2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Grr. Eerste roestblaasjes
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 november 2007 11:13 AM
  [ # 16 ]

Owatrol is ook in België verkrijgbaar, kijk eens in de plezierjacht-handel! Lukt het je niet om het te verkrijgen, dan kan ik vrij regelmatig een en ander in Gent krijgen.

Dan de toepassing. Er moet absoluut geen primer onder. Het goedje penetreert de roest, waardoor het geconserveerd wordt. Na meerdere lagen te hebben aangebracht, is het na droging perfect overschilder/spuitbaar.
Als het droog is, ligt er een transparante film over de roest. Aan de buitenlucht, weer en wind blootgesteld is het aan te raden om het verder af te werken met primer en lak.

Let wel, het is geen roestpreventiemiddel, het is een roestconserveringsmiddel. Is het metaal onaangetast, dan zijn er betere middeltjes om roest te weren.
Aangetaste holle delen zijn hier wel perfect mee te behandelen. Na verdunning is het prima in de holle delen te spuiten.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 november 2007 12:19 PM
  [ # 17 ]
Blooper1963 schreef:

@DriverD: kan je die felsnaden niet dichtkitten met carrosseriekit of iets dergelijks??

Je kan de naden natuurlijk afkitten. Is wel veel werk: Je moet je spatborden demonteren en de lampbakken eruit halen om goed bij de naden te komen. Als de roest eenmaal tussen de plaatwerkdelen zit, krijg je hem er niet meer uit en kan je het roestproces alleen maar vertragen.

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 november 2007 05:58 PM
  [ # 18 ]

Uit alle tests komt Mike Sander’s Fett (Duits) als beste naar voren bij blijvende roestpreventie in holle ruimtes. Het heeft 1 nadeel: het moet warm (> 80’C) aangebracht worden. Een oude frietpan kan dan handig zijn Smile

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 27 november 2007 09:02 PM
  [ # 19 ]
DriverD schreef:

Uit alle tests komt Mike Sander’s Fett (Duits) als beste naar voren bij blijvende roestpreventie in holle ruimtes. Het heeft 1 nadeel: het moet warm (> 80’C) aangebracht worden. Een oude frietpan kan dan handig zijn Smile

Volgens mij zijn holle ruimte vloeistoffen zoals Mike Sanders Fett, Dinitrol etc geschikt voor niet geroeste delen als preventie tegen roesten. Dan is inderdaad Mike Sanders Fett het beste.
Anders wordt het als de delen al geroest zijn, volgens mij kan je dan beter werken met producten op lijnolie basis ( zoals Owatrol), omdat die de bestaande roest fixeren.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 november 2007 08:39 PM
  [ # 20 ]
Dspécial schreef:

Dus, als ik de toestand van mijne holle ruimten niet ken, kan ik best met Owatrol beginnen , laten inwerken om naderhand mike sanders toe te passen. Of is dat teveel van het goede?
Meer dan 80 graden is wel heet.Niet gevaarlijk voor onderdelen in de holle ruimten?
Is dit produkt vlot verkijgbaar in België of Nederland?

Wim

Ik zou de 2 systemen niet over elkaar heen gebruiken.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 november 2007 08:45 PM
  [ # 21 ]
DriverD schreef:

Is wel veel werk:  Als de roest eenmaal tussen de plaatwerkdelen zit, krijg je hem er niet meer uit en kan je het roestproces alleen maar vertragen.

Veel werk ja,maar ik zou het doen bij een restauratie van mijn DS,dus opschuren tot op bloot metaal en dan??? wat spuit je in die felsnaden,voor je de Mike Sanders Fett zou gebruiken??gewoon een primmerlaag,en een laklaag,en dan sanders Fett??

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 29 november 2007 01:44 AM
  [ # 22 ]

d special, probeer het eens bij femm aan het kattendijkdok in antwerpen.haal ik ook altijd mijn owatrol.zaak voor scheepsbenodigdheden

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 01 december 2007 09:16 PM
  [ # 23 ]

Dspécial schreef:

Nu nog Mike Sanders zijn vet zien te vinden voor de holle ruimten?

Volgens mij is dit een zelfde soort vet als het zogenaamde vlakkenvet voor schepen. Dit vet wordt ook verwarmd en dan op het vlak van een schip aangebracht ter bescherming van het metaal; superspul Cool

Dit is bij handelaren in scheepsbenodigdheden of bij bunkerstations te verkrijgen.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
Mozes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 16-11-2007

Gepost: 02 december 2007 10:16 PM
  [ # 24 ]
Dspécial schreef:

Heeft iemand een adres in de buurt van Antwerpen?

Mail anders met: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Da’s de producent. Die kunnen je vast wel vertellen of er verkoopadressen zijn in Belgie.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 december 2007 12:16 AM
  [ # 25 ]

Jullie hebben niet de site van Mike Sander te pakken, dat is

http://mike.british-cars.de/

Hij komt namelijk uit Hamburg, in Duitsland.

Citroen!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook