Beste citroeeners,
Ik reed vanochtend naar m’n werk. Wil ik lekker met 100 km/u over de snelweg cruisen begint het lampje van de cruisecontrol (service) te branden. Ik heb de auto nu 4 weken, hij is 2e hands, heb nog 11 maanden garantie maar weet iemand wat het kan zijn of heeft iemand ooit dezelfde problemen gehad?
Het problem is namelijk dat ik deze auto 100 km bij mij uit de buurt heb gekocht. En ff langs de garage is er dus niet bij. Als dit onder de garantie valt tenminste.
Gr. Rick
c4 als in het explosief
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Bekend probleem.
Bij mij zijn de toetsen op het stuur en de COM2000 vervangen onder garantie. (eurocassion)
Een reparatie die een ritje van 100 km echt rechtvaardigd want het is geen goedkoop grapje.
Kijk ook even op:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=166090&highlight;=
Hee C4yourself,
Ik heb intussen contact gehad met de dealer. Ik hoef niet naar hun toe, omdat m’n auto een euroccassion is mag ik naar een euroccassiondealer bij mij in de buurt. Dankzij je link kan ik hun i.i.g. op een paar oorzaken wijzen mochten die bij de dealer nog niet bekend zijn. Bedankt daarvoor.
Mocht het euvel een afwijkende oorzaak hebben dan zal ik het zeker plaatsen op het forum.
Gr. Rick
c4 als in het explosief
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Da’s idd het voordeel van een eurocassion.
Bij velen is alleen de knoppenset vervangen, maar bij mij namen ze meteen de com2000 mee.
Waarom….? Het werk in ieder geval nu goed.
Succes… en we horen het wel.
?
Ik snap er niks meer van. Deed de volgende dag de cruise control het gewoon weer stopt een dag later de parkeersensor ermee. Maar weer een dag later doet ie het weer. Is dit een bekend citroen c4 fenomeen of zit ik in een slechte aflevering van bananasplit?
Ik ben i.i.g. van plan om een afspraak met de dealer te maken om het hele elektronikacircuit is door te laten lichten, kan nooit kwaad dacht ik zo.
Als er verder nog tips zijn dan hoor ik die graag
Gr. Rick
c4 als in het explosief
Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
kijk eens op http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=166090&postdays=0&postorder=asc&highlight=cruisecontrol&start=15,
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
Cruisecontrol is bij ons ook een bekend probleem. Regelmatig geeft die storing aan. Ook de knoppenhandel vervangen, software tig-keer uitgelezen / ge-update / ge-reset en het blijft gewoon. Je wordt er gek van, maar je went er wel aan. Als het nog kan wordt mijn volgende wagen zonder can-bus. Ook hetzelfde ge . . . gehad met de airbags, maar dat is nu wonderwel een poosje weg. Als “ruil” werkt de follow-me-home verlichting niet meer. Antwoord van de dealer: “Dat heeft ook nooit gewerkt meneer, staat niet in deze software.” Ik kon me gelukkig beheersen. . . . . . . . . . . En nu weer proberen ze me een oor aan te naaien, zie ook topic over koppakking, maar daarover morgen meer
Groeten,
Erik
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5929.jpg)
Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Ook hetzelfde probleem met de cruisecontrol gehad.
Intussen heeft Koelman Maastricht onder garantie (60.000km) bij mij de knoppen op het stuur, de com2000 en (opnieuw) de schakelaar bij het koppelingspedaal vervangen. Tot op heden geen problemen meer.
Ik vond het opmerkelijk dat het probleem zich bij mij alleen voordeed in de wintermaanden. In november 2007 (±28.000km, 11mnd oud)) voor de 1e maal het probleem gehad, toen heeft men in januari 2008 de schakelaar bij koppelingspedaal vervangen. Daarna tot aan november 2008 geen last meer van storingen gehad en de eerste week dat het toen koud werd gelijk weer een storing. Wellicht puur toeval?
TIP: Ik had ondertussen wel ontdekt (als tussen-oplossing) dat als het probleem zich voordoet je de draaischakelaar op het stuur op ‘off’ en weer op ‘reg’ kunt zetten en de cc het daarna gelijk weer doet. Dus je hoeft niet de motor af te zetten en weer opnieuw te starten.
JL
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
JLFME schreef:TIP: Ik had ondertussen wel ontdekt (als tussen-oplossing) dat als het probleem zich voordoet je de draaischakelaar op het stuur op ‘off’ en weer op ‘reg’ kunt zetten en de cc het daarna gelijk weer doet. Dus je hoeft niet de motor af te zetten en weer opnieuw te starten.
Klopt. Dat werkt bij mij ook, maar het kan dan nog wel meerdere malen in diezelfde rit terugkomen.
Groeten, Erik
JLFME schreef:TIP: Ik had ondertussen wel ontdekt (als tussen-oplossing) dat als het probleem zich voordoet je de draaischakelaar op het stuur op ‘off’ en weer op ‘reg’ kunt zetten en de cc het daarna gelijk weer doet. Dus je hoeft niet de motor af te zetten en weer opnieuw te starten.
Klopt. Dat werkt bij mij ook, maar het kan dan nog wel meerdere malen in diezelfde rit terugkomen.
Groeten, Erik
Ik heb eenzelfde euvel gehad met de cruise control. Onder het rijden zomaar de waarschuwing service en de cc. werkt niet meer. Bij mij was het nodig om het contact af te zetten en dan deed hij het weer, korte of wat langere tijd. Als het geen garantie is en je bent een beetje handig dan adviseer ik om een nieuw rempedaalschakelaartje te monteren. ( 30 euro excl.) De nieuwe schakelaars hebben een langere draad, want de originele is wat kort en kan problemen geven. Vergeet niet na het monteren het rempedaal met de hand zover mogelijk naar boven te trekken om de schakelaar af te stellen. Doe je dat niet dan heb je kans dat de schakelaar niet in de vrijstand komt, blijven remlichten branden en werkt de cruise control zeker niet. Veel minder vaak gaat de schakelaar op het koppelingspedaal kapot, maar als je toch bezig bent dat zou ik die ook vernieuwen. Dat kost je 13 euro excl.btw.)dus daar kun je niet voor tobben. 99 % kans dat het euvel nu verholpen is. Als je pech hebt en het euvel is niet over en dan is het de schakelaar aan het stuur. Dat kun je niet zelf en is duur.
Dus als je handig bent, zelf even nieuwe schakelaars bij de pedalen monteren. Dat kost je net zoveel als het laten uitlezen.