Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bas schreef:Wat is een stuurdraad???
een dunne draad,die van het kontaktslot komt,naar de startmotor,en de ronde spoel doet aantrekken,bij opgelegd kontakt!! die spoel laat het tandwieltje naar voor schuiven in het vliegwiel en geeft dan kontakt door naar de startmotor om rond te draaien!!
Let wel,als je deze draad niet hebt, een lusje te leggen,zoals bogaard77 aanhaalt,van de dikke + kabel,naar dat schuifstekkertje,anders gebeurd er niets,als je wil starten
Volgens mij heb ik geen stuurdraad. Dus ik moet een extra draad trekken vanaf het relais naar dat schuifstekkertje?
Als ik geen stuurdraad heb, waarom heeft het dan tot nu toe altijd wel gewerkt? Of komt dat puur door de nieuwe Valeo startmotor met dat schuifstekkertje?
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:Nog iets,wat mij aanspoorde tot revisie,was dat de originele stukken,eens gereviseerd, vele malen sterker zijn dan die nieuwe startmotoren,welke hun uithoudingsvermogen nog moeten bewijzen
De nieuwe hoogvermogen startmotoren die Valeo nu voor de DS leveren, zijn 1 miljoen keer beter dan welke gereviseerde ouwe zooi.
NIET akkoord!!Die ouwe zooi,heeft ‘t in mijn geval wel al 35 jaar uitgehouden,het was nogsteeds de originele,daarmede dat er zoveel aan vervangen moest.
Ik ben benieuwd of die super valeo,die jij noemt,ook nog deugdelijk gaat werken,na 35 jaar dienst??
Ja. Ik heb 250.000 km ervaring met zo’n startmotor. Werkt altijd, van + 45 graden tot - 28 graden. Daar komt bij: moderne electromotor, met permanente magneten, dus echt véél minder stroomverbruik bij het starten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bas schreef:Volgens mij heb ik geen stuurdraad. Dus ik moet een extra draad trekken vanaf het relais naar dat schuifstekkertje?
Nee!
gewoon een draad met een schuifstekkertje op het schuifje van de startmotor steken, en deze draad met een oog vastzetten op de dikke M8 bout waar de dikke + opkomt die vanaf je startrelais naar de startmotor gaat. Je verbind dus als het ware de + van het relais van de startmotor door met de + van het startrelais wat op je accu zit. Zo zal het goed gaan werken.
Wel een beetje stevige draad nemen hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bas schreef:
Als ik geen stuurdraad heb, waarom heeft het dan tot nu toe altijd wel gewerkt? Of komt dat puur door de nieuwe Valeo startmotor met dat schuifstekkertje?
Op je oude starter zit een ijzeren doorverbinding van de dikke M8 bout naar de dunne M5 bout. Kijk maar goed. Die moet je nabouwen op je Valeo. MARRRR die heeft geen M5boutje… Die heeft een plat schuistekkertje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:Nog iets,wat mij aanspoorde tot revisie,was dat de originele stukken,eens gereviseerd, vele malen sterker zijn dan die nieuwe startmotoren,welke hun uithoudingsvermogen nog moeten bewijzen
De nieuwe hoogvermogen startmotoren die Valeo nu voor de DS leveren, zijn 1 miljoen keer beter dan welke gereviseerde ouwe zooi.
NIET akkoord!!Die ouwe zooi,heeft ‘t in mijn geval wel al 35 jaar uitgehouden,het was nogsteeds de originele,daarmede dat er zoveel aan vervangen moest.
Ik ben benieuwd of die super valeo,die jij noemt,ook nog deugdelijk gaat werken,na 35 jaar dienst??Ja. Ik heb 250.000 km ervaring met zo’n startmotor. Werkt altijd, van + 45 graden tot - 28 graden. Daar komt bij: moderne electromotor, met permanente magneten, dus echt véél minder stroomverbruik bij het starten.
Heb jij die in de SM zitten?? zijn de DS startmotoren dezelfde als voor een SM??
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Blooper1963 schreef:[
Heb jij die in de SM zitten?? zijn de DS startmotoren dezelfde als voor een SM??
Nee. Zijn HEEEEL anders…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
@blooper;
In mijn SM zit een originele gereviseerde startmotor, alleen omdat er geen moderne van Valeo beschikbaar is! Die originele startmotor komt er dus ook gewoon weer in. Maar, voor een DS zou ik mijn startmotor niet laten reviseren, maar er direct een moderne van Valeo inzetten. In al mijn DS’en heb ik die dingen gebouwd, zelfs als ik daarvoor het complete vliegwiel moest vervangen. Die moderne dingen zijn gewoon heel erg veel beter dan de originele zooi. punt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:@blooper;
In mijn SM zit een originele gereviseerde startmotor, alleen omdat er geen moderne van Valeo beschikbaar is! Die originele startmotor komt er dus ook gewoon weer in. Maar, voor een DS zou ik mijn startmotor niet laten reviseren, maar er direct een moderne van Valeo inzetten. In al mijn DS’en heb ik die dingen gebouwd, zelfs als ik daarvoor het complete vliegwiel moest vervangen. Die moderne dingen zijn gewoon heel erg veel beter dan de originele zooi. punt.
ACH Zoooooo!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Blooper1963 schreef:waterman771 schreef:@blooper;
In mijn SM zit een originele gereviseerde startmotor, alleen omdat er geen moderne van Valeo beschikbaar is! Die originele startmotor komt er dus ook gewoon weer in. Maar, voor een DS zou ik mijn startmotor niet laten reviseren, maar er direct een moderne van Valeo inzetten. In al mijn DS’en heb ik die dingen gebouwd, zelfs als ik daarvoor het complete vliegwiel moest vervangen. Die moderne dingen zijn gewoon heel erg veel beter dan de originele zooi. punt.
ACH Zoooooo!
Ik heb em ook in de ds. Perfect!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:Blooper1963 schreef:waterman771 schreef:@blooper;
In mijn SM zit een originele gereviseerde startmotor, alleen omdat er geen moderne van Valeo beschikbaar is! Die originele startmotor komt er dus ook gewoon weer in. Maar, voor een DS zou ik mijn startmotor niet laten reviseren, maar er direct een moderne van Valeo inzetten. In al mijn DS’en heb ik die dingen gebouwd, zelfs als ik daarvoor het complete vliegwiel moest vervangen. Die moderne dingen zijn gewoon heel erg veel beter dan de originele zooi. punt.
ACH Zoooooo!
Ik heb em ook in de ds. Perfect!
Zal wel zijn! Hij past ook maar enkel in een DS! kijk naar wat waterman771 schreef!! daarom heb ik de SM starter laten reviseren,een nieuwe kost bijna 400 € bij de SMfrclub
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Blijven we wel ONTOPIC? Het gaat hier over een DS.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:Blijven we wel ONTOPIC? Het gaat hier over een DS.
OK! Ik heb hem dus niet in mijn DS!
Heren, heren. Het is en blijft een DS, geen SM!!! Ik weet ondertussen wat ik moet doen, zodra de startmotor binnen is ga ik aan de slag en moet het lukken.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
De nieuwe hoogvermogen startmotoren die Valeo nu voor de DS leveren, zijn 1 miljoen keer beter dan welke gereviseerde ouwe zooi.
Waterman, you’re so right
het vliegwiel doet bij mij nu wat het doen moet, n.l. in de rondte vliegen in plaats van kruipen.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.