Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
De flare van de hydraulische leidingen, zoals die uitstulping heet, is niet om de wartel niet te verliezen, zoals een enkeling denkt. De flare dient als aandrukvlak die enerzijds tegen het af te dichten conische vlak van een hydraulisch component ligt en aan de andere zijde wordt gesteund door de wartel. De wartel drukt als het ware de flare tegen het conische vlak en doet dit met een dusdanige druk dat er geen olie lekt.
Alle noodoplossingen zijn goed om met elkaar te delen, vergeet echter niet dat de hydrauliek met 175 bar in je remsystemen in de rondte gaat. Als je daar niet heel doordacht mee omgaat, ben je levensgevaarlijk bezig…....
Ergo: leidingreparatie? Gebruik goede gereedschappen en componenten en werk veilig en doordacht…....Gebruik vooral je verstand en als je twijfelt…..domweg afblijven.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In eerdere topic heb ik al eerder aangegeven dat het delen van tips en trucs om je auto rijdend te houden leuk en nuttig zijn. Maar….
Als het gaat om veiligheid en daarbij het mogelijk ontstaan van lichamelijk letsel door onveilig werken danwel het ( met forumtips ) uitvoeren van onveilige reparaties is de boodschap heel duidelijk:
Als ervaringsdeskundige ( 10 jaar werkplaats ervaring en daarnaast enkele jaren verzekeringsexpert ) én als moderator zal ik dit soort linke beun-oplossingen niet toelaten op dit forum.
Jongens, denk om de veiligheid!! Het zonder kraag monteren van leidingen van 175 bar druk op staat KAN NIET!!!!! Hiermee breng je niet alleen je eigen veiligheid mar ook de veiligheid en dus de levens van anderen in gevaar.
@super ID: denk na, jij hebt ervaringen met het langdurig toepassen van een noodrepartie aan een leiding van het retourcircuit van je veercilinders of van je aanvoerleidng op je hoogteregelaar. Een ander zal denken dat dit ook met remleidingen kan. EN DAT KAN DUS NIET!!!
ERGO: MET LEIDINGEN KUN JE ABSOLUUT GEEN ENKEL RISICO NEMEN
Duidelijk?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Maar de uitwisselingen op dit draadje leiden wel tot meer begrip van het functioneren van de ID/DS en wat je wel en wat je niet kunt uithalen.
Mooi platform
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hier nog even hoe het zit:
a: rubber
b; leiding ( zie de verjonging)
c: precisie boring waar verjonging in past.
Zoals waterman al zei:
NIET KLOTEN MET LEIDINGEN!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ID Super schreef:Zoals ik al zei: Niet bij een remleiding.
Super ID
Nee, überhaupt niet bij een leiding waar een hoge druk op staat.
Ik dacht dat we duidelijk waren geweest
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Even een berichtje van de forumpolitie
De technische kennis van Waterman en Bogaard is dusdanig hoog, dat ik de conclusie kan trekken dat je met je leven bezig bent als je het NIET comform de eisen monteert!
Dus als je vind dat je daar op moet bezuinigen doe dat vooral! MAAR OP EIGEN RISICO!
Uiteraard staan zijn wij niet verantwoordelijk als je zelf kiest voor een slechte oplossing.
Ik verzoek vriendelijk doch zeer dringend om GEEN discussie meer te voeren over het wel of niet toepassen van een kraag!
De kraag hoort er op, dus hieraan houden we ons vast!
Verdere discussie mag via PB, maar niet in dit draadje!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Misschien praat ik voor mijn beurt, maar ik vind (net als eerdere reacties) de aangeboden oplossing dermate gevaarlijk dat dit draadje mijns inziens beter gewist kan worden. Dit om mensen niet het idee te geven dat het zou kunnen.
jeroentje schreef:Misschien praat ik voor mijn beurt,
Jep
jeroentje schreef:dat dit draadje mijns inziens beter gewist kan worden. Dit om mensen niet het idee te geven dat het zou kunnen.
Maar dit maakt weer een hoop goed
Eigenlijk is het het beste wat in dit topic is geschreven
Maar topics wissen doen we niet graag.
Point taken! Ik hoop juist dat mensen na het lezen van dit topic juist bij hun zelf te raden gaan.
Mc,yveren aan je leidingwerk is gevaarlijk! NIET DOEN DUS.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
jeroentje schreef:Misschien praat ik voor mijn beurt, maar ik vind (net als eerdere reacties) de aangeboden oplossing dermate gevaarlijk dat dit draadje mijns inziens beter gewist kan worden. Dit om mensen niet het idee te geven dat het zou kunnen.
Nee, juist niet. Ik denk dat de reacties van de deskundigen overduidelijk zijn. Vooral het plaatje van Joris spreekt boekdelen! Als je het dan nog niet begrijpt moet je volgens mij gaan dammen (met alle respect voor eventuele dammers).
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
ted.kampen schreef:
Nee, juist niet. Ik denk dat de reacties van de deskundigen overduidelijk zijn. Vooral het plaatje van Joris spreekt boekdelen! Als je het dan nog niet begrijpt moet je volgens mij gaan dammen (met alle respect voor eventuele dammers).
Nou ik vind dammen ook best wel heel erg moeilijk
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Ik vind dammen zelfs moeilijker dan sleutelen.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
damn it is more dificult than “sleutelen”
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas