Citroen C4 Picasso 2.0 l EB6V Ligne Business - Maandag auto
mol01198
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

- (Grand) C4 Picasso ligne business 2.0 semi automaat
Gepost: 11 november 2008 11:59 PM

J.M.

Mijn ervaring is als volgt met bovenstaande auto.
Gegevens :Nieuw aangeschaft 28 Januari 2008.
Huidige Km Stand. ± 18.000.

Deze [u]“Maandag auto “ heeft tot heden [u]± 18 dagen in de wpl. gestaan.Buiten beschouwing gelaten de tijd gespandeerd aan halen en brengen, begeleiden v/d autotransporter etc.
Ik heb een C4 Picasso dagboek bijgehouden van alle defecten,reparatie’s ,storingen, vervanging van delen etc. (14 Pagina’s A4)
Daarnaast zijn er storingen geweest welke nooit zijn achterhaald en
gebrek(en) welke nog niet is/zijn hersteld.

Tot 3x mijn dealer te kenen gegeven ( schriftelijk) dat mijn huidig auto vervanging dient te worden door een ander gelijkwaardig goed fuctionerend exemplaar. Daar ik recht heb op een normaal fuctionerende auto.
Geen van deze gesprekken heeft met mijn dealer en direct/indirect met Citroen Nederland hebben tot een overeenstemming geleid.
Ik heb dan ook nood gedwongen ” De Geschillencommissie” moeten inschakelen een gang van zaken die ik liever niet had willen opstarten.
Dus nu afwachten wat de uitspraak is v/d commissie.

Ik krijg sterk de indruk dat de Citroen organisatie en dan speciaal de importeur niet weet hoe belangrijk een te vreden client is en wat een client mag verlangen van een geleverd product.

Mijn vraag is of de a commerciele houding van de Citroen organisatie door andere lezers wordtherkend, of dat ik met mijn zaak alleen sta ? Gaarne reactie van fotum lezers.

Ondertekend door een Citroen fan in hart en nieren.
NB. Sinds 1993 - 8x een nieuwe Citroen aangeschaft binnen de Citroen organisatie.

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 386

Gepost: 12 november 2008 12:39 AM
  [ # 1 ]

Re: Citroen C4 Picasso 2.0 l EB6V Ligne Business

mol01198 schreef:

Ik krijg sterk de indruk dat de Citroen organisatie en dan speciaal de importeur niet weet hoe belangrijk een te vreden client is en wat een client mag verlangen van een geleverd product.

Mijn vraag is of de a commerciele houding van de Citroen organisatie door andere lezers wordt herkend, of dat ik met mijn zaak alleen sta ? Gaarne reactie van forum lezers.

Lees over de houding van Citroën Nederland ook het topic ‘Dubbelbeelden’ maar eens door.
V.w.b. mijn dealer en garantiewerkzaamheden mag ik echter niet klagen. Er zijn echter wel de nodige kleinigheidjes waarvoor je iedere keer opnieuw je auto naar de garage moet brengen. Sad

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  

hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 988

Gepost: 12 november 2008 07:34 PM
  [ # 2 ]

De mijne is nu 11 maanden oud en 65000 kilometer verder, de kleine klachten die ik altijd heb gehad zijn altijd correct en goed verholpen door min dealer (Dijkstra in Groningen, voorheen Citroen BM) en ik heb dus geen klachten. Wel heb ik een dubbelbeeld voorruit en de dealer verwees mij naar Citroen en die houden zich tot op heden stil, klacht ligt er nu ruim 2 week maar verder geen reactie.

Misschien denken ze wel, verkocht is verkocht maar dan misrekenen ze zich want na deze auto zal ik vast weer een andere moeten hebben.

Het gevoel met de rug tegen de muur te staan herken ik goed

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 november 2008 12:03 PM
  [ # 3 ]

Je vraagt om het vervangen van de wagen. Goed en prachtig, maar voor lezers is het volstrekt onmogelijk om te beoordelen of dit terecht is of niet.
Je schrijft over klachten/problemen en 18 dagen werkplaats. Over de resultaten blijf je vaag.

Pas als de problemen waarmee je te maken hebt onoplosbaar zijn gebleken, zal je eis enig fundament hebben. Tot die tijd zou ik genoegen nemen met de klaarblijkelijke goede inzet van je dealer die er toch reeds 18 uren in gestaan heeft voor reparaties. Ik denk niet dat hij erg gelukkig wordt van zo’n situatie.

Verder kunnen wij hier op het forum stellen dat er over het algemeen erg veel zeer tevreden C4P rijders zijn. En dat terwijl een forum in eerste instantie meestal wordt opgezocht bij problemen.

Succes met het vinden van een oplossing!

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 386

Gepost: 19 november 2008 02:15 PM
  [ # 4 ]
patje74 schreef:

Verder kunnen wij hier op het forum stellen dat er over het algemeen erg veel zeer tevreden C4P rijders zijn. En dat terwijl een forum in eerste instantie meestal wordt opgezocht bij problemen.

Een enkel probleem dat niet opgelost wordt zoals het zou moeten (naar het oordeel van de koper) levert soms veel meer ontevredenheid op dan reëel is. Voor mezelf sprekend heeft het probleem met de dubbelbeelden mijn instelling zo beïnvloed, dat ik geen andere Citroën meer zal kopen, hoe goed ze overigens (kunnen) zijn.

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  

michel64
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 10 oktober 2011 11:34 PM
  [ # 5 ]

die maandag auto heb ik nu ook één. tot ergenis wil de dealer en importeur niets doen aan mijn probleem. bij het starten van de auto komt altijd automatisch de airco in. gekoelde lucht. en als het buiten koud is, wordt deze dus nog kouder gemaakt. na 2 minuten snapt de boordcomputer dat het toch in stand warm moet staan en schakeld hij over.

om te voorkomen dat ik steeds koud krijg, zet ik de airco dan maar uit, met het gevolg een aangeslagen voorruit (na 2 minuten rijden) dit valt volgens citroen nederland binnen de normen…

http://www.youtube.com/watch?v=DW0GEZjULVQ

snap niet dat Citroen de veiligheid niet belangrijk vind.

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 11 oktober 2011 09:17 AM
  [ # 6 ]

ten eerste zal het citroen zelf een zorg zijn of je tevreden bent of niet..
en of je nu 1 keer een citroen koopt of ondertussen nummer 10 voor je deur hebt staan, maakt ook geen verschil..
waar je bij citroen geluk moet hebben is een fatsoenlijke dealer..
want tenslotte als je een tv koopt oid dan ga je ook terug naar de winkel en niet naar de importeur.

een goede dealer luistert naar zijn klanten en probeert ze te helpen..
en helaas zijn er zo maar weinig…

maar dit is niet alleen bij citroen hoor..

maar succes met je zaak….

eigenlijk moesten er in de organistatie alleen maar citroen liefhebbers werken , zoals mensen die hier dit forum draaiende houden…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook