Laat ik nou, meneer GrootBoot, in Nederland wonen.
Weliswaar maar 2 km van de grens…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
GrandBateau schreef:in België niet in leasing als je een vergelijkbare motorisatie/uitrusting neemt; uiteraard, een S-Max 2.2TDCi Titanium S (met 175 PK!) is een stuk duurder
Met vergelijkbare uitrusting en dezelfde motor is er een verschil van een kleine 100 euro in het voordeel van de C4GP. Dit op basis van 4 jaar en 35.000 km
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
mctend, mijn idee. Volgens mij kwan in dit topic eerder naar voren dat het niet handig is om appels met peren te vergelijken.
Waarvan akte
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
100 euro is best wel een hoop geld. Valt mij overigens wel mee moet ik je eerlijk zeggen. In een ander topic gaf ik al aan dat je een Zafira met de zwaarste motor en automaat en alle andere opties die je je kunt bedenken bijna net zo duur kunt leasen als mijn huidige auto
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_12366.jpg)
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Pablo Picasso schreef:Grappig dat iedereen toch de vergelijking met de S-MAX uiteindelijk aangaat.
In de S-MAX had ik (tijdens een hele lange proefrit) continue het gevoel in een grote auto te rijden. Dit had ik niet in de Picasso en daardoor voelde de auto beter.
Nou heb ik niet in een S-max gezeten, maar ik vind de C4GP die ik nu heb grooooooot. Van binnen en van buiten. Ik kom uit een focus wagon.
Niks mis mee als je tenminste de juiste (luxe) versie hebt. Maar in die C4 waan ik me echt king of the road.
Zelfs voor een beetje SUV ga je niet meer aan de kant
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
picassoke schreef:GrandBateau schreef:in België niet in leasing als je een vergelijkbare motorisatie/uitrusting neemt; uiteraard, een S-Max 2.2TDCi Titanium S (met 175 PK!) is een stuk duurder
Met vergelijkbare uitrusting en dezelfde motor is er een verschil van een kleine 100 euro in het voordeel van de C4GP. Dit op basis van 4 jaar en 35.000 km
Maar als je, zoals ik, een auto particulier aanschaft zie je wel aan de prijs dat het over 2 verschillende segmenten van auto’s gaat. S-Max is meer C8 dan C4GP qua grootte/prijs. Een beetje S-Max begint qua prijs waar de C4GP eindigt.
Ik kom zelf ook van een Ford en had dan ook als eerste keus een C-Max. Maar die viel qua ruimte (en vooral ruimtelijk gevoel) tegen. De S-Max vond ik dan weer een paar maten te groot. De C4GP was ideaal.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_710.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Peteryed schreef:tilanus schreef:Mijn volgende zal waarschijnlijk een C5 Tourer of wellicht een nieuw model C8 worden. Of natuurlijk een C7.
C7?????? Nieuwe C8????????
Nog toekomstmuziek.
C7 is de verwachte vierdeurs coupé. (zoal elk merk dat tegenwoordig pleegt te voeren)
C8 zal toch ook weer vervangen worden denk ik. Kan ook goed, want er is nog steeds vraag naar dit segment. Dan waarschijnlijk uitgerust met downsized motoren. (THP etc.)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dat is jouw subjectieve mening, Yves.
Ik deel die namelijk in het geheel niet.
Wat een onzin Yves, hoe kun jij mij nu vertellen dat ik een te lichte morot heb terwijl hij mij zeer goed bevalt. Ligt toch helemaal aan je rijstijl. Als ik een snelle auto zou willen hebben zou ik zeker niet te touringbus aanschaffen die ik nu heb.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Waarschijnlijk weer een gevalletje ‘bestellen uit de folder’. Geen goede proefrit gemaakt en dus niet kunnen vaststellen of de rijeigenschappen van de gewenste auto en uitvoering wel passen bij de gewenste rijstijl.
jammer…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Hangt geheel af van de rijstijl. Er zijn nog veel hedendaagse auto’s die stukken trager zijn dan de C4GP met 1.6HDI. Persoonlijk vond ik de 1.6hdi voldoende, maar ook niet meer dan dat. Je weet ook dat 110pk in zo een zware auto niet veel is.
Persoonlijk had ik dus voldoende aan die 1.6. Mijn vader (die er echter nooit mee rijdt) wou echter een 2.0hdi. Dus vandaar dat ik nu een 2.0 hdi heb. Rijd natuurlijk veel vlotter en soepeler, maar voor mij was het niet echt nodig.
Want als ik morgen de keuze zou overdoen zou het wrs toch een 1.6 worden met wat meer opties.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
ach dat is heden ten dage de trent…
hoe meer pk’s hoe beter…
zoals jullie weten was ik super tevreden met de 1.6 hdi in mijn vorige c5
en ook super content van de 1.6 in mijn huidige…
yves_c4 schreef:als ik één raad mag geven, kies aub niet voor de 1.6 hdi, die is nl veel te licht voor de c4gp, zeker als je toch regelmatig eens een auto wil inhalen.
Deze motor bevalt mij zeer goed, en ook ik haal toch regelmatig iemand in en ben nog NOOIT ook maar enig vermogen tekort gekomen.
Het enigste waarom ik een 2.0 zou kiezen is omdat deze meer mag trekken, wat overigens niet betekend dat de 1.6 onvoldoende kan trekken.
Wij zijn op vakantie geweest met volle bepakking (en 5 personen) in de auto, op het dak een flinke dakkoffer rn achter de auto een boot met een totaal gewicht van 1200kg, geen enkele moeite gehad naar- en van Kroatie.
Ook niet het eerste jaar toen achteraf bleek dat we ons in het gewicht van de boottrailer hadden vergist en bleek dat we 3500 km bijna 1600kg achter de auto hadden hangen. Ook hier heeft de auto zich keurig gehouden en konden we gewoon goed meekomen in het verkeer.
dus vermogen tekort….. onzin!
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Veel PK’s is dat de trend ? Ik dacht dat weinig CO2 de trend was, klinkt allemaal een beetje tegenstrijdig. Ik vind het leuk om eens een keer door te trekken maar tijdens mijn wekelijkse kilometers heb ik dat echt niet nodig. Ik neem dan liever mijn privé auto (die overigens ook geen race auto is) maar daar kun je zo nu en dan even flink doortrekken.
Maarre, als ik daar weer mee klaar ben dan lekker het dakkie open en de zon op mijn hoofd, fluitende vogels en maximaal 2500 toeren, heerlijk !!!!
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus