Nou ik heb de garage gebeld. De auto krijgt nu dus:
- een grote beurt
- rondje bollen
- nwe hydrolische leidingen
- nieuwe d-riem
- waterpomp
- spanrollen
- nwe kleppendekselpakking
Na mijn vakantie kan ik hem ophalen. Dan hoop ik weer veilig even voorruit te kunnen.
Daarna heb ik afgesproken met PrutsyLJ dat hij de koppeling vervangt. Dan is de auto weer zeer goed denk ik.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is aardig wat werk
Kost vast meer als paar euro
BX19TZI schreef:Daarna heb ik afgesproken met PrutsyLJ dat hij de koppeling vervangt. Dan is de auto weer zeer goed denk ik.
Iets wat ik op zich nog niet toegezegd had, maar goed na alle ellende hier weer gelezen te hebben strijk ik maar weer met de hand over mijn hart
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Zo jullie zullen nu vast helemal denken dat ik gek ben. Ik ben bezig om een andere auto te kopen. Een gruwelijke mooie auto. En nee helaas het is geen citroen. Maja komt er dus op neer net nadat ik gruwleijk vele aan deze bx heb gedaan dat ik hem nu misschien te koop ga zetten.
Ding rijdt als die brandweer maja de andere auto is vele malen gaver.
Wat te doen
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ik vel m’n oordeel pas als ik weet wat voor andere auto je dan bedoelt .
B_iks schreef:Ik vel m’n oordeel pas als ik weet wat voor andere auto je dan bedoelt .
Het is een duitser
Een mercedes clk advangarde cabriolet uit 2000. Maja ik weet gewoon niet echt wat ik wil. Het is wel een gruwelijk mooe auto. Ik zal binnenkort wel eens een foto posten.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mercedessen zijn, naar het schijnt, qua bouwkwaliteit en betrouwbaarheid de laatste tien jaar ook niet meer wat het ooit geweest is.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ik heb niet het idee dat er iemand écht verrast is, ik in ieder geval niet…
Maar wat betreft die andere auto: je moet de keus maken waar je je het beste bij voelt; Als je het niet doet en je krijgt spijt, is dat ook zonde. Zelfde geldt voor als je het wel doet en vervolgens spijt krijgt van de kapitaal-vernietiging (omdat er toch weer iets anders op je pad komt zoals een droomhuis of een unieke mogelijkheid voor een reis of zo, dat je dan weer moet laten schieten omdat je je geld al een keer uitgegeven hebt).
De keus moet je dus volledig zelf maken. Ik verwacht zeker niet dat er op een Citroën-forum mensen je superenthousiast gaan aanraden dat je de Mercedes moet gaan kiezen?!
Nadeel is dat je nooit of te nimmer je investeringen in je BX terug gaat krijgen bij verkoop, maar dat verandert ook niet of je het nú doet of later volgens mij?
Voordeel is eventueel dat je de Merc naar G3 zou kunnen laten ombouwen, én natuurlijk dat je open kunt rijden als je dat wilt?
Succes met je afweging(en)!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Tja, een Mercedes ben ik ook nog wel weg van, alleen dit is een afgeleide van de W210 serie en die staat nou niet bepaald bekend om haar bouwkwaliteit. De hoekige cabriolet die er voor was (de C124 Cabriolet) is een stuk beter.
Zo jullie zullen nu vast helemal denken dat ik gek ben
Welnee joh, dat dachten we 10 pagina’s geleden al
Harm schreef:Zo jullie zullen nu vast helemal denken dat ik gek ben
Welnee joh, dat dachten we 10 pagina’s geleden al
10 pagina’s???
12 toch….
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Harm schreef:Zo jullie zullen nu vast helemal denken dat ik gek ben
Welnee joh, dat dachten we 10 pagina’s geleden al
Goed dan doe ik iets wat hier mooi bij aansluit. Ze mag officieel weg.
Vraagrpijs is 3000 euro. Ik kan aantonen dat er rond de 7000 euro aan geld is ingepompt afgelopen jaar.
Foto’s en een advertentie volgens uiteraard snel.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Xsara Coupe schreef:Wat is de huidige kilometerstand?
Xsara Coupe
Ruim 280 duizend
vorige week voorzien van:
- nwe kleppendekselpakking
- d-riem waterpomp en sparollen
- lambasonde
- nieuwe hydrolische leidingen
- grote beurt
- veerbollen
- nieuw stuurhuis
- verse apk
Teveel om op te noemen.
Bij serieuze intresse van iemand wil ik alles wel doorgeven
De auto is ook flink roestvrij gemaakt (o.a nieuwe voorruit en a stijlen gelast en roest verwijderd, dak ook gespoten en een nieuwe achterstuk)
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ik ben redelijk genezen van het bx virus. Dat bij deze mag deze auto nu weg voor 3000 euro inclusief de audio installatie. Ook dit geld maar tijdelijk.
De auto rijdt iig wel perfect en lekt goddank niks.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.