3 van de 97
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
Wilan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 22-10-2006

Gepost: 29 juni 2008 06:14 PM
  [ # 31 ]

Zelf reed ik ‘m nog wel eens op van die oprijdingen (voor een paar tientjes bij de bouwmarkt). Dan zette ik de BX óók in de hoge stand om er makkelijker onder te komen/aan te kunnen werken. Maar àls ‘ie dan inzakt, dan blijft er nog genoeg ruimte onder de auto over om er onder vandaan te kruipen…

Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 30 juni 2008 01:45 AM
  [ # 32 ]
BunnY schreef:

Is het eigenlijk verantwoord om de wagen op zijn hoogste te zetten en er dan onder te gaan liggen om aan het een en ander te werken? Of is dit eigenlijk levensgevaarlijk doordat de wagen terug kan beginnen zakken?

mVg

Beter laat dan nooit….....maar niet doen dus!

Enige jaren geleden hebben we bij de CX club een vriend kunnen begraven die “even” snel een klusje zou doen met de CX op een garagekrik.
Die is eraf gevallen en de remschijf werkte als een zeer efficiente scalpel, als je begrijpt wat ik bedoel.

Gebruik dus assteunen, en blokkeer de achterwielen ook (handrem zit op de voorwielen).

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 30 juni 2008 11:36 PM
  [ # 33 ]

Voila, ik heb vandaag Graf Spee gewassen Smile Hij ziet er weer heel wat properder uit. Enkel de velgen gaan nog wat aandacht nodig hebben Rolling Eyes

Was wel een uitdaging om hem uit de garage te krijgen. De batterij was namelijk hélemaal leeg. Ben toen maar een lader gaan halen en na 3 kwartier laden wou hij al weer starten Very Happy

Nu heb ik, in het daglicht, ook even naar de thermoswitch gekeken en hem er uit gedraaid. Was wel even verschieten, het koelwater gutste er uit… Maar dat was toch nodig om er écht koelvloeistof in te gieten Wink (welke koelvloeistof moet ik hiervoor gebruiken? Wat heeft hij nodig? ).

Dit zou er voor zorgen dat de radiator niet meer wil aanspringen. Kan ik dit gewoon bestellen of ligt dat niet zo eenvoudig?

Kortom, mijn dag was weer lekker gevuld Smile

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 01 juli 2008 12:24 AM
  [ # 34 ]

Kun je gewoon bestellen bij de dealer. Zal rond de 40-50 euro kosten volgens mij.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 01 juli 2008 04:25 AM
  [ # 35 ]

€24,10 bij de Brezan, €52,- bij de dealer. Tel uit je winst Wink

En wanneer je de oude eruit draait, hou dan de nieuwe direct bij de hand. Zodra de oude eruit is, nieuwe erin en voila. Wel een emmertje eronder voor de zekerheid. Ik had amper 100cc verloren! Very Happy Scheelt weer compleet aftappen en vullen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 01 juli 2008 01:06 PM
  [ # 36 ]

Ik zal dan eens zo snel mogelijk naar de onderdelenboer gaan… En het koelwater moest toch afgelaten worden, dus is zo slecht nog niet dat het allemaal weg is Wink 

Voila, weer een stap dichter bij een goede BX Very Happy Very Happy

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 06 juli 2008 11:34 PM
  [ # 37 ]

Heeft iemand toevallig het emailadres van Citroën NL? Want ik moet daar een gelijkvormigheidsattest aanvragen. Dus… Wink

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 07 juli 2008 12:25 AM
  [ # 38 ]

Ik heb hier alle papieren voor je liggen konijntje, kun je zo mee naar jullie equivalent van de RDW.

Als je komende zondag hier bent voor je kasten, neem je die papieren toch gelijk mee?

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 07 juli 2008 11:50 AM
  [ # 39 ]

Ah ok Very Happy Moet ik een briefje typen waar in staat dat jij de auto aan mij ‘verkocht’ hebt of doe jij dat? Want dat ga ik ook wel nodig hebben Smile

Groeten en tot zondag in elk geval…
Pieter

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 07 juli 2008 11:22 PM
  [ # 40 ]

Nog een vraagje. Als je de batterij van je wagen wil opladen. MOet je dan eerst je batterij loskoppelen of moet dat niet? En mag je gebruik maken van je batterij als je aan het laden bent (bijvoorbeeld, radio luisteren, motor starten enzovoort).

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 juli 2008 09:01 PM
  [ # 41 ]

Ik heb vandaag een nieuwe thermoswitch gekocht. Dit is hem:

MAar nu da vraag, hoe weet ik wat waar moet? Is dat gewoon proberen of hoe kan ik dat uit testen?

Was trouwens een echt koopje Very Happy Nog wel een aardig beetje goedkoper dan de prijzen die hier gegeven zijn Very Happy

Hij start trouwens weer, beetje bijladen was nodig.

Groeten,
Pieter

Profiel  
 
Gepost: 10 juli 2008 12:35 AM
  [ # 42 ]

De connector kan er maar op 1 manier op…
Papieren vraag je aan bij Citroen Bëlgie, niet NL, die hebben nog nooit van een gelijkvormigheidsattest gehoord…

Enneuh, maak van die 1600 SPORT inderdaad maar snel gewoon 1600, anders word de BX SPORT nog beledigd Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 10 juli 2008 11:19 AM
  [ # 43 ]

Kort samengevat:

- Stekkertjes eraf (wel markeren welke waarop hoort!!!)
- Emmertje eronder zetten ivm lekkerij KVS
- Switch m.b.v. steeksleutel o.i.d. handlos draaien
- Nieuwe switch bij de hand houden
- Oude eruit draaien en snel met andere hand nieuwe er handvast indraaien (ondertussen lekt er KVS in de emmer, snel doen dus!)
- Met steeksleutel o.i.d. nieuwe switch vastdraaien
- Stekkertjes erop
- KVS-lekkerij opruimen en evt. KVS bijvullen/ontluchten
- Testen maar!

Ik heb zelf bij deze actie maar ongeveer 100cc KVS gelekt, als je ‘t een beetje vlot doet scheelt je dat het aftappen van het hele koelcircuit.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 10 juli 2008 11:51 AM
  [ # 44 ]

Zo simpel is het dus niet… want die 3 connectortjes hangen los onder de motorkap waarvan er 2 zijn doorverbonden om de radiator op halve kracht te laten draaien…

Dus het zal een trial and error manier zijn zeker? Maar doe ik niets kapot als ik de verkeerde stekkertjes op de verkeerde plaats doe?

En het koelwater IS al weg Rolling Eyes  Maar dat moest toch vervangen worden dus maakte toen niet zo veel uit.

Profiel  
 
Gepost: 10 juli 2008 01:30 PM
  [ # 45 ]

Dan heeft er iemand aan de kabelboom zitten te prutsen.
Word best effe markeren/opschrijven wat hoe en waar zit…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
3 van de 97
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook