Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Helemaal onderaan de pagina is een dropdown. Wel niet op iedere pagina. Trial en error is de gepaste methode.
ik heb de standaard thema nu op cfcom gezet. We zijn inderdaad bezig met een internationale versie van cfnl, maar dat duurt nog eventjes!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Erwt, is het misschien mogelijk in de toekomst ook een mobiele versie te maken, voor PDA’s enzo? Een site die dus ongeveer maar 230px breed is.
Waar is de wiki? Gaat die eruit? Wat ik nog steeds grotendeels mis bij Cifo is een infrastructuur om de kennis die wordt verzameld te organiseren. Helaas zit hier totaal geen visie achter. Jammer, daar zou Cifo nog echt in kunnen groeien. Na 5 jaar Cifo kan nog steeds nauwelijks verwezen worden naar al eerder geposte kennis, terwijl er schatten aan info voorbij is gekomen.
Ik mis prominent bovenaan de meestgebruikte knoppen, zoals in Phpbb3:
“Toon onbeantwoorde berichten” Toon actieve onderwerpen” “Toon nieuwe berichtenh” “Toon je eigen berichten”
Maar nu begreep ik dat er andere forumsoftware is gebruikt? Ik wil er niet per definitie afwijzend tegenover staan en het een kans geven, maar ben nog niet overtuigd..
De Wiki moet blijven bestaan vind ik, daar moet juist al die kennis verzameld worden. Misschien moet ik er ook weer eens naar kijken.
Matthijs2006 schreef:De Wiki moet blijven bestaan vind ik, daar moet juist al die kennis verzameld worden. Misschien moet ik er ook weer eens naar kijken.
Bovendien moeten er (veel) meer wikimods komen. De huidige mods moeten niet de illusie hebben dat ze de tijd hebben dat allemaal in te vullen. Denk dat je meer naar een systeem moet gaan dat iedereen mag editen in de wiki en dat de mods zich vooral bezighouden de trollen uit de wiki te schoppen en edits te reviewen.
ik zal jullie gerust stellen, de wiki blijft. Echter ik wil daar eerst een mooie layout voor maken. Iedereen (leden met meer dan een stuk of honderd posts) kan dan dingen toevoegen in de wiki, zoals het bij een wiki bedoeld is.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
mpostma schreef:Waar is de wiki? Gaat die eruit? Wat ik nog steeds grotendeels mis bij Cifo is een infrastructuur om de kennis die wordt verzameld te organiseren. Helaas zit hier totaal geen visie achter. Jammer, daar zou Cifo nog echt in kunnen groeien. Na 5 jaar Cifo kan nog steeds nauwelijks verwezen worden naar al eerder geposte kennis, terwijl er schatten aan info voorbij is gekomen.
Helemaal mee eens, maar ikzelf bijvoorbeeld twijfel teveel aan mijn kennis om het voor waar op een wiki te zetten. Dat is het probleem vaak.
Ik heb bijvoorbeeld wel schema’s voor CX serie 1 in pdf, maar hoe zet ik die er precies op?
garagestmarien schreef:mpostma schreef:Waar is de wiki? Gaat die eruit? Wat ik nog steeds grotendeels mis bij Cifo is een infrastructuur om de kennis die wordt verzameld te organiseren. Helaas zit hier totaal geen visie achter. Jammer, daar zou Cifo nog echt in kunnen groeien. Na 5 jaar Cifo kan nog steeds nauwelijks verwezen worden naar al eerder geposte kennis, terwijl er schatten aan info voorbij is gekomen.
Helemaal mee eens, maar ikzelf bijvoorbeeld twijfel teveel aan mijn kennis om het voor waar op een wiki te zetten. Dat is het probleem vaak.
Ik heb bijvoorbeeld wel schema’s voor CX serie 1 in pdf, maar hoe zet ik die er precies op?
Dat dilemma houd je altijd. Maar daarom kunnen andere gebruikers het ook verbeteren/aanpassen. Zoiets moet groeien en dan maken vele handen licht werk.
Goede indruk! Joomla? :
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
@ Remco H.: nee geen Joomla, Expression Engine
ff een update:
ik heb de wiki toegvoegd: http://test.citroen-forum.nl/wiki/
Ik heb geen idee hoe zo’n wiki werkt, binnenkort even erin duiken. Ondertussen kunnen jullie naar hartelust artikelen toevoegen en de wiki testen (let vooral op de spelling, ik heb alles moeten vertalen).
Daarnaast heb ik de quote knop op een makkelijke positie gezet en heb ik de ‘nieuw topic’ en ‘post reply’ knoppen helemaal rechts neergezet en een leuk uiterlijk (zelfde als de achtergrond van het menu) gegevens. Ook ben ik even bezig geweest met een mobiele versie, maar die laat ik nog even liggen. Ik wil eerst de website online gooien, en dan ga ik bezig met de mobiele versie.
Als mensen nog tips ed hebben dan hoor ik het graag! Het moet jullie website worden, dus ik heb een luisterend oor!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
De CFcom versie ziet er fraai uit! Ik mis alleen de signalering per forum of er nieuwe posts zijn, zoals het huidige forum dat wel kent. Voor de rest vooralsnog niets dan lof!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Heel mooi gedaan, proficiat!!
Ik wil wel melden dat ik bij het inloggen effe een error 404 kreeg.
Maar na het drukken op home zag ik dat ik toch ingelogd was.
1° Citroën BX 14RE
2° Volvo 440 1.9TDI
3° Volvo 460 1.9TDI
4° Citroën Berlingo 1.6HDi
5° Citroën C4 Picasso 1.6HDI 110 FAP EGMV
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Die CFcom-layout wil het niet goed doen bij mij. De knoppen voor (antwoord, snelle reactie en niet onderwerp) zitten ergens bovenin verscholen achter een andere laag. Bij andere layouts werkt het wel goed…
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
aandachts-schop
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste