Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Nou even een update,
Ik wil deze DS eigenlijk wel hebben… Ik vind dat dashboard in die DS echt zooo mooi!
Kwa gevoel nog nooit zo dicht bij de aankoop van een DS gestaan.
Daardoor kreeg ik na wat dagen nadenken een gevoel van machteloosheid.. Beetje zo van heb ik alles wel goed bekeken, wat weet ik er nu eigenlijk van enzo
Ik heb nu Auto Renaissance opgebeld en ik mag daar langskomen met de DS voor een soort van aankoop keuring. Toon van Citro-Classique vind het ook goed, alleen de eigenaar van de DS moet zijn goedkeuring nog even geven.
Vind Auto Renaissance dit een goede DS voor dit geld en zijn er geen rare dingen koop ik haar!!!
CLL Martin schreef:Nou even een update,
Ik wil deze DS eigenlijk wel hebben… Ik vind dat dashboard in die DS echt zooo mooi!
Kwa gevoel nog nooit zo dicht bij de aankoop van een DS gestaan.
Daardoor kreeg ik na wat dagen nadenken een gevoel van machteloosheid.. Beetje zo van heb ik alles wel goed bekeken, wat weet ik er nu eigenlijk van enzoIk heb nu Auto Renaissance opgebeld en ik mag daar langskomen met de DS voor een soort van aankoop keuring. Toon van Citro-Classique vind het ook goed, alleen de eigenaar van de DS moet zijn goedkeuring nog even geven.
Vind Auto Renaissance dit een goede DS voor dit geld en zijn er geen rare dingen koop ik haar!!!
Laat je niet te veel beinvloeden als ik jou was zal ik met een onafhankelijke partij erheen gaan, misschien kan je via het forum een oproep plaatsen?, het blijven conculega’s !
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Bovendien heeft AR er een belang bij om jou een auto van henzelf te verkopen. Het zou natuurlijk best kunnen dat ze zich daar niets van aantrekken maar ze zijn niet 100% onafhankelijk…
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik heb al gebeld met AR en Dan zei al dat hij mij voor dat geld toch geen DS kan verkopen. Hij weet ook dat ik toch wel een DS koop en dan is de kans groot dat ik daar wel eens langs ga voor onderhoud.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik heb deze DS gekocht! Ik hoop dat ik weet waar ik aan begin, maar daar kom ik vanzelf wel achter lijkt me.
12 Januari haal ik haar op, er komen rolgordels in, krijgt een grote beurt, ik laat de gelaste bollen vervangen door deelbare (dat wordt aangeraden las ik hier op het forum (?) ) en er gaat elektronische ontsteking in.
Zijn er misschien mensen hier die ook een gereviseerde DS 19 motor hebben met bussen en zuigers van een DS21 ??
Ik kan iig niet wachten!!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefeliciteerd
Veel plezier ermee
CLL Martin schreef:
Zijn er misschien mensen hier die ook een gereviseerde DS 19 motor hebben met bussen en zuigers van een DS21 ??
Ikke, ID 19 met 2100 revisie, grote carburator
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
En, wat zijn de ervaringen? Volgens mij zit de 19 carb. er nog op van de ds die ik dus heb gekocht, maar die loopt op LPG…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CLL Martin schreef:Ik heb deze DS gekocht! Ik hoop dat ik weet waar ik aan begin, maar daar kom ik vanzelf wel achter lijkt me.
12 Januari haal ik haar op, er komen rolgordels in, krijgt een grote beurt, ik laat de gelaste bollen vervangen door deelbare (dat wordt aangeraden las ik hier op het forum (?) ) en er gaat elektronische ontsteking in.
Zijn er misschien mensen hier die ook een gereviseerde DS 19 motor hebben met bussen en zuigers van een DS21 ??
Ik kan iig niet wachten!!
Dat is geen enkel probleem, maar…. als er een 123 ontsteking in zit zoe ik die in laten stellen op de vervroegings-curve van een Ds21. Ook kan het zinvol zijn om een ds21 carbu te monteren, maar alleen als je vaak en veel op benzine gaat rijden. Op gas maakt het niets uit namelijk. Leuke auto heb je gekocht! Mooie uitvoering, mooie staat! Veel plezier er mee!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
He Martin!!
Goed man, veel plezier met de DS. Kom em maar gauw eens showen.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ook kan het zinvol zijn om een ds21 carbu te monteren, maar alleen als je vaak en veel op benzine gaat rijden.
Ik vind eigenlijk dat er een maal per maand es goed op benzine gereden moet worden, het lijkt mij iig dat de benzine slangen en de carbu dat zeker ten goede komt. Denk toch dat ik es een 21 carbu ga zoeken dan!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CLL Martin schreef:Denk toch dat ik es een 21 carbu ga zoeken dan!
Let dan wel op dat je het juiste model koopt. Er zijn maar 10 verschillende gebruikt namelijk Ik heb voor de juiste Ds21 carbu nog een complete revisieset van Weber liggen. Origineel, nieuw in de doos! Maar ik zal moeten zoeken welke carbu je moet hebben, want die boeken staan thuis!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
He gefeliciteerd man. Goede keuze en een heel mooie uitvoering.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Als je dat zou willen doen Yuri!! Ik wil wel een keer met de DS bij je langs rijden als ik haar heb.
Verder ga ik maar es op zoek naar het boek van Jan de Lange, dat zie ik hier en daar op dit forum dat daar veel in staat. Nog andere boeken tips?
Ik heb ook een originele oranje werkplaats map voor een DS van het zelfde jaar gevonden bij vaders.. daar staan dingen erg mooi in beschreven en uitgetekend!
Verder moet ze verzekerd worden, all risk en zo rond de 10/15 dznd km per jaar (lig eraan hoe mooi het weer is zo’n jaar )
Wie weet 1 daar een goede verzekerings maatschappij voor, en 2 een goede reeele taxateur?
Van belang is of er een nokkenas van voor of na 9/68 gemonteerd is.
Voor 9/68 had je de DX motor (21) met carburateur Weber 28/36 DDE.
Na 9/68 de DX2 motor met carburateur Weber 28/36 DLE.
De DS 19 had voor 9/68 de DY motor met carburateur 28/36 DDE2 en er na als DS 20 de DY2 motor met als carb. 28/36 DLE2
Deze nrs vind je op de voet van de carburateur.
zoals Waterman terecht opmerkte is het verstandig met een 123 ontsteking de juiste curve in te stellen in combinatie met motor en carburateur.
Let op de juiste sproeierbezetting in de carburateur. Voor LPG rijden maakt het natuurlijk niet uit ,maar ik begrijp dat je ook op benzine fatsoenlijk wilt kunnen rijden.
Van belang is verder te kijken of de voet recht is en de speling op de smoorklepas controleren.