4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
de volgende auto, wel of niet een (G)C4P ?
mctend
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 14-09-2003

Gepost: 22 januari 2009 08:46 PM
  [ # 46 ]

Laat ik nou, meneer GrootBoot, in Nederland wonen.  Laughing


Weliswaar maar 2 km van de grens… Razz

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 22 januari 2009 09:13 PM
  [ # 47 ]
GrandBateau schreef:

in België niet in leasing als je een vergelijkbare motorisatie/uitrusting neemt; uiteraard, een S-Max 2.2TDCi Titanium S (met 175 PK!) is een stuk duurder Cool

Met vergelijkbare uitrusting en dezelfde motor is er een verschil van een kleine 100 euro in het voordeel van de C4GP. Dit op basis van 4 jaar en 35.000 km

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 22 januari 2009 09:13 PM
  [ # 48 ]

mctend, mijn idee. Volgens mij kwan in dit topic eerder naar voren dat het niet handig is om appels met peren te vergelijken.

Waarvan akte

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 22 januari 2009 09:16 PM
  [ # 49 ]

100 euro is best wel een hoop geld. Valt mij overigens wel mee moet ik je eerlijk zeggen. In een ander topic gaf ik al aan dat je een Zafira met de zwaarste motor en automaat en alle andere opties die je je kunt bedenken bijna net zo duur kunt leasen als mijn huidige auto

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
macfocus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 23 januari 2009 12:26 AM
  [ # 50 ]
Pablo Picasso schreef:

Grappig dat iedereen toch de vergelijking met de S-MAX uiteindelijk aangaat.

In de S-MAX had ik (tijdens een hele lange proefrit) continue het gevoel in een grote auto te rijden. Dit had ik niet in de Picasso en daardoor voelde de auto beter.

Nou heb ik niet in een S-max gezeten, maar ik vind de C4GP die ik nu heb grooooooot. Van binnen en van buiten. Ik kom uit een focus wagon.
Niks mis mee als je tenminste de juiste (luxe) versie hebt. Maar in die C4 waan ik me echt king of the road.
Zelfs voor een beetje SUV ga je niet meer aan de kant Very Happy

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  
 
C4PO
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 29-12-2008

Gepost: 23 januari 2009 12:02 PM
  [ # 51 ]
picassoke schreef:
GrandBateau schreef:

in België niet in leasing als je een vergelijkbare motorisatie/uitrusting neemt; uiteraard, een S-Max 2.2TDCi Titanium S (met 175 PK!) is een stuk duurder Cool

Met vergelijkbare uitrusting en dezelfde motor is er een verschil van een kleine 100 euro in het voordeel van de C4GP. Dit op basis van 4 jaar en 35.000 km

Maar als je, zoals ik, een auto particulier aanschaft zie je wel aan de prijs dat het over 2 verschillende segmenten van auto’s gaat. S-Max is meer C8 dan C4GP qua grootte/prijs. Een beetje S-Max begint qua prijs waar de C4GP eindigt.
Ik kom zelf ook van een Ford en had dan ook als eerste keus een C-Max. Maar die viel qua ruimte (en vooral ruimtelijk gevoel) tegen. De S-Max vond ik dan weer een paar maten te groot. De C4GP was ideaal.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 januari 2009 12:51 PM
  [ # 52 ]
tilanus schreef:

Mijn volgende zal waarschijnlijk een C5 Tourer of wellicht een nieuw model C8 worden. Of natuurlijk een C7.

C7?????? Nieuwe C8????????

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 23 januari 2009 03:12 PM
  [ # 53 ]
Peteryed schreef:
tilanus schreef:

Mijn volgende zal waarschijnlijk een C5 Tourer of wellicht een nieuw model C8 worden. Of natuurlijk een C7.

C7?????? Nieuwe C8????????

Nog toekomstmuziek.  Wink

C7 is de verwachte vierdeurs coupé. (zoal elk merk dat tegenwoordig pleegt te voeren)

C8 zal toch ook weer vervangen worden denk ik. Kan ook goed, want er is nog steeds vraag naar dit segment. Dan waarschijnlijk uitgerust met downsized motoren. (THP etc.)

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 23 januari 2009 05:49 PM
  [ # 54 ]

Dat is jouw subjectieve mening, Yves.

Ik deel die namelijk in het geheel niet.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 23 januari 2009 06:02 PM
  [ # 55 ]

Wat een onzin Yves, hoe kun jij mij nu vertellen dat ik een te lichte morot heb terwijl hij mij zeer goed bevalt. Ligt toch helemaal aan je rijstijl. Als ik een snelle auto zou willen hebben zou ik zeker niet te touringbus aanschaffen die ik nu heb.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 23 januari 2009 06:11 PM
  [ # 56 ]

Waarschijnlijk weer een gevalletje ‘bestellen uit de folder’. Geen goede proefrit gemaakt en dus niet kunnen vaststellen of de rijeigenschappen van de gewenste auto en uitvoering wel passen bij de gewenste rijstijl.

jammer…

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 23 januari 2009 06:55 PM
  [ # 57 ]

Hangt geheel af van de rijstijl. Er zijn nog veel hedendaagse auto’s die stukken trager zijn dan de C4GP met 1.6HDI. Persoonlijk vond ik de 1.6hdi voldoende, maar ook niet meer dan dat. Je weet ook dat 110pk in zo een zware auto niet veel is.
Persoonlijk had ik dus voldoende aan die 1.6. Mijn vader (die er echter nooit mee rijdt) wou echter een 2.0hdi. Dus vandaar dat ik nu een 2.0 hdi heb. Rijd natuurlijk veel vlotter en soepeler, maar voor mij was het niet echt nodig.
Want als ik morgen de keuze zou overdoen zou het wrs toch een 1.6 worden met wat meer opties.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 23 januari 2009 09:23 PM
  [ # 58 ]

ach dat is heden ten dage de trent…
hoe meer pk’s hoe beter…
zoals jullie weten was ik super tevreden met de 1.6 hdi in mijn vorige c5
en ook super content van de 1.6 in mijn huidige…

Wink

Profiel  
 
wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 28-12-2006

Gepost: 23 januari 2009 09:27 PM
  [ # 59 ]
yves_c4 schreef:

als ik één raad mag geven, kies aub niet voor de 1.6 hdi, die is nl veel te licht voor de c4gp, zeker als je toch regelmatig eens een auto wil inhalen.

Deze motor bevalt mij zeer goed, en ook ik haal toch regelmatig iemand in en ben nog NOOIT ook maar enig vermogen tekort gekomen.
Het enigste waarom ik een 2.0 zou kiezen is omdat deze meer mag trekken, wat overigens niet betekend dat de 1.6 onvoldoende kan trekken.
Wij zijn op vakantie geweest met volle bepakking (en 5 personen) in de auto, op het dak een flinke dakkoffer rn achter de auto een boot met een totaal gewicht van 1200kg, geen enkele moeite gehad naar- en van Kroatie.

Ook niet het eerste jaar toen achteraf bleek dat we ons in het gewicht van de boottrailer hadden vergist en bleek dat we 3500 km bijna 1600kg achter de auto hadden hangen.  Ook hier heeft de auto zich keurig gehouden en konden we gewoon goed meekomen in het verkeer.
dus vermogen tekort….. onzin!

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 24 januari 2009 12:14 AM
  [ # 60 ]

Veel PK’s is dat de trend ? Ik dacht dat weinig CO2 de trend was, klinkt allemaal een beetje tegenstrijdig. Ik vind het leuk om eens een keer door te trekken maar tijdens mijn wekelijkse kilometers heb ik dat echt niet nodig. Ik neem dan liever mijn privé auto (die overigens ook geen race auto is) maar daar kun je zo nu en dan even flink doortrekken.

Maarre, als ik daar weer mee klaar ben dan lekker het dakkie open en de zon op mijn hoofd, fluitende vogels en maximaal 2500 toeren, heerlijk !!!!

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook