Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik heb ook een 21 injectie en heb tot op heden geen problemen met de motor of injectie gehad. start heel goed koud of warm. zit heel veel power in, en ik heb ze geimporteerd uit Nederland.Ze rijd werkelijk heel zacht en ik begin weer al te twijfelen,of ik ze wel verkoop? Als ze niet verkocht is voor de lente,die nu aankomt,dan hou ik haar en word ze volledig gestript,deze zomer(Als mijn garage op tijd klaar is!De bouwwerken starten in februari).
Precies, kies zelf en laat het forum niet kiezen!! Volg je hart. En ga geen goede DS met BW afbreken voor een 5bak, ZONDE!!!!
Ga gewoon een aantal proefritten maken, gooi er niet meteen duizenden euros tegenaan maar voor de helft van jouw budget kun je heel aardige snoeken vinden.
Succes en houd ook je eend, krijg je anders gegarandeerd spijt van.
Moraal van het verhaal: laat je niet gek maken, houd je eend en geef niet meteen de hoofdprijs uit, nergens voor nodig (geef het anders maar aan mij… )
Succes!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik kan me echt niet voorstellen dat het enigszins economisch haalbaar zou zijn om Auto Renaissance die BW bak te laten vervangen door een 5-bak, als CitroenAZU tenminste nog iets voor die DS wil…
Ik vind het wel leuk en gezellig, zo samen in deze kadootjestijd via het forum een DS “uit te zoeken”, lekker samen winkelen. Alles staat of valt echter met de staat van het chassis van je uiteindelijke keuze. Wil je er echt lang plezier van hebben, en niet voor onverantwoorde kosten en dus spijt komen te staan, zijn foto’s van de onderkant van de desbetreffende auto’s veel belangrijker dan stralend glimmende voitures, lederen interieurs, oud of nieuw stuur, carburateur of injectie, 5-bak of halfautomaat….. Zet elke auto die je bekijkt (liefst met een kenner) eerst op de brug. Ga daarna (als je dan nog enthousiast bent) een stuk rijden.
Kleur, interieur, stuur e.d. zijn op termijn heel wat makkelijker en goedkoper te vervangen/ veranderen dan een complete chassisrestauratie.
Succes met de zoektocht!
Ton
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Dank je Ton, helemaal waar wat je zegt Kwa chassis en onderkant zullen die wagens echt wel goed bekeken worden.
Het is niet mijn bedoeling geweest dat “jullie een ds uizoeken” maar ik hoopte op dat iemand misschien een van de auto’s kende, of al dingen zag op de foto van ja dat is wel vreemd, en of een injectie nu problemen op kan leveren. Meer dus op een manier van dat jullie ervaring met DSen hebben, iets zien of weten en dat ik dan iig weet dat ik daar even extra op moet letten als ik de betreffende DS ga bekijken.
Bijvoorbeeld dat Boogard77 zegt dat in een injectie MET airco er nog maar weinig plaats over is voor wat de LPG aan ruimte in beslag gaat nemen.
Daar heb ik iets aan, want dat maakt die auto minder interesant.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hier :
www.citroen-forum.nl/markt/image.php?foto=1907_5.jpg
zie je dat er een SM luchtfilter is gebruikt om de airco pomp te laten passen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ja dat ziet er dichtbevolkt uit onder die kap.
Koelt zo’n DS airco nog een beetje?
De interesantste DS lijkt mij de Belgische goudkleurige DS 21 pallas, deze is volgens de verkoper helemaal goed.. en is erg betaallbaar hier zijn beschrijving:
Goudkleurige DS 21 Pallas halfautomatisch 112.000 km, in perfecte staat; gewone nummerplaat met volledige controle (geen enkele afkeuring). lederen bordeaux interieur. gerestaureerd en uitzonderlijk perfect chassis. moet wegens wegens verhuis naar buitenland.
Aannemlijk dat iemand zo’n auto wegdoet omdat hij naar het buitenland gaat,
maar moet dus ingevoerd worden, daar kijk ik een beetje tegen op.
Ik vind een prijs van 8,5k laag voor een gerestaureerde DS met perfect chassis.. maar als het echt een goede is en ze rijdt lekker, dan wil ik dat invoer project wel gaan uit proberen
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Invoeren is peanuts.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ja, daar moet je echt niet bang voor zijn. Gewoon zorgen dat je je papieren op orde hebt.
citroen23 schreef:ik zou voor de injectie gaan: geen gestuntel meer met die choke:heerlijk
Hoezo gestuntel? ik start en rijd altijd op lpg, starten zonder choke, dan even gas bij blijven geven tijdens het omhoogkomen, daarna eventueel 2 minuten choke een beetje uittekken dan weer dicht. Nooit iets aan de hand en nooit geklooi!
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
CLL Martin schreef:
k vind een prijs van 8,5k laag voor een gerestaureerde DS met perfect chassis.. maar als het echt een goede is en ze rijdt lekker, dan wil ik dat invoer project wel gaan uit proberen
Als je daarbij hulp nodig hebt dan stuur je maar even een pb’tje, ik heb er al zeer veel geïmporteerd, dus ik weet wel redelijk hoe dat gaat.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ok tnxz ik zal je PBen
Ik heb net gebeld, nu komt er morgen al iemand naar die DS kijken, dus als die em niet neemt (dan vraag ik me al af waarom nie) dan mag ik komen kijken!
lijkt wel alsof die moterkap van die belgiese DS niet meer mooi plat op de voorbumper ligt : ofterwel is op de scheur (als die er is) gelast.
hetgeen vaak tot een “opgebolde” moterkap leid.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik heb de foto ook goed bekeken en ik denk/vrees dat je gelijkt hebt..
Maargoed die wagen is hoogst waarschijnlijk al verkocht.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Heyyy..
Ik heb een DS gevonden die wel heel erg aan mijn wensen voldoet,
die staat bij Citro-Classique. 250 km rijden voor mij dus ben nog niet weeste kijken. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
Dan de DS.. aan de telefoon vertelde die meneer dat het een 1968 DS 21 halfautmaat met LPG is. (met oude dash.. en dat is zooo mooi!)
Er zit een redelijk nieuw zwart lederen interieur in. (5 jaar oud) en geen roest ook niet aan deuren, chassis is helemaal in orde enz enz.
Nu wilde ik daar eerst es graag wat foto’s van zien voor ik 250 km ga rijden!
Dus die meneer ging foto’s sturen, ik vol verwachting aan het wachten, krijg deze foto’s:
Eerste indruk, ik zie maar een halve auto, motorkap ligt niet goed en de achterdeur zit er ook niet helemaal goed in. Dat is allemaal wel op te lossen denk ik.
Maar nu komt het, ik voer het kenteken in op de site van RDW;
Kenteken: DH-18-99
Merk CITROEN
Handelsbenaming DS 19 PALLAS
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
Datum eerste toelating 30-06-1967
Nu is het dus geen 21 maar een 19 ???
En hadden ze 30-06-1967 al een 3de neus??