8 van de 18
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
japv’s BX Chic - Verkocht!
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 20 augustus 2008 01:47 AM
  [ # 106 ]

Kijk je onstekingsmodule eens na (als die niet geintegreerd is in de bobine). Opeens niet starten en eindeloos gezoek naar de oorzaak wil nog wel eens module betekenen.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 20 augustus 2008 01:59 AM
  [ # 107 ]

Eeerst kijken of er een vonk is, daarna kijken of er benzine komt, de rest komt later.

Emiel

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 20 augustus 2008 09:45 PM
  [ # 108 ]

Start anders eens in volslagen duister en laat iemand kijken onder de kap of ie vonkjes van de kabels af ziet komen. Vonkjes = brakke kabels…

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 21 augustus 2008 01:05 AM
  [ # 109 ]
Chinco schreef:

Start anders eens in volslagen duister en laat iemand kijken onder de kap of ie vonkjes van de kabels af ziet komen. Vonkjes = brakke kabels…

Dan nog zou-ie op z’n minst aan moeten slaan.
Vanavond hebben we de kabels gecheckt m.b.v. een schroevendraaier, zoals je dat omschreef, en alle 4 kabels geven een prima vonkje, op de plaats waar het hoort. En de dempers zijn nog steeds losgekoppeld van de voorpijp. Er is dus lucht, brandstof én een vonk, en toch start-ie niet… Confused Straks of morgen nog maar proberen de ECU uit te lezen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 21 augustus 2008 01:08 AM
  [ # 110 ]

Welke kleur vonk had je?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 21 augustus 2008 03:30 AM
  [ # 111 ]

Een witblauwe vonk.

Vanavond de ECU uitgelezen met twee draden, zoals hier omschreven was. Twee codes kwamen er uit rollen, en als de codes op de zx16v-site dezelfde zijn als voor mijn BX dan zijn dit ze:

21   Throttle switch  
52 Air/Fuel mixture control loop

Gaskleppotentiometer en MAP-sensor als ik het goed heb geïnterpreteerd. Kan zo’n fout ook worden veroorzaakt door brakke bedrading? Of is het waarschijnlijker dat de apparaten in kwestie zelf de fout genereren?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 21 augustus 2008 11:09 AM
  [ # 112 ]

je potmetertje die het stationair toerental regelt al vervangen?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 21 augustus 2008 08:17 PM
  [ # 113 ]

Stappenmotor is in een eerder stadium al vervangen door een ander, geheel schoongemaakt exemplaar. De oude zat helemaal vast. Maar die er nog eens een keertje uitschroeven kan nooit kwaad lijkt me Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 21 augustus 2008 08:39 PM
  [ # 114 ]

[quote author=“japv…

Vanavond hebben we de kabels gecheckt m.b.v. een schroevendraaier, zoals je dat omschreef, en alle 4 kabels geven een prima vonkje, op de plaats waar het hoort.ECU uit te lezen.


vonkje ? de vonk moet minstens 1 cm lang zijn , als hij dat niet haalt is er wat mis

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 22 augustus 2008 10:58 PM
  [ # 115 ]

De vonk was verder prima, ook qua grootte. Het zal mijn woordkeuze zijn geweest Razz

Na aanleiding van de foutmeldingen uit de ECU heb ik zowel de MAP-sensor als de gaskleppotentiometer vervangen. Resultaat: geen. Nog steeds geen enkel teken van leven bij het starten, zelfs geen horten en stoten. Ik heb de bedrading onder de kap, voor hoever bereikbaar, uiterlijk geïnspecteerd en er kwamen geen smeltplekken, doorgebroken draden o.i.d. aan het licht.

Even op een rijtje wat ik inmiddels heb vervangen aan de motor sinds de aankoop:
- luchtfilter
- bougies
- gaskleppotentiometer
- injecteur
- brandstofdrukregelaar
- MAP-sensor
- stappenmotor
- bobine
- voorpijp/katalysator
- lambdasonde

Verder zijn alle stekkers onder de kap nagelopen en gereinigd. Gasklephuis is mooi schoon. Er is een vonk, er is benzine, er is lucht en de uitlaat is open. Toch geeft het blok geen enkel teken van leven meer. Ik heb nu echt geen flauw idee meer wat er mis zou kunnen zijn, mijn kennis reikt niet meer verder.

Is er iemand die me (hier op het forum of ter plekke in de schuur) kan helpen? Want ik ben nu toch wel een beetje ten einde raad…

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 23 augustus 2008 02:45 AM
  [ # 116 ]

Hmm, mogelijke optie: bdp-sensor. Ik wil evt. best kijken, moet ik wel een gaatje zien te vinden. Wink

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 23 augustus 2008 04:51 AM
  [ # 117 ]

Klinkt gek maar…
Doe de stekker van de computer er eens een paar keer in en uit. Daarna de accuklemmen even een half uurtje los (reset) en dan weer vast. You´ll never know Confused

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 25 augustus 2008 02:28 AM
  [ # 118 ]
Chinco schreef:

Hmm, mogelijke optie: bdp-sensor. Ik wil evt. best kijken, moet ik wel een gaatje zien te vinden. Wink

Als je wilt graag! Enne, BDP-sensor? Wat doet-ie en waar zit-ie?

Midfriesland schreef:

Klinkt gek maar…
Doe de stekker van de computer er eens een paar keer in en uit. Daarna de accuklemmen even een half uurtje los (reset) en dan weer vast. You´ll never know Confused

De computer onder de passagiersstoel bedoel je? En ik heb de accu vrijdag er een uur afgehad, zonder resultaat.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 25 augustus 2008 02:37 AM
  [ # 119 ]

Je schrijft dat je onstekingsmodule vervangen hebt, maar toch lijkt dit alleszins op onstekingsmodule-problemen. Het is dat platte kastje aan je bobine of schutboard geschroefd, met koelgel aan de achterkant en een grote stekker erin…

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 25 augustus 2008 02:46 AM
  [ # 120 ]

Oh die, dan was ik in de war, die heb ik namelijk nog niet in handen gehad. Ik pas m’n post ff aan. Ik heb er wel een andere bobine aan gehad, daar ligt het iig niet aan.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
8 van de 18
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook