![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8334.jpg)
Totaal aantal Berichten: 176
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Ik heb even een vraagje. Ik heb hierover nog niets kunnen vinden hier, dus vandaar een nieuw topic.
De vering van mijn auto knoekt/bonkt aan de achterzijde van de auto..
Dit gebeurd als ik op snelheid (dus niet stapvoets) over een drempel o.i.d. heen rijd.
En dan precies als ik zegmaar met de achterwielen ervan af rijd, dus wanneer de achtervering ingedrukt wordt.
Eerst hoorde ik dit met name aan de rechterachterzijde, maar nu heb ik het idee het ook aan de linker zijde te horen..
Ik hoorde het al eerder vorig jaar, maar in de wat koudere maanden meende ik het niet meer te horen.. Tot het afgelopen weekend weer lekkerder weer was; toen hoorde ik het weer..
Aangezien de garantie van de auto in mei verloopt, lijkt het me handig de dealer te vragen hier nog eens goed naar te kijken.
Overigens heb ik ook het idee dat als ik zo rijd, dus niet over drempels o.i.d. maar gewoon over de weg (wel iets onregelmatig) dat ik sowieso het onderterrein van de auto iets voel/hoor trillen. Maar dat is continu en al sinds ik de auto heb.. Dat had ik ook al bij de AX en Saxo, dus dat zal meer met de wegen hier in de buurt te maken hebben dan met de auto
Kijk eens of dat je reservewiel vastligt.
Ik heb ook een bonkig geluid achter en dat komt geregeld door het resevewiel dat niet goed vast blijf.
Niet tegenstaande dat de vering voor mij op gebied van comfort de wensen overlaat.
Zijn de achterremmen al gemodificeerd?
abxsport schreef:Zijn de achterremmen al gemodificeerd?
Heb je hier meer info over :
Rij achteruit en trap op de rem, hoor je nu een kloppend geluid ga dan ff langs de dealer
Reservewiel kan het niet zijn, dat ligt thuis (lpgtank )
Maar zover ik weet zijn de remmen wel aangepakt, in het begin schuurde de acherremmen heel erg bij het achteruitrijden en remmen.. Echt schuren, alsof een vrachtwagen tot stilstand komt. Ze hebben vervolgens bij de dealer de remblokken afgevlakt waardoor het schuren een heel stuk is afgenomen.. Maargoed het knoeken blijft dus..
Overigens hoor ik het geluid alleen bij drempels, niet wanneer ik rem.
Echt een knoek/bonk geluid.. Vreemd..
Dat is niet de modificatie, zal toen nog niet bekend geweest zijn. Er is inmiddels een modificatie voor. Dus zou nog ff terug gaan en zeggen dat je weer dezelfde klacht hebt
Kunt u misschien wat meer vertellen over de modificatie? Ik heb dus ook een zwaar probleem met mijn remmen.
Dat knokken met de vering heb ik trouwens ook. ik blijf hier wel ff naar kijken.
C4 Coupe 1.6 16v VTS!!!
Aha, bedankt voor de tips..
Maar bij het remmen bij het achteruitrijden maakt de auto verder geen lawaai meer.. Dus dat probleem is blijkbaar wel opgelost.. Tenminste, daar ga ik vanuit..
Maar dan ga ik zeker nog even terug.. Moet vanavond toch nog even langs de dealer vanwegen een kapotte grille (%$^!#$%-haas die overstak) dan zal ik het direct vragen..
Typisch Mattijn dat jij en ik dezelfde klachten hebben en precies dezelfde auto.. Overigens heb ik er een LPG installatie in liggen, maar als jij dat niet
hebt, ligt het daar in elk geval niet aan..
Mattijn1980 schreef:Kunt u misschien wat meer vertellen over de modificatie? Ik heb dus ook een zwaar probleem met mijn remmen.
Dat knokken met de vering heb ik trouwens ook. ik blijf hier wel ff naar kijken.
Modificatie kan alleen door de dealer uitgevoerd worden, dus ff langs de dealer, als er een geluid is bij het achteruit rijden. Maar de remmen kunnen natuurlijk ook gewoon versleten zijn als je problemen hebt met je remmen
is dit geboenk al opgelost ?
beste marty mouse,
heb je nog steeds dit geboenK ? of is het ondertussen opgelost ?
ik heb ook hetzelfde probleem en vind geen oplossing.
alvast bedankt voor je antwoord…
groeten
Emanuel
ophangingsrubbers al gecontroleerd ?
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
sabina schreef:De ophang rubbers zijn bij de 30.000 km beurt gecontroleerd, ik heb deze auto nu 22 maanden en heeft 37.000 km gereden.
Ik hoop dat dit probleem bij het vernieuwde model opgelost is .(weinig hoop)
gr johan
Mss is het gwn de vering die tegen haar eindpunten komt.
bvb bij zware belading, drempel,....
dit is een probleem dat gekend is.
En het staat bij verschillende testritten omschreven dat de ophanging klopt, en tegen de eindpunten komt bij belading of andere omstandigheden waarbij er veel ingeveerd wordt.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Re: Bonkende achterophanging
Ik heb dus ook het probleem van dat gebonk GEHAD. het bleek dat er achter bij de schokbrekers (dacht ik, weet het niet precies meer) iets los zat. heb dat probleem op laten lossen bij Bart Pulles in Nijverdal, die zeiden het al vaker meegemaakt te hebben.
sabina schreef:
Ik rij pas 40 jaar citroen ,maar ik denk dat de volgende auto misschien een ander merk wordt omdat ik bij mijn dealer het antwoord krijg ,leer ermee leven wij kunnen er niets aandoen.
jammer
gr johan
goh, zo ken ik er nog wel 1
achterklep schuurt de verf van de achterbumper in de hoeken, antwoord: dan moet je niet zo lomp met de auto omgaan….
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
heb jij ook last van die verf die eraf komt.
Mijn koffer is al 1 maal herspoten geweest, en nu heeft ze het terug + vorige keer slecht gespoten.
Ze kunnen het opnieuw doen of ik ga ermee verder.
auto is 7 maand en al 3 keer voor langs geweest.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5929.jpg)
Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Re: Bonkende achterophanging
why-not schreef:Ik heb dus ook het probleem van dat gebonk GEHAD. het bleek dat er achter bij de schokbrekers (dacht ik, weet het niet precies meer) iets los zat. heb dat probleem op laten lossen bij Bart Pulles in Nijverdal, die zeiden het al vaker meegemaakt te hebben.
Uit de technische specificaties van een C4:
Ophanging achter: Onafhankelijk, getrokken draagarmen, meesturende achteras d.m.v. flexibele ophangpunten.
Naar mijn idee geven die flexibele ophangpunten dit geluid.
just my 2 cents
JL
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **