Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:bogaard77 schreef:Zou ik doen bas, want met een standaard Knak-een-kinzo setje gaat het niet werken!
Ik koop bij elke grote klus goed gereedschap ter waarde van de arbeidsloon die ik niet naar de garage breng!
Dan heb jij zeker een garage die 10 euro per uur rekenen want als ik dat gereedschap van jou soms zie kan ik me niet voorstellen dat je veel aan arbeidsloon kwijt zou zijn…....
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman771 schreef:bogaard77 schreef:Zou ik doen bas, want met een standaard Knak-een-kinzo setje gaat het niet werken!
Ik koop bij elke grote klus goed gereedschap ter waarde van de arbeidsloon die ik niet naar de garage breng!
Dan heb jij zeker een garage die 10 euro per uur rekenen want als ik dat gereedschap van jou soms zie kan ik me niet voorstellen dat je veel aan arbeidsloon kwijt zou zijn…....
jajaja Jouw snap on is beter. Neem nog maar een PL etje…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heren, heren, rustig aan. Ik ben met mijn kinzo gereedschap ook al een heel eind gekomen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gebruik Kinzo met genot en over drie seconden stoot u uw handen kapot.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Dat rijmpje kan zelfs met Gedore!
fftopic
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mr DS schreef:Gebruik Kinzo met genot en over drie seconden stoot u uw handen kapot.
Facom(op z’n minst)
met snap on tools heb ik geen ervaring
Bij ons in België bied Facom op de meeste tools,levenslange garantie!!zo heb ik met ‘t gereedschap van de baas al 3 maal één schroevendraaier,GRATIS, ingeruild op 15 jaar tijd,de rest werkt nog naar behoren
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Dat rijmpje kan zelfs met Gedore!
tja, maar dan is de kans erg klein dat het komt door slecht passend gereedschap van de 831.345e gieting.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
En we zijn weer een paar stapjes verder. Ik, en mijn kinzo gereedschap, hebben het dan toch “bijna” voor elkaar. Nog maar 3 moeren en de startmotor is los.
Vandaag toch maar even wat nieuw gereedschap kopen want die laatste 3 moeren zijn onbereikbaar met mijn gereedschap. Vandaag ook maar de startmotor bestellen en dan hoop ik deze toch komend weekend te kunnen monteren.
Zou het dan toch lukken, mijn eerste, echte klus aan mijn eigen DS zelfstandig uit te voeren…. Het begint er steeds meer op te lijken.
Ik heb echter nog 1 vraag, in de werkplaatshandboeken staat dat je 3 moeren los moet draaien aan de achterzijde van de startmotor (voorzijde van auto), ik zie er wel 3 boven elkaar zitten, maar alleen de bovenste 2 lijken aan de startmotor vast te zitten. Het plaatje in de werkplaatshandboeken is niet echt duidelijk.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bas schreef:En we zijn weer een paar stapjes verder. Ik, en mijn kinzo gereedschap, hebben het dan toch “bijna” voor elkaar. Nog maar 3 moeren en de startmotor is los.
Vandaag toch maar even wat nieuw gereedschap kopen want die laatste 3 moeren zijn onbereikbaar met mijn gereedschap. Vandaag ook maar de startmotor bestellen en dan hoop ik deze toch komend weekend te kunnen monteren.
Zou het dan toch lukken, mijn eerste, echte klus aan mijn eigen DS zelfstandig uit te voeren…. Het begint er steeds meer op te lijken.
Ik heb echter nog 1 vraag, in de werkplaatshandboeken staat dat je 3 moeren los moet draaien aan de achterzijde van de startmotor (voorzijde van auto), ik zie er wel 3 boven elkaar zitten, maar alleen de bovenste 2 lijken aan de startmotor vast te zitten. Het plaatje in de werkplaatshandboeken is niet echt duidelijk.
Let op:
2 BOUTEN!! zitten duidelijk zichtbaar boven elkaar, 1 BOUT zit verstopt achter/onder de HD pomp. Dit is een hele lange, die je helemaal los moet draaien, maar niet kunt/ hoeft te verwijderen. Gewoon deze drie bouten losdraaien, een stuk naar voren trekken en hopsa, de startmotor is los.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman771 schreef:Bas schreef:En we zijn weer een paar stapjes verder. Ik, en mijn kinzo gereedschap, hebben het dan toch “bijna” voor elkaar. Nog maar 3 moeren en de startmotor is los.
Vandaag toch maar even wat nieuw gereedschap kopen want die laatste 3 moeren zijn onbereikbaar met mijn gereedschap. Vandaag ook maar de startmotor bestellen en dan hoop ik deze toch komend weekend te kunnen monteren.
Zou het dan toch lukken, mijn eerste, echte klus aan mijn eigen DS zelfstandig uit te voeren…. Het begint er steeds meer op te lijken.
Ik heb echter nog 1 vraag, in de werkplaatshandboeken staat dat je 3 moeren los moet draaien aan de achterzijde van de startmotor (voorzijde van auto), ik zie er wel 3 boven elkaar zitten, maar alleen de bovenste 2 lijken aan de startmotor vast te zitten. Het plaatje in de werkplaatshandboeken is niet echt duidelijk.
Let op:
2 BOUTEN!! zitten duidelijk zichtbaar boven elkaar, 1 BOUT zit verstopt achter/onder de HD pomp. Dit is een hele lange, die je helemaal los moet draaien, maar niet kunt/ hoeft te verwijderen. Gewoon deze drie bouten losdraaien, een stuk naar voren trekken en hopsa, de startmotor is los.
Als er achter op geen oren aan de startmotor zitten… Dan nog 1 of 2 BOUTEN!
Verder goed werk bas.!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
waterman771 schreef:Bas schreef:Ik heb echter nog 1 vraag, in de werkplaatshandboeken staat dat je 3 moeren los moet draaien aan de achterzijde van de startmotor (voorzijde van auto), ik zie er wel 3 boven elkaar zitten, maar alleen de bovenste 2 lijken aan de startmotor vast te zitten. Het plaatje in de werkplaatshandboeken is niet echt duidelijk.
Let op:
2 BOUTEN!! zitten duidelijk zichtbaar boven elkaar, 1 BOUT zit verstopt achter/onder de HD pomp. Dit is een hele lange, die je helemaal los moet draaien, maar niet kunt/ hoeft te verwijderen. Gewoon deze drie bouten losdraaien, een stuk naar voren trekken en hopsa, de startmotor is los.
Dus, even kort samengevat, het zijn inderdaad 3 bouten waarvan er 2 boven elkaar zitten. Hiervan heb ik trouwens de bovenste al los, dat was ook een hele lange en aan het uiteinde daarvan (dat was schroefdraad met een moertje erop) zat nog een HD leiding bevestigd. Dan zit er dus nog eentje onder die bout EN er zit er dus nog eentje verborgen achter/onder de HD pomp. Ik moet er trouwens ook nog eentje losmaken onder de startmotor, maar daar kon ik met mijn gereedschap niet bij.
DUS, gisteren ook een nieuwe doppenset gekocht. Geen topmerk, maar eentje waar in ieder geval 10 jaar garantie op zit, met verlengstukken, een koppelstuk om onder hoeken te werken en een kleinere ratel. Ik ga morgenavond weer verder met loshalen, dan moet het nu in ieder geval een stuk makkelijker gaan.
Jullie horen nog van mij.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Beste Bas,
Ik heb gisteravond ook de startmotor eruitgesleuteld. Na het wegsleutelen van het luchtfilter, luchtfiltersteun, trilblokje en de hele pluskabel heb ik het hitteschild van de startmotor gedemonteerd. Vervolgens de startmotor eruitgefriemeld. De drie bouten die jij beschrijft komen mijn toch anders voor dan dan de drie waarmee de startmotor vast zit. Ik woon 15 km van Nijmegen. Als je wilt , kom je vanavond eens kijken hoe en wat ik losgeschroefd heb. Misschien dat dat meer duidelijkheid brengt. Stuur gerust een pb’tje.
Ik stond overigens afgelopen woensdag aan de Frans/Luxemburgse grens toen mijn startmotor het begaf. Even aanduwen en linea recta naar huis gereden. Zodadelijk haal ik zo’n moderne Valeo startmotor om het weer ‘em weer zelfstartend te krijgen.
Je hebt een PB.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Hiervan heb ik trouwens de bovenste al los, dat was ook een hele lange en aan het uiteinde daarvan (dat was schroefdraad met een moertje erop) zat nog een HD leiding bevestigd
Bas dit moet wel een bijzondere bout zijn die jij hebt losgeschroefd want aan die bouten zit niet de HD leiding vast !!
Het zal al eens geschreven zijn maar nogmaals.
Je gaat aan de zijkant van je dame staan, dan zitten er 2 bouten van de startmotor aan de kant waar je zo bij kunt , dus aan de spatbord kant. De derde bout moet dus aan de andere kant zitten, als je langs je HD pomp gaat met je hand en je voelt aan het blok zit de derde bout ongeveer op dezelfde hoogte als de bovenste bout van de 2 die aan de kant van het spatbord zitten. Die derde bout is een hele lange en moet helelmaal worden losgeschroefd maar kan er niet uit ( hoeft ook niet want je startmotor kantelt dan wel naar achteren.
Wat heb je tot nu toe allemaal los ?
Zoals gezegd, ik kan vandaag niets doen aan de auto. Ik heb wel een foto waar de bout op staat. Deze zal ik vanmiddag even op internet zetten, dan mag iedereen daar aanwijzen welke bouten ik dan wel los moet halen.
In mijn werkplaatshandboeken staat echt 3 bouten aan de achterzijde van de startmotor (voorzijde auto) en 2 bouten aan de voorzijde van de startmotor (achterzijde auto).
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat