Zij er Picasso rijders met de nieuwe 1.6L THP motor in de C4 Picasso?
Ze worden volgens mij al sinds Aug 2008 in de nieuwe Picasso’s geplaatst.
Iemand goede of slechte ervaringen hiermee ?
Ik heb er een in bestelling welke eind deze maand geleverd gaat worden.
Groeten,
-Peter-
Citroen C4 Picasso 5p (2014) - 1.6 THP 155

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb er geen ervaring mee, (belgie is een dieselland )
Maar uit hetgeen ik hoor en lees kan ik denk ik concluderen dat dit een geslaagde vervanger is voor de oude 1.8.
Een degelijke basismotor, waar je geen uitzonderlijke prestaties hoeft van te verwachten, maar die voor de rest prima werkt.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Daags na mijn bestelling (vorige week) van de 2 liter motor met electr.versnellingsbak bevestigde de dealer dat deze combi niet meer te bestellen is. Motor wordt (tenminste in deze combi) vervangen door de 1.6THP, nu met 150pk. Beetje vreemde gang van zaken, tussen proefrit en bestelling zat maar paar dagen. Levering medio januari 2009, in plaats van toegezegde 8 weken (van diezelfde paar dagen ervoor).
Gezien betere specificatie (koppel 240 bij 1400 tpm) van de motor maar akkoord gegeven.

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
AC289 schreef:Daags na mijn bestelling (vorige week) van de 2 liter motor met electr.versnellingsbak bevestigde de dealer dat deze combi niet meer te bestellen is. Motor wordt (tenminste in deze combi) vervangen door de 1.6THP, nu met 150pk. Beetje vreemde gang van zaken, tussen proefrit en bestelling zat maar paar dagen. Levering medio januari 2009, in plaats van toegezegde 8 weken (van diezelfde paar dagen ervoor).
Gezien betere specificatie (koppel 240 bij 1400 tpm) van de motor maar akkoord gegeven.
Zal zeker een aangename combinatie zijn, en ook zuiniger.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6