Hallo,
Voor mijn witte citroen bx 1.4 cannes uit 1990 ben ik op zoek naar de juiste kleur. De kleurcode van mijn bx is 088. Als je dit bij de verffabrikant MOTIP.nl opzoekt komen er nog drie kleur serie nrs uitgerold (zie hieronder). Weet iemand of er nog verschil zit in kleur tussen de verschillende serienrs of maakt het geen verschil.
Alvast bedankt.
Groeten Floris
Kleurcode Kleurnaam Bouwjaar 400 ml 12 ml
088 BLANC MEYE (V) 1974-1994 45450 945450
088 BLANC MEYE (V) 1974-1994 45740 945740
088 BLANC MEYE (V) 1974-1994 45650 945650
Totaal aantal Berichten: 298
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Ik kan je maar één echt goede tip geven.
Ga liever naar een echte autolakken handel die de kleur van je auto precies passend maakt in een spuitbus. Is iets duurder maar altijd de goede kleur. Professioneel spuitmondje (dat spuit echt veel beter zonder de kans dat er zo’n dikke druppel achteraan komt etc.) en veel betere kwaliteit van de verf.
Ikzelf haal dit bijvoorbeeld bij Spectrum. Succes!
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik heb bij Brezan een keer een MOTIP lakstiftje voor m’n Chic gekocht. Netjes in het boek opgezocht welke stift voor welke kleur is, maar thuis bleek het minstens 2 tinten te licht en een paar tinten te warm…
Niet doen dus, beter proberen een origineel stiftje bij een Citroën-dealer te krijgen of de tip hierboven.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Dyane_ac078 heeft helemaal gelijk.
Motip-kleuren zijn altijd een benadering van de ‘echte’ kleur. Kijk maar eens in de boeken, je ziet daar dezelfde kleurnummers voorkomen bij verschillende automerken, terwijl de kleuren van al die auto’s toch echt niet exact hetzelfde waren.
En dan heb je nog het probleem van het verkleuren van lakken in de loop der jaren. Vergelijk een auto die altijd binnen heeft gestaan maar eens met dezelfde die zijn leven in weer&wind;&zon; heeft doorgebracht.
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Idem…busje laten maken
Het is het altijd net niet, en zeker met wit na 18 jaar! Of ga je de hele auto jiffen, daarna poetsen met commandant….
AC 088 is een oud Citroën kleurnummer. Het nummer is door de fabriek al in de ‘80 jaren vervangen door kleurcode EWT [Blanc Meije]. In lakstift of spuitbus te koop bij de dealer. Door de leeftijd van de wagen kan kleurverschil optreden.
Er zijn inderdaad 3 verschillende kleuren wit voor EWT, bij Cartal kreeg ik een kleurenkaartje mee naar buiten om te kijken welke het beste bij de auto past. Je kunt dan duidelijk ook de verschillen zien.
Groët, Erwin
Ride to live, live to ride
Reeds bedankt voor de reacties tot zover!
Ter info, ik heb de lak helemaal afgepoetst met schuurmachine&commandant;. En bij de citroen dealer was ik al geweest (in Delft), deze kon me niet helpen.
De kleurenstalen heb ik zonet bekeken, echter alle drie de kleuren komen niet eens in de buurt van de kleur van mijn auto.
Nu heb ik de 45450 eens gekocht om te kijken of dit matcht, verf zit erop en ik moet zeggen: het komt verdomd dichtbij. De kleur uit de spuitbus komt overigens niet echt overeen met wat de kleurstaal aangaf. Dus mogelijk matchen de andere kleuren nog beter. Ik zal er één dezer dagen een foto opzetten.
Het spuit idd wel erg moeilijk met die caps van Motip, soms komen er klodders mee en moet alles er weer worden afgehaald. Als ik niet tevreden ben, dan koop ik of de andere serie nrs om te proberen of ik laat toch maar custom mengsel maken.
Mocht iemand in het bezit zijn van één van de andere serie nrs dan zou ik die graag op een klein stukje willen uit-proberen.
Of nog beter, mocht iemand een citroen dealer weten die de originele lak verkoopt, dan hoor ik dat graag!
originele lak komt ook uit een mengsel bad, en klop in de regel dus niet. Zeker niet na x jaar.
Luister naar de tips, clean de auto, en laat dan de verf op maat maken.
Zo niet, succes, en ga ik aandelen Motip kopen, want je blijft bussen halen.