een grote BX’.. Een XM heeft een brug, een CX een cockpit. Ik geef toe, heb een slechts een proefrit van iets van 10,000km gemaakt in mijn XM, maar het rijgenot van de CX haalt het ding gewoon niet.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
jammer dat de koplampen van een CX zo “lelijk” zijn…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Wlelke CX kijk jij dan naar?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
jammer dat de koplampen van een CX zo “lelijk” zijn… Mr. Green
uhuh, die van Mr DS:
ieksEmmu ik weet dat je iets tegen mijn morettes hebt maar smaken verschillen nu eenmaal. De normale koplampen vind ik een beetje gewoontjes. Dubbele koplampen zijn in mijn optiek gewoon mooier en geven de CX een fraaie uitstraling. Ik had ze overigens ook vroeger, toen deze auto’s nog nieuw geleverd werden, al op mijn auto’s zitten.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Mr DS schreef:jammer dat de koplampen van een CX zo “lelijk” zijn… Mr. Green
uhuh, die van Mr DS:
ieksEmmu ik weet dat je iets tegen mijn morettes hebt maar smaken verschillen nu eenmaal. De normale koplampen vind ik een beetje gewoontjes. Dubbele koplampen zijn in mijn optiek gewoon mooier en geven de CX een fraaie uitstraling. Ik had ze overigens ook vroeger, toen deze auto’s nog nieuw geleverd werden, al op mijn auto’s zitten.
Gert.
ziet er goed uit trouwens gert ! had ze nog niet gezien dat je ze gespoten had
sorry voor het fftopic
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Mr DS schreef:jammer dat de koplampen van een CX zo “lelijk” zijn… Mr. Green
uhuh, die van Mr DS:
ieksEmmu ik weet dat je iets tegen mijn morettes hebt maar smaken verschillen nu eenmaal. De normale koplampen vind ik een beetje gewoontjes. Dubbele koplampen zijn in mijn optiek gewoon mooier en geven de CX een fraaie uitstraling. Ik had ze overigens ook vroeger, toen deze auto’s nog nieuw geleverd werden, al op mijn auto’s zitten.
Gert.
Mr DS u bent abuis, iek ben juist liefhebber van Morettes!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Maar waar ging dit topic ook alweer over?
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Mr DS u bent abuis, iek ben juist liefhebber van Morettes!
Oeps foutje! ops: Maar waarom noem je ze dan lelijk : :
ziet er goed uit trouwens gert ! had ze nog niet gezien dat je ze gespoten had
Bedankt Roy, het was wel even werk maar het resultaat is zeer goed.
Ontopic maar weer?
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Mr DS schreef:Mr DS u bent abuis, iek ben juist liefhebber van Morettes!
Oeps foutje! ops: Maar waarom noem je ze dan lelijk : :ziet er goed uit trouwens gert ! had ze nog niet gezien dat je ze gespoten had
Bedankt Roy, het was wel even werk maar het resultaat is zeer goed.
Ontopic maar weer?
Gert.
de gewone CX koplampen vind iek niet mooi, de vorm staat mij niet aan, de morettes daarentegen weer wel, kwestie van smaak natuurlijk.
Magoed, ben benieuwd wat TS gaat doen…