Zij er Picasso rijders met de nieuwe 1.6L THP motor in de C4 Picasso?
Ze worden volgens mij al sinds Aug 2008 in de nieuwe Picasso’s geplaatst.
Iemand goede of slechte ervaringen hiermee ?
Ik heb er een in bestelling welke eind deze maand geleverd gaat worden.
Groeten,
-Peter-
Citroen C4 Picasso 5p (2014) - 1.6 THP 155

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb er geen ervaring mee, (belgie is een dieselland )
Maar uit hetgeen ik hoor en lees kan ik denk ik concluderen dat dit een geslaagde vervanger is voor de oude 1.8.
Een degelijke basismotor, waar je geen uitzonderlijke prestaties hoeft van te verwachten, maar die voor de rest prima werkt.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Daags na mijn bestelling (vorige week) van de 2 liter motor met electr.versnellingsbak bevestigde de dealer dat deze combi niet meer te bestellen is. Motor wordt (tenminste in deze combi) vervangen door de 1.6THP, nu met 150pk. Beetje vreemde gang van zaken, tussen proefrit en bestelling zat maar paar dagen. Levering medio januari 2009, in plaats van toegezegde 8 weken (van diezelfde paar dagen ervoor).
Gezien betere specificatie (koppel 240 bij 1400 tpm) van de motor maar akkoord gegeven.

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
AC289 schreef:Daags na mijn bestelling (vorige week) van de 2 liter motor met electr.versnellingsbak bevestigde de dealer dat deze combi niet meer te bestellen is. Motor wordt (tenminste in deze combi) vervangen door de 1.6THP, nu met 150pk. Beetje vreemde gang van zaken, tussen proefrit en bestelling zat maar paar dagen. Levering medio januari 2009, in plaats van toegezegde 8 weken (van diezelfde paar dagen ervoor).
Gezien betere specificatie (koppel 240 bij 1400 tpm) van de motor maar akkoord gegeven.
Zal zeker een aangename combinatie zijn, en ook zuiniger.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Iemand enig idee of die combinatie straks ook in de C5 komt?

Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
graddus schreef:Iemand enig idee of die combinatie straks ook in de C5 komt?
Volgens de laatste Autovisie wel, maar duurt tot 2010 dacht ik zo uit mijn hoofd.
THP Automaat
Ik heb inmiddels mijn C4 Picasso met 1.6L THP motor op de oprit staat. De eerste indruk (na 1000 km) is zeer positief. De motor heeft een enorme trekkracht in de lage toeren, en voor zijn gewicht behoorlijk snel. De automaat heeft wel de neiging snel terug te schakelen (4-traps) als je plotseling gas geeft. Maar verder rijd de wagen geweldig (ik kom uit een 2.3L Ford Galaxy en was al verwend). De motor is nagenoeg onhoorbaar totdat je echt hard rijd, hetgeen met een onrustige rechter voet niet ondenkbaar is.
Ik ben benieuwd naar het benzine verbruik over een poosje.
-Peter-
Groeten,
-Peter-
Citroen C4 Picasso 5p (2014) - 1.6 THP 155

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dat zijn vooralsnog positieve berichten..

Totaal aantal Berichten: 2
- (Grand) C4 Picasso ligne business 2.0 semi automaat
picassoke schreef:Ik heb er geen ervaring mee, (belgie is een dieselland
)
Maar uit hetgeen ik hoor en lees kan ik denk ik concluderen dat dit een geslaagde vervanger is voor de oude 1.8.
Een degelijke basismotor, waar je geen uitzonderlijke prestaties hoeft van te verwachten, maar die voor de rest prima werkt.
Ho, hier ging iets mis