2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Roest in de kofferbak.
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 07 december 2007 12:10 PM
  [ # 16 ]

Het eerste wat ik gedaan heb, toen ik mijn DS 5 jaar geleden kocht, is het eruit halen van de binnenbekleding in de kofferbak. Helemaal dicht zijn de kofferbakken namelijk zelden - en door de bekleding droogt het daar nooit op. Dat is vragen om moeilijkheden, roest en gaten!

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 07 december 2007 01:00 PM
  [ # 17 ]
Wolfman schreef:

Voor de onderzijde bij de hoedenplank heb ik van staf rond 20 een buigmal gemaakt op de werkbank, de rest kan gewoon met je zetbank.

succes!

Je had dit net zo goed in het chinees kunnen schrijven.  Shocked
Kan je dit nog een keer vertellen maar dan in leken taal?

Staf rond 20 => is een ronde staaf ijzer van 20 mm in doorsnede. Die kun je gebruiken om ijzeren plaat om heen te buigen.

De rest kun je buigen op je zetbank. Is een bank bedoelt om ijzer te buigen.

http://www.werktuigen.nl/index.php?page=verkoop&cat=29&subcat=595&subsubcat=2119

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 december 2007 01:09 PM
  [ # 18 ]

Kijk nu snap ik het. Bedankt!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 07 december 2007 01:23 PM
  [ # 19 ]
Wolfman schreef:

Voor de onderzijde bij de hoedenplank heb ik van staf rond 20 een buigmal gemaakt op de werkbank, de rest kan gewoon met je zetbank.

succes!

Je had dit net zo goed in het chinees kunnen schrijven.  Shocked
Kan je dit nog een keer vertellen maar dan in leken taal?

Voor de liefhebber in Chinees (daar ben ik momenteel ook)

为底下边在我做了一个弯曲的模子从圆的酒吧20mm. 焊接了这对工作凳。休息可能完成在文件夹好运气!

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 december 2007 01:57 PM
  [ # 20 ]

Voor de liefhebber in Chinees (daar ben ik momenteel ook)


Shocked Soww.. ik wist niet dat je zover kon rijden met een DS!  Shocked


Razz

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 07 december 2007 03:29 PM
  [ # 21 ]

Rijden hier wel plenty Citroens rond…....maar ik heb de mijne niet meegenomen. Ik geloof ook niet dat het verstandig is om in dit gekkenhuis rond te rijden.

Sorry Surprisedfftopic ik weet het…...... Surprisedops:

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 december 2007 12:43 AM
  [ # 22 ]

Vanavond de kofferbak verder bekeken.
En ik moet zeggen dat ik daar blij van werdt.
Buiten de boven hoeken ziet hij er goed hard uit.
Alleen wel veel vocht! Evil or Very Mad

Ik moet eerst maar eens gaan kijken waar dat water vandaan komt. Want behandelen heeft geen zin als alles zo nat blijft.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 08 december 2007 01:00 AM
  [ # 23 ]
Wolfman schreef:

Vanavond de kofferbak verder bekeken.
En ik moet zeggen dat ik daar blij van werdt.
Buiten de boven hoeken ziet hij er goed hard uit.
Alleen wel veel vocht! Evil or Very Mad

Ik moet eerst maar eens gaan kijken waar dat water vandaan komt. Want behandelen heeft geen zin als alles zo nat blijft.

Een hele vernuftige constructie is het slot van de kofferklep:
Het water dat zich in/langs de slotcylinder verzamelt wordt met een plastic slangetje naar het bakje geleid in de achterplaat waar ook de vanger op zit. Als dit bakje volgelopen is loopt hij over…naar binnen!
Heb er zelf maar een schuin gaatje naar buiten in geboord.

knuffel

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 08 december 2007 01:35 AM
  [ # 24 ]

Wolfman schreef:

Ik moet eerst maar eens gaan kijken waar dat water vandaan komt. Want behandelen heeft geen zin als alles zo nat blijft.

Dat water kan van veel plekken komen; dak, regengootjes achter je achterspatborden, binnenspatborden, achterruit(rubber), bodem.

Lastig zoeken altijd een lekkage.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 08 december 2007 01:01 PM
  [ # 25 ]
vlietmansje schreef:

Een hele vernuftige constructie is het slot van de kofferklep:
Het water dat zich in/langs de slotcylinder verzamelt wordt met een plastic slangetje naar het bakje geleid in de achterplaat waar ook de vanger op zit. Als dit bakje volgelopen is loopt hij over…naar binnen!
Heb er zelf maar een schuin gaatje naar buiten in geboord.

Vlietmansje, denk je dat ze niet goed snik waren bij Citroen of zo… Rolling Eyes Very Happy Er zit al een gat in de onderrand van kofferklep zelf als je daar dat plastic slangetje doorheen steekt wordt al het water uit het slot naar buiten afgevoerd. Echte Franse houtje touwtje genialiteit dus…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 december 2007 01:57 PM
  [ # 26 ]

Jawel, maar dat soort kauwgumballeninventiviteit moet je de humor van leren inzien. Absurdisme en auto’s ontwerpen gaan prima samen…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 08 december 2007 02:26 PM
  [ # 27 ]
Wolfman schreef:

Alleen wel veel vocht! Evil or Very Mad

Wellicht kun je op bv twee plaatsen een (slim) klein gaatje maken, zodat het vocht er in ieder geval gelijk uit kan! Staat je DS buiten of binnen?

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 december 2007 03:02 PM
  [ # 28 ]

Hij staat helaas buiten.
Maar ik heb er wel een hoes bij gekregen.
Die ga ik er vanaf nu maar omheen doen.

Alleen kan ik hem dan niet zien als ik naar buiten kijk….. Surprisedops:

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 08 december 2007 03:34 PM
  [ # 29 ]
Wolfman schreef:

Hij staat helaas buiten.
Maar ik heb er wel een hoes bij gekregen.
Die ga ik er vanaf nu maar omheen doen.

Alleen kan ik hem dan niet zien als ik naar buiten kijk….. Surprisedops:

In een droge periode de hoes er zeker af laten. Ben bang dat het anders erg kan gaan “broeien”. Kun je in de buurt niet ergens een garagebox huren. Heb ongeveer twee jaar onze D Super 5 buiten gehad staan, ik vind dat het met roest erg snel gaat dan…

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 08 december 2007 08:25 PM
  [ # 30 ]

maar gaten in de kofferbak bodum zijn volgens mij geene afkeur tenzij! je een trekhaak hebt, die moet namelijke degelijk bevestigd zijn.

.komma

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook