Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ben voor het eerst gestrand met de HY. De error is de volgende:
- stationair loopt ie goed;
- bij een beetje gas geven slaat ie af;
- gas geven met de choke gaat wel.
Het is van het ene op het andere moment ontstaan.
ADAC langsgekomen, maar de goede meneer wist niet hoe een carburatuer werkte en heeft me afgesleept…
Nu staat ie dus in een Duitse garage. Ik vind het maar niets. Het was te ver van huis om de bus naar huis te brengen.
Morgenochtend direct de garage bellen voordat ze de bus aanraken. Iemand tips wat ik ze moet gaan vertellen?
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
André schreef:Carburateur kan toch niet zo moeilijk zijn?
Controleer eerst of de benzinepomp voldoende levert, rechts achterop de motor.
Leverde voldoende… Ik heb er ook nog wel een paar liter doorgepompt in de hoop dat ie het dan weer zou doen.
André schreef:De carburateur kijk je zo tegen aan met de motorbak er af, zit aan de rechterzijde en zou een verstopte sproeier kunnen hebben. Als de luchtfilterbak er af is kan volgens mij het deksel van de carb. Rijd jou HY niet op gas dan? Ik dacht dat ze allemaal op gas reden.
Die sproeier leek niet verstopt. Met het luchtfilter eraf zag ik dat er veel roet in zat, maar dat kan niet de oorzaak zijn wat het kwam ineens.
Wat ik niet snap is dat de motor uit gaat, en niet stationair blijft lopen. Dat zou je verwachten wanneer de acceleratiepomp het niet doet of wanneer het gas circuit verstopt is.
Het lijkt erop dat de motor verzuipt, hij slaat namelijk af. Dat gebeurt niet snel bij een motor die goed op temperatuur is. Het stationaire circuit houdt de motor dus niet draaiende wanneer het gas ingedrukt wordt
Deksel heb ik niet van de carb gehaad. Ik had ook niet iets als remmenreiniger bij me en het was zondag. Ik had verwacht dat de ADAC dat zou gaan doen maar die kwamen me dus wegens een ernstig tekort aan kennis alleen afslepen…
En LPG vind ik niet nodig. Ik rij geen HY omdat het goedkoop is en ik vind het zonde van de ruimte.
Groet,
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 397
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Ree, ook even checken op valse lucht, dat veroorzaakt ook dergelijke klachten. Gewoon even alles wat met slangen aan de carb en het inlaatspruitstuk vastzit controleren op breuken en gaatjes of zelfs zoiets stoms als loszitten.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Mr DS schreef:Ree, ook even checken op valse lucht, dat veroorzaakt ook dergelijke klachten.
Dat kan je ook heel mooi met remmenreiniger doen die ik helaas niet bij de hand had
Maar ik heb het dus voor zo ver mogelijk wel gecontroleerd.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Het was ook mijn gok dat het de hoofdsproeier moest zijn maar die zit voor mijn gevoel midden in de carb en daarom zag ik het niet zitten hem zelf te gaan demonteren.
Hoe kom je er bij? Direct als je de deksel van de carb haalt?
Dan ga ik nog even rustig kijken of ik het logisch vind dat ie afslaat. Met een tekeningetje erbij, anders kan ik het niet volgen…
Groet,
Ree
ps, mijn HY gebruikt even veel als mijn XM, het zit hem vooral in het verschil in snelheid
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
@: vuiltje in de carb. Waar kon de mevrouw aan de telefoon me niet vertellen, wel dat het een fluitje van een cent was. Een paar minuten werk.
Ik ben redelijk boos dat de ADAC dat niet heeft kunnen oplossen. Nu staat mijn auto 250km ver weg terwijl het door een enigsinds kapabele monteur ter plekke gerepareerd had kunnen worden.
Daar ga ik nog wel een telefoontje aan wagen…
Groet,
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi