2 van de 2
 < Vorige 1 2

Achtervering bonkt/knoekt (C4-coupé)
C4-ever
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62

Gepost: 03 december 2008 10:54 PM
  [ # 16 ]

Ben nog niet zolang op dit forum Surprisedops: en lees dit nu pas. Wij hebben dit ook en het heeft volgens mij niets met de belading te maken. We hebben dit ook als we alleen rijden. Het lijkt me dan ook niet dat de vering tegen zijn eind komt. Het klinkt meer of er iets los is als de wielkastbekleding oid, maar kan het niet vinden. Het is voornamelijk rechts achter. Binnenkort maar weer eens op straat gaan liggen Cool

Groeten,
Erik

Profiel  

wkrop
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 09 december 2008 06:24 PM
  [ # 17 ]

Het blijkt een bekend PSA-probleem, dat bijvoorbeeld bij de C4, de C4 Picasso en Peugeot 308 voorkomt (lees er de ADAC-tests van al deze auto’s maar op na). Probleem - zo vertelde mij een echt ingewijde - is dat de (en nu hoop ik dat ik het goed zeg) de draaipunten tussen draagarm en achteras te ruim zijn. Dit is op te lossen door nieuwe te monteren. Is bij mijn C4 gebeurd en het bonken is inderdaad verdwenen.

Mijn dealer was niet bereid het gehele bedrag (zo’n € 450) voor zijn rekening (of die van Citroën) te nemen. Maar ‘gezien de leeftijd van de auto’..... Onzin natuurlijk, want ik had het al bij 1000 km gemeld. Afijn voor zo’n €100 ben ik nu van het bonken af. En voor de rest heeft mijn C4 me nog niets gekost (bijna drie jaar oud). Dus hup dan maar.

Profiel  

wkrop
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 december 2008 06:26 PM
  [ # 18 ]

Nog even dit dus: de reactie van JLFME slaat dus de spijker op zijn kop. Het gaat om die fexibele ophangpunten!

Profiel  

JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 583

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 09 december 2008 06:52 PM
  [ # 19 ]
wkrop schreef:

Nog even dit dus: de reactie van JLFME slaat dus de spijker op zijn kop. Het gaat om die fexibele ophangpunten!

Laughing  thnx voor de credits!  Laughing

Wink
JL

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  

MartyMouse
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Gepost: 19 december 2008 04:52 PM
  [ # 20 ]

Hmm.. oké dat zou dus het probleem moeten zijn..

Ik heb er namelijk nog steeds “last” van.. Het gebonk is er wel, maar ik ondervind er verder geen last van en heb er eigenlijk nooit meer iets op uit gedaan..

Maar toch vraag ik me af of dat ook bij mij het probleem is..
Ik heb namelijk niet het idee dat het de carrosserie/ het chassis van de auto is wat het lawaai maakt.. Zelf zat ik namelijk te denken aan de kunststof hulzen die om de achterschokbrekers zitten.. Deze kan ik namelijk relatief makkelijk “los” trekken naar beneden, dus uit de standaard klempunt zegmaar..

Maar ben er verder nog niet mee naar de garage geweest.. Toch nog maar een keer de moeite nemen..

In elk geval bedankt voor alle mogelijk tips en oorzaken Wink

Profiel  

wkrop
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 december 2008 05:38 PM
  [ # 21 ]

Bonken dus…

Marty Mouse: Het enige dat ik nu weet is dat na de vervanging het bonken helemaal weg is. Maakt een hoop uit, moet ik zeggen.

Goede dagen en zo….

Profiel  

fjr1300
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Gepost: 06 december 2009 03:54 PM
  [ # 22 ]

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en wil direct een reactie plaatsen op bovenstaande problemen. Zelf rijdt ik nu al ruim 3,5 jaar een C4 VTR + uit 2005met veel plezier. Het gebonk was bij mijn auto dus ook aan de orde. Het oplossen van dit gebonk is eigenlijk heel simpel: de stofhoes van de achterschokdemper raakt los en valt naar beneden.Wanner men over een stevige hobbel rijdt dan hoor je het bonken. De oplossing is de stofhoes met enige kracht maar boven duwen waardoor deze weer geklemd zit. Helaas kan het voorkomen dat de stofhoes weer eens los raakt. Je kan dit controlen om boven het achterwiel te kijken en je kijkt dan tegen het glimmende gedeelte aan van de schokbreker.

groet

Marcel

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook