17 van de 18
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 Volgende > 
   
japv’s BX Chic - Verkocht!
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201
Geregistreerd: 06-12-2006

Gepost: 01 januari 2009 11:28 AM
  [ # 241 ]

idereen een gelukkig en storingsvrij 2009 toegewenst!

bij de volgende check wil ik een aantal aard-kontakten schoonmaken. Vanaf de ecu gaan er een stuk of drie draden naar massa. Zo uit mijn hoofd hebben die een gele kleur.
Vraag; weet iemand waar die in de auto aan massa zitten?

Groeten, Rob

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 01 januari 2009 03:03 PM
  [ # 242 ]

Ik heb nog wel een prima motortje liggen, compleet met alles wat erbij hoort Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 05 januari 2009 02:37 AM
  [ # 243 ]

Voor alle duidelijkheid: de BX is nog steeds te koop! Op het ontstekingsprobleem na is de BX in technisch en optisch behoorlijke staat (achterbumper heeft links wat parkeerschade, ophangpunt uitlaat weggeroest, hier en daar wat steenslag), de achterveerbollen zijn nieuw, de overige recent bijgevuld. Kilometerstand is 280.000 km. Alle elektra werkt (behalve de mistlampen), het interieur is netjes en de auto is voorzien van mistlampen, GTi-bumperlip, hoofdsteunen achter, elektrische ramen voor, centrale vergrendeling en elektrische rechterbuitenspiegel. Hij staat goed op de bandjes en rijdt zeer soepel. APK loopt nog tot 16 juni 2009.

Wie doet een leuk bod (richtprijs €300,-) en zorgt ervoor dat deze BX er weer bovenop komt, of in elk geval goed terecht komt? Ik hoef er niet de hoofdprijs voor, maar naar de sloop brengen zou zonde zijn in mijn ogen… Wacht niet te lang, hij moet op korte termijn weg!

Wie maakt me los?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 januari 2009 05:50 AM
  [ # 244 ]

Zo, de BX is weer weg voor Rob’s voordeur! De olieslang is zolang provisorisch gerepareerd, wanneer zich een koper aandient komt er natuurlijk een nieuwe slang op Er heeft zich helaas nog steeds niemand gemeld voor de Chic, als dat de komende paar weken zo blijft dan wordt het ‘sloop’...

Rob heeft nog wat dingetjes nagemeten en de aarde op de versnellingsbak losgehad en gecontroleerd. Daarna heb ik een proefritje gemaakt.
Bij het wegrijden ging het allemaal prima, maar zodra het sneller moest ging het allemaal weer erg moeizaam, min of meer dezelfde symptomen als hiervoor. Toen ik bij terugkomst bij Rob de auto stilzette ging het MM-lampje aan en begon-ie ineens normaal te lopen… Ik heb de motor dus maar laten lopen en ‘m gelijk maar overgebracht naar z’n tijdelijke stalling. Ook toen bleef het MM-lampje branden en bleef-ie normaal lopen. Zwaarder belasten blijft moeilijk, ik wijt dat aan verstopte dempers, die moeten echt dringend schoongereden worden.

Vaagheid ten voeten uit, maar hij is in elk geval wel weer warm geweest. Wonder boven wonder startte hij, na een zeer koud winterslaapje (ruim twee weken stilstand in vrieskou, mist, sneeuw en ijzel) vrijwel direct! Voor de rest was het een diepvries-BX geworden, ik had zelfs bevroren condensdruppels aan de binnenkant van de voorruit zitten. En de deuren waren vastgevroren, maar uitendelijk heb ik via de acherklep kunnen “instappen”. Ook kwam-ie erg langzaam omhoog, kou in de gewrichten zal ik het maar noemen Razz Zodra-ie eenmaal liep en omhoog was gekomen verder geen problemen, behalve bovengenoemde zaken.

Van ‘t weekend overdag maar eens kijken hoe het dan gaat.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 09 januari 2009 01:50 PM
  [ # 245 ]

Hmm… inmiddels is het verhaal zó lang geworden dat het misschien handig is om eens een lijstje hier neer te kwakken met wat jullie allemaal al hebben geprobeerd. Dan wordt misschien duidelijk wat er nog over is aan mogelijkheden.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 januari 2009 05:30 PM
  [ # 246 ]

Wat is er tot nu toe aan gebeurd (in willekeurige volgorde):
- gaskleppotentiometer vervangen voor ruilexemplaar
- vacuumslang vervroeging vervangen
- luchtfilter vervangen
- 4 nieuwe bougies
- lambdasonde vervangen door ruilexemplaar
- luchttemperatuursensor vervangen
- stappenmotor vervangen door schoongemaakt ruilexemplaar
- injector vervangen door ruilexemplaar
- brandstofdrukregelaar vervangen door ruilexemplaar
- MAP-sensor vervangen door ruilexemplaar
- nieuwe vacuumslang MAP-sensor
- BDP-sensor vervangen door ruilexemplaar
- nieuw benzinefilter
- andere bobine
- stekkers nagelopen en schoongemaakt
- compressie gemeten (waardes tussen 11 en 12 bar)
- kat-inhoud eruit gebeukt
- ECU/sensoren compleet doorgemeten
- aardpunt op de versnellingsbak gecheckt
De accu heb ik er diverse malen afgehad. Bougiekabels zijn goed gebleken na meting.

De staat van de auto:
Distributieriem is vervangen op 277.000 km, huidge kmstand 281.000 km, APK loopt tot 06-09. Banden zijn goed, ADALS idem. Ophangpunt achterdemper is wel weggeroest, voor de rest zijn het plaatwerk en het interieur netjes voor de leeftijd. Op de mistlampen na werkt alle elektra probleemloos. De veerbollen achter zijn nieuw, voorraad- en voorbollen zijn recent bijgevuld door Citrotech, hij veert dus zoals een BX hoort te veren. Motor en hydrauliek lekken niet of nauwelijks.

Alles bij elkaar voor een klein prijsje: €300,-

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 09 januari 2009 05:37 PM
  [ # 247 ]

Tsjonge wat een lijst…  Shocked
Misschien een wild idee, maar is de distributieriem misschien een tandje verkeerd gemonteerd of verschoten?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 januari 2009 05:40 PM
  [ # 248 ]

Jaja, zeg niet dat ik het niet heb geprobeerd! Razz

De distributieriem is vóór aankoop vervangen door Thijs van de Bles, ik mag aannemen dat hij zoiets wel zou hebben opgemerkt.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 10 januari 2009 03:37 AM
  [ # 249 ]

Ik zou toch eens de Ecu vervangen. Mijn Gti’tje liep ook slecht en viel uit, totdat hij uiteindelijk niet meer wilde lopen. Vanalles geprobeerd, en uiteindelijk gisteren de Ecu vervangen, en hij loopt weer goed.
Ik geloof dat Knackor een chic in onderdelen heeft, hij heeft misschien ook wel een ecu voor een leuk prijsje. Op MP komen die dingen nog wel eens voorbij voor 30 tientjes ofzo. Per post is zo’n ding de volgende dag bij je.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 10 januari 2009 03:57 AM
  [ # 250 ]

30 tientjes? Razz

Toch knäckor maar eens een PB’tje versturen… Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 10 januari 2009 02:04 PM
  [ # 251 ]

Hoe heb je de bougie kabels door gemeten ?
Met een Ohm meter de weerstand meten zegt niks , er loopt vrijwel geen stroom , een paar KOhm meer of minder maakt niet uit
Als de isolatie slecht is kan je de effecten krijgen die je beschrijft
Hoe meer gas je geeft hoe beter de cilindervulling hoe meer druk aan het eind van de compressie slag
Bij een hogere druk heb je meer spanning nodig voor dat er een vonk overspringt bij de bougie
Bij hogere spanning heb je eerder last van lekken naar aarde.
Ik zou toch even een ander setje proberen

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 10 januari 2009 05:36 PM
  [ # 252 ]

Die slang is provisorisch gerepareerd zeg je, maar heb je ook gecontroleerd of deze vanaf de carter vrij is van mayonaise ? Lek in de slang, koude buitenlucht erbij, een recept voor sludgevorming m.i.z.
Ik vermoed nog steeds dat je probleem in ‘n slecht ademende motor zit..

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 10 januari 2009 08:33 PM
  [ # 253 ]

heb ook nog een computer liggen!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 10 januari 2009 10:14 PM
  [ # 254 ]
ambijajance schreef:

Die slang is provisorisch gerepareerd zeg je, maar heb je ook gecontroleerd of deze vanaf de carter vrij is van mayonaise ? Lek in de slang, koude buitenlucht erbij, een recept voor sludgevorming m.i.z.
Ik vermoed nog steeds dat je probleem in ‘n slecht ademende motor zit..

Zou heel goed mogelijk kunnen zijn. Wat zou helpen, carterslangen los en met hogedruk vrij proberen te maken?

siemenazu schreef:

heb ook nog een computer liggen!

Voor een 1600 BDY-blok? Kost-ie? En mag ik ‘m retour doen als ‘t niet blijkt te helpen?

Hoe dan ook, de BX staat weer in Kampen, bij m’n ouders om de hoek. Vanmiddag de ‘grote oversteek’ gewaagd en ook hier het eerste stuk met veel moeite, een paar minuten stationair draaien langs de kant van de weg en ploink, het MM-lampje ging weer branden en de motor ging weer wat beter lopen. Váág… Confused

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 11 januari 2009 01:48 AM
  [ # 255 ]

hallo
ik zal morgen even kijken voor je!
de computer komt uit een 1.6 bx tzi!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
 
17 van de 18
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook