Het eerste wat ik gedaan heb, toen ik mijn DS 5 jaar geleden kocht, is het eruit halen van de binnenbekleding in de kofferbak. Helemaal dicht zijn de kofferbakken namelijk zelden - en door de bekleding droogt het daar nooit op. Dat is vragen om moeilijkheden, roest en gaten!
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Wolfman schreef:Voor de onderzijde bij de hoedenplank heb ik van staf rond 20 een buigmal gemaakt op de werkbank, de rest kan gewoon met je zetbank.
succes!
Je had dit net zo goed in het chinees kunnen schrijven.
Kan je dit nog een keer vertellen maar dan in leken taal?
Staf rond 20 => is een ronde staaf ijzer van 20 mm in doorsnede. Die kun je gebruiken om ijzeren plaat om heen te buigen.
De rest kun je buigen op je zetbank. Is een bank bedoelt om ijzer te buigen.
http://www.werktuigen.nl/index.php?page=verkoop&cat=29&subcat=595&subsubcat=2119
Kijk nu snap ik het. Bedankt!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Wolfman schreef:Voor de onderzijde bij de hoedenplank heb ik van staf rond 20 een buigmal gemaakt op de werkbank, de rest kan gewoon met je zetbank.
succes!
Je had dit net zo goed in het chinees kunnen schrijven.
Kan je dit nog een keer vertellen maar dan in leken taal?
Voor de liefhebber in Chinees (daar ben ik momenteel ook)
为底下边在我做了一个弯曲的模子从圆的酒吧20mm. 焊接了这对工作凳。休息可能完成在文件夹好运气!
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Voor de liefhebber in Chinees (daar ben ik momenteel ook)
Soww.. ik wist niet dat je zover kon rijden met een DS!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Rijden hier wel plenty Citroens rond…....maar ik heb de mijne niet meegenomen. Ik geloof ook niet dat het verstandig is om in dit gekkenhuis rond te rijden.
Sorry fftopic ik weet het…...... ops:
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Vanavond de kofferbak verder bekeken.
En ik moet zeggen dat ik daar blij van werdt.
Buiten de boven hoeken ziet hij er goed hard uit.
Alleen wel veel vocht!
Ik moet eerst maar eens gaan kijken waar dat water vandaan komt. Want behandelen heeft geen zin als alles zo nat blijft.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Wolfman schreef:Vanavond de kofferbak verder bekeken.
En ik moet zeggen dat ik daar blij van werdt.
Buiten de boven hoeken ziet hij er goed hard uit.
Alleen wel veel vocht!Ik moet eerst maar eens gaan kijken waar dat water vandaan komt. Want behandelen heeft geen zin als alles zo nat blijft.
Een hele vernuftige constructie is het slot van de kofferklep:
Het water dat zich in/langs de slotcylinder verzamelt wordt met een plastic slangetje naar het bakje geleid in de achterplaat waar ook de vanger op zit. Als dit bakje volgelopen is loopt hij over…naar binnen!
Heb er zelf maar een schuin gaatje naar buiten in geboord.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Wolfman schreef:
Ik moet eerst maar eens gaan kijken waar dat water vandaan komt. Want behandelen heeft geen zin als alles zo nat blijft.
Dat water kan van veel plekken komen; dak, regengootjes achter je achterspatborden, binnenspatborden, achterruit(rubber), bodem.
Lastig zoeken altijd een lekkage.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
vlietmansje schreef:
Een hele vernuftige constructie is het slot van de kofferklep:
Het water dat zich in/langs de slotcylinder verzamelt wordt met een plastic slangetje naar het bakje geleid in de achterplaat waar ook de vanger op zit. Als dit bakje volgelopen is loopt hij over…naar binnen!
Heb er zelf maar een schuin gaatje naar buiten in geboord.
Vlietmansje, denk je dat ze niet goed snik waren bij Citroen of zo… Er zit al een gat in de onderrand van kofferklep zelf als je daar dat plastic slangetje doorheen steekt wordt al het water uit het slot naar buiten afgevoerd. Echte Franse houtje touwtje genialiteit dus…
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Jawel, maar dat soort kauwgumballeninventiviteit moet je de humor van leren inzien. Absurdisme en auto’s ontwerpen gaan prima samen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wolfman schreef:Alleen wel veel vocht!
Wellicht kun je op bv twee plaatsen een (slim) klein gaatje maken, zodat het vocht er in ieder geval gelijk uit kan! Staat je DS buiten of binnen?
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Hij staat helaas buiten.
Maar ik heb er wel een hoes bij gekregen.
Die ga ik er vanaf nu maar omheen doen.
Alleen kan ik hem dan niet zien als ik naar buiten kijk….. ops:
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Wolfman schreef:Hij staat helaas buiten.
Maar ik heb er wel een hoes bij gekregen.
Die ga ik er vanaf nu maar omheen doen.Alleen kan ik hem dan niet zien als ik naar buiten kijk….. ops:
In een droge periode de hoes er zeker af laten. Ben bang dat het anders erg kan gaan “broeien”. Kun je in de buurt niet ergens een garagebox huren. Heb ongeveer twee jaar onze D Super 5 buiten gehad staan, ik vind dat het met roest erg snel gaat dan…
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
maar gaten in de kofferbak bodum zijn volgens mij geene afkeur tenzij! je een trekhaak hebt, die moet namelijke degelijk bevestigd zijn.
.komma