6 van de 18
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
japv’s BX Chic - Verkocht!
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 31 juli 2008 03:43 AM
  [ # 76 ]

Geen idee, hij brandt, meer niet Razz Zoals ik eerder al schreef heeft afgelopen dinsdag de dealer de ECU uitgelezen, en die vond alleen bij de lambda afwijkende waardes. Dus ik ga er vanuit dat het vanmiddag ook de lambda betrof.

Wat betreft de klepseals: volgens mij zou dat over het gehele toeren- en belastingsbereik merkbaar moeten zijn, but correct me if I’m wrong. Bij mijn Biks is er een heel duidelijk omslagpunt merkbaar wanneer de belasting toeneemt (lees: wanneer je het gas dieper intrapt). En dat punt verschilt per moment en per snelheid. Kortom: m’n auto heeft z’n buien. Soms is-ie slecht, soms is-ie heel slecht en héél soms is-ie een klein beetje beetje minder slecht, zoals eventjes vanmiddag Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 31 juli 2008 04:06 AM
  [ # 77 ]

Als je peilstok niet eruit geblazen wordt dan zou ik toch echt eerst met de lambdasonde aan de gang; een slecht mengsel kan een motor geheel om zeep helpen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 31 juli 2008 04:42 AM
  [ # 78 ]

zou misschien je katalisator niet verstopt zijn of ver dicht zitten dan heb je nl ook heftig motorvermogen verlies

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 31 juli 2008 12:59 PM
  [ # 79 ]

Dan zou de olie letterlijk langs de seals moeten zeiken eer dat het geval is naar mijn mening. Ik heb een GTi gehad die er een liter olie iedere 4-500 km doorheen joeg. En dat ding liep altijd perfect. Ik zou me ook concentreren op de lambdasonde. Bij mijn pa zijn wijlen chic is die ook een keer om zeep gegaan, wat een ellende gaf dat! Dezelfde symptonen die jij beschrijft alleen dan nog eens versterkt door de gasinstalatie lees: backfires van hier tot tokyo.

Als je katalysator verstopt zit trekt het hok meestal wel soepel door in toeren, echter gaat dat hoe hoger je komt steeds langzamer tot het gewoon niet meer verder wil (bij mij was dat onder belasting 4000 RPM).

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 31 juli 2008 02:08 PM
  [ # 80 ]

Zit die AX sonde er nu al eens in?

 

Test

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 31 juli 2008 05:11 PM
  [ # 81 ]

Nee, nog niet, want ik vind het vandaag meer weer voor de lambada dan voor een lambda Razz Te heet voor zoveel gebeul en gedoe, zo zonder brug of smeerkuil. Misschien vanavond, misschien van ‘t weekend, misschien maandag. Maar ik hou jullie op de hoogte!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
cx25gti
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 17-09-2006

Gepost: 01 augustus 2008 01:31 AM
  [ # 82 ]

veel succes met het vervangen, ik hoop dat je deze keer verlost bent van de ellende. Per slot van rekening zou je bijna vergeten dat je een Chic hebt om comfortabel in te sturen en lejkker te genieten van het comfort!

Ik heb ooit een lamba aan één van mijn Chic’s vervangen met als resultaat een MM lampje die doofde maar vervolgens toerentalproblemen gaf. Na vervanging van de stappenmotor heeft dit tijdelijk weer gefunctioneerd maar perfect heb ik het nooit kunnen krijgen helaas.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 02 augustus 2008 12:24 AM
  [ # 83 ]

Probleem is en blijft dat we de sonde met geen mogelijkheid los krijgen. En helaas zijn er enkele hoeken een beetje rond geworden, waardoor het met een 12-kantige ringsleutel ook erg lastig zou kunnen worden. Wat zouden we kunnen doen? Tips en aanwijzingen zijn meer dan welkom! Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 02 augustus 2008 12:29 AM
  [ # 84 ]

Kruiolie inspuiten, even in laten werken.
Opnieuw inspuiten en een welgemikte tik met een hamer op de moer waar de sonde ingeschroefd zit. Dan met een moordenaar losdraaien.

Test

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 02 augustus 2008 12:51 AM
  [ # 85 ]
japv schreef:

Probleem is en blijft dat we de sonde met geen mogelijkheid los krijgen. En helaas zijn er enkele hoeken een beetje rond geworden, waardoor het met een 12-kantige ringsleutel ook erg lastig zou kunnen worden. Wat zouden we kunnen doen? Tips en aanwijzingen zijn meer dan welkom! Smile

Ik heb een 22 steeksleutel. Daar moet je hem wel mee los krijgen. Ik wil volgende week wel even te hulp schieten als daar behoefte aan is.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 02 augustus 2008 01:17 AM
  [ # 86 ]

@ PrutsyLJ: We hebben het zelf ook met een steek 22 en zelfs met een baco geprobeerd, maar die zorgden juist voor de vernaggelde hoeken. En ik zal je aanbod in m’n achterhoofd houden, bedankt! Very Happy

@ Thijs: goeie tip, gaan we proberen!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 02 augustus 2008 11:23 PM
  [ # 87 ]

Zo, de ‘nieuwe’ lambdasonde zit erin en werkt naar behoren! Op de oude zat een enorme laag roet. Na een proefrit met de nieuwe sonde (mengsel was aanmerkelijk beter, maar bij zwaardere belasting nog steeds inhouden en zwarte rookpluimen) was de katalysator zó heet geworden dat de vettige zooi aan de buitenkant begon te roken en te stinken. Even later weer geprobeerd, maar toen was het helemaal gedaan met de Biks. Geen vermogen, veel rook, veel gepruttel, maximum snelheid 40 km/u en stationair niet of nauwelijks willen lopen. Ik heb het ding maar snel weer geparkeerd…

Onze conclusie: katalysator (en wellicht dempers ook) al aardig verstopt maar door het hetere mengsel en de daardoor hetere uitlaatgassen is-ie van binnen dichtgesmolten waardoor hij totaal geen vermogen meer kwijt kan. Iemand een andere mening toegedaan? Of is het nu (naar alle waarschijnlijkheid) tijd voor een vervangend uitlaatdeel + katalysator?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 augustus 2008 11:35 PM
  [ # 88 ]

Je buren zullen het niet leuk vinden (of juist wel, afhankelijk van het soort buren) maar je zou de uitlaat voor de dempers eens los moeten halen en kijken of dat uitmaakt voor de stationairloop. (ermee rijden wil je dan niet).
Ook kun je dan zien of er “paardehaar” uit de uitlaat komt, dwz de katalysator-inhoud die uitpuilt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 08 augustus 2008 01:29 AM
  [ # 89 ]

Als je Chic van 1992 is is een kat niet verplicht volgens dit verhaal, dus je zou ‘m ertussenuit kunnen halen ?

 

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 08 augustus 2008 04:41 AM
  [ # 90 ]

volgensmij ligt er al een ander katje voor hem klaar.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
6 van de 18
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook