2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Afsluiten lekkende leiding op vakantie
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 20 maart 2008 11:13 PM
  [ # 16 ]

De flare van de hydraulische leidingen, zoals die uitstulping heet, is niet om de wartel niet te verliezen, zoals een enkeling denkt. De flare dient als aandrukvlak die enerzijds tegen het af te dichten conische vlak van een hydraulisch component ligt en aan de andere zijde wordt gesteund door de wartel. De wartel drukt als het ware de flare tegen het conische vlak en doet dit met een dusdanige druk dat er geen olie lekt.

Alle noodoplossingen zijn goed om met elkaar te delen, vergeet echter niet dat de hydrauliek met 175 bar in je remsystemen in de rondte gaat. Als je daar niet heel doordacht mee omgaat, ben je levensgevaarlijk bezig…....

Ergo: leidingreparatie? Gebruik goede gereedschappen en componenten en werk veilig en doordacht…....Gebruik vooral je verstand en als je twijfelt…..domweg afblijven.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 maart 2008 12:30 AM
  [ # 17 ]

In eerdere topic heb ik al eerder aangegeven dat het delen van tips en trucs om je auto rijdend te houden leuk en nuttig zijn. Maar….

Als het gaat om veiligheid en daarbij het mogelijk ontstaan van lichamelijk letsel door onveilig werken danwel het ( met forumtips ) uitvoeren van onveilige reparaties is de boodschap heel duidelijk:

Als ervaringsdeskundige ( 10 jaar werkplaats ervaring en daarnaast enkele jaren verzekeringsexpert ) én als moderator zal ik dit soort linke beun-oplossingen niet toelaten op dit forum.

Exclamation Jongens, denk om de veiligheid!! Het zonder kraag monteren van leidingen van 175 bar druk op staat KAN NIET!!!!! Hiermee breng je niet alleen je eigen veiligheid mar ook de veiligheid en dus de levens van anderen in gevaar. Exclamation

@super ID: denk na, jij hebt ervaringen met het langdurig toepassen van een noodrepartie aan een leiding van het retourcircuit van je veercilinders of van je aanvoerleidng op je hoogteregelaar. Een ander zal denken dat dit ook met remleidingen kan. EN DAT KAN DUS NIET!!!

Exclamation ERGO: MET LEIDINGEN KUN JE ABSOLUUT GEEN ENKEL RISICO NEMEN Exclamation

Duidelijk?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 21 maart 2008 09:23 AM
  [ # 18 ]

Maar de uitwisselingen op dit draadje leiden wel tot meer begrip van het functioneren van de ID/DS en wat je wel en wat je niet kunt uithalen.

Mooi platform Razz

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2008 11:57 AM
  [ # 19 ]

Hier nog even hoe het zit:


a: rubber
b; leiding ( zie de verjonging)
c: precisie boring waar verjonging in past.

Zoals waterman al zei:

NIET KLOTEN MET LEIDINGEN!  Twisted Evil

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 maart 2008 01:11 PM
  [ # 20 ]
ID Super schreef:

Zoals ik al zei: Niet bij een remleiding.

Super ID

Nee, überhaupt niet bij een leiding waar een hoge druk op staat.
Ik dacht dat we duidelijk waren geweest Exclamation

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 21 maart 2008 01:28 PM
  [ # 21 ]

police
Even een berichtje van de forumpolitie Wink

De technische kennis van Waterman en Bogaard is dusdanig hoog, dat ik de conclusie kan trekken dat je met je leven bezig bent als je het NIET comform de eisen monteert!

Dus als je vind dat je daar op moet bezuinigen doe dat vooral! MAAR OP EIGEN RISICO!
Uiteraard staan zijn wij niet verantwoordelijk als je zelf kiest voor een slechte oplossing.

Ik verzoek vriendelijk doch zeer dringend om GEEN discussie meer te voeren over het wel of niet toepassen van een kraag!

De kraag hoort er op, dus hieraan houden we ons vast!

Verdere discussie mag via PB, maar niet in dit draadje!  Exclamation

 

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 21 maart 2008 08:34 PM
  [ # 22 ]

Misschien praat ik voor mijn beurt, maar ik vind (net als eerdere reacties) de aangeboden oplossing dermate gevaarlijk dat dit draadje mijns inziens beter gewist kan worden. Dit om mensen niet het idee te geven dat het zou kunnen.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 21 maart 2008 08:44 PM
  [ # 23 ]
jeroentje schreef:

Misschien praat ik voor mijn beurt,

Jep Laughing

jeroentje schreef:

dat dit draadje mijns inziens beter gewist kan worden. Dit om mensen niet het idee te geven dat het zou kunnen.

Maar dit maakt weer een hoop goed Exclamation

Eigenlijk is het het beste wat in dit topic is geschreven very good

Maar topics wissen doen we niet graag.

Point taken! Ik hoop juist dat mensen na het lezen van dit topic juist bij hun zelf te raden gaan.

Mc,yveren aan je leidingwerk is gevaarlijk!  NIET DOEN DUS.

 

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 21 maart 2008 08:45 PM
  [ # 24 ]
jeroentje schreef:

Misschien praat ik voor mijn beurt, maar ik vind (net als eerdere reacties) de aangeboden oplossing dermate gevaarlijk dat dit draadje mijns inziens beter gewist kan worden. Dit om mensen niet het idee te geven dat het zou kunnen.

Nee, juist niet. Ik denk dat de reacties van de deskundigen overduidelijk zijn. Vooral het plaatje van Joris spreekt boekdelen! Als je het dan nog niet begrijpt moet je volgens mij gaan dammen (met alle respect voor eventuele dammers).

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 21 maart 2008 09:35 PM
  [ # 25 ]

ted.kampen schreef:

Nee, juist niet. Ik denk dat de reacties van de deskundigen overduidelijk zijn. Vooral het plaatje van Joris spreekt boekdelen! Als je het dan nog niet begrijpt moet je volgens mij gaan dammen (met alle respect voor eventuele dammers).


Nou ik vind dammen ook best wel heel erg moeilijk Grin Grin Grin

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 21 maart 2008 09:36 PM
  [ # 26 ]

Ik vind dammen zelfs moeilijker dan sleutelen. Very Happy

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 22 maart 2008 04:21 AM
  [ # 27 ]

damn it is more dificult than “sleutelen”

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 22 maart 2008 09:58 PM
  [ # 28 ]

Mr. Green

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook