Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 29-10-2008
- Xantia Xantia Activa V6
Heej, ik kijk al een tijdje mee met dit topic maar als je tuned is 1 pk meer dan met een Activa V6! kan je een V6 ook nog tunen of zit die wel aan zijn tax?
groeten, Gilbert
Gaaf zo’n Xantia Activa 3.0i V6 24v.
Tijdens het rijden in de Activa kan ik niet anders dan genieten !!!
Met een atmosferische motor is het randement nihil, geloof die chip gasten ook niet, die hebben het over +20% op de rollenbank, terwijl je daar altijd betere waarden heb i.vm. geen rolweerstand en luchtweerstand.
Een turbo is makkelijk te tunen.
Het enige met een admosferische motor is een echte open hart tuning, snelle nokkenasssen vliegwiel afvlakken koppen iets vlakken voor meer compressie enz
Maar dan giert het verbruik omhoog en eventuele garantie is dan weg.
C3 Pluriel 2003
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Re: activa
captain schreef:Hoi Sjoerd,
Als mede-activa rijder ga ik dit topic met belangstelling volgen. Ben zelf meer voorstander van origineel, maar je kunt er best iets moois van maken. Voor zover ik weet, heb al eens geinformeerd, kun je na het chippen ongeveer een 195 pk verwachten.
Groeten, Richard
Hey Richard,
leuk dat je al een tijdje mn topic bekijkt. Ik heb inderdaad ook wel eens geinformeerd naar het chippen maar het blijkt heel slecht voor je motor te zijn. Weet jij daar iets meer van?
Gr sjoerd
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
gilbert-rmu schreef:Heej, ik kijk al een tijdje mee met dit topic maar als je tuned is 1 pk meer dan met een Activa V6! kan je een V6 ook nog tunen of zit die wel aan zijn tax?
groeten, Gilbert
Hey,
Ik heb er wel eens naar geinformeerd bij de autoshop en het blijkt dat je elke motor wel kan chiptunen, Dus ook de V6. Maar hoeveel PK je erbij krijgt weet ik ook niet, want dat verschilt per motor.
Gr. Sjoerd
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
activa
Slecht voor de motor? Waarom, dat hoeft echt niet hoor. Ligt er ook maar helemaal aan hoe je de auto daarna gaat berijden. Een goede tuner blijft binnen de toleranties. Meer pk’s en een minder brandstofverbruik zijn goed mogelijk. Kijk anders een op http://www.gjmensen.nl
Groeten, Richard
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Re: activa
captain schreef:Slecht voor de motor? Waarom, dat hoeft echt niet hoor. Ligt er ook maar helemaal aan hoe je de auto daarna gaat berijden. Een goede tuner blijft binnen de toleranties. Meer pk’s en een minder brandstofverbruik zijn goed mogelijk. Kijk anders een op http://www.gjmensen.nl
Groeten, Richard
Hey,
daar heb je inderdaad gelijk in, maar dit is me verteld bij een autoshop. Je gaat ervan uit dat ze daar er wel verstand van hebben, maar misschien wilde deze man gewoon interessant doen ofzo
groetjes Sjoerd.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
17-1-09
vandaag samen met men maat me voorbumper pas gemaakt.
hij paste voor geen meter maar naar flink zagen polyesteren plamuren en schuren past ie nu perfect
Wel even opassen met in de laagste stand zetten
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
heb het geprobeerd in de laagste stand ruim 3 centimeter over
Het is niet mijn ding, laat ik het daar maar op houden
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
PrutsyLJ schreef:Het is niet mijn ding, laat ik het daar maar op houden
smaken verschillen
Is ook.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ben jij er ook zo eentje die rustig maandenlang met een alleen geprimerde bumper blijft rijden zoals de gemiddelde MX-3/Calibra/Civic/Golf/etc.-eigenaar?
Ben wel benieuwd naar het (gespoten) eindresultaat! Achterbumper en evt. skirts volgen nog?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
japv schreef:Ben jij er ook zo eentje die rustig maandenlang met een alleen geprimerde bumper blijft rijden zoals de gemiddelde MX-3/Calibra/Civic/Golf/etc.-eigenaar?
Ben wel benieuwd naar het (gespoten) eindresultaat! Achterbumper en evt. skirts volgen nog?
haha nee eerst kleurtje erop maj wel zeker weten da ze passen .
achterbumper en skirts heb ik ook al als alles goed past gelijk effe naar spuiter.
gr sjoerd
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Sjaak de Bollenboer schreef:Kijk, nu wordt ie leuk! Toch wel heel erg gaaf dat je de Activa echt op het uiterlijk aan gaat pakken. Wat zijn de plannen voor de nabije en verre toekomst. En, hoe kom je aan de onderdelen? Ga je trouwens binnen ook nog eea doen? (ben zelf meer van het binnen tunen)
En over het tunen van de TCT is een lang draadje op het Xantia forum. Het lijkt erop dat de motor de 195 eruit voortkomende PK-tjes goed aankan en je bij een normaal rijdgedrag zelfs zuininger zal rijden. Enige probleem, er is niemand die het ooit heeft gedaan (op beide forums) dus het echte effect is niet bekend. Ik zit zelf al wel een tijdje te denken om mijn Activa te laten chippen maar ben een beetje huiverig.
hey
de binnenkant wou ik eigenlijk zo laten vind de bumpers [voor achter zij ] mooi .
mooi gaas achter de gaten mooie mistlampen erin .
de bumpers komen van KB tuning en het tct verhaaltje ik ga het nie doen
wat ik niet snap als je iets sneller maakt hoe kan het dan dat ie zuiniger word : ik heb zoiets van hij rijdt nu prima drek ga ik messchien wel de problemen opzoeken :
gr sjoerd