Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
2.3…..lijkt me wat aan de lage kant….
Ik rijd met mijn 16” velgen met 2.5 tot 2.7.
Ik lees nu wel hele verschillende waarden, ik ga een topic openen om de ervaringen van anderen eens te horen
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
tilanus schreef:2.3…..lijkt me wat aan de lage kant….
Ik rijd met mijn 16” velgen met 2.5 tot 2.7.
Ik ook 2.2-2.3. voor mij is het beter dus het blijft zo
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Ik heb toch nog een negatief puntje kunnen ontdekken :
Het is niet mogelijk alleen de achter-mistlamp te gebruiken zonder dat de voor-mistlampen ook aangaan.
Als ik bij dichte mist op een donkere weg rij dan wil ik wel graag mijn achter-mistlamp gebruiken maar voor niet omdat dat a. voor de tegenliggers niet prettig is en b. teveel licht aan de voorzijde reflecteert tegen de mist zodat ik zelf minder zie.
Verder heb ik ergens op het forum gelezen dat de boordcomputer kapotte lampen signaleert. Ik heb tot nu toe 2x dimlicht en 1x stadslicht vervangen, echter hiervan nooit een melding gezien. Wordt die melding eenmalig gegeven of steeds opnieuw bij het starten?
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Persoonlijk vind ik dit geen nadeel, mijn mistlichten voor branden vaker dan men mistlichten achter omdat het naar mijn mening beter verlicht.
Bij de toyota van men moeder is het apart schakelbaar, bij de mercedes van men vader is het ook eerst voorste mistlichten en nadien achterste mistlicht(en)
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Mistlampen, ik gebruik ze nooit, achter vind ik ze bijzonder irritant voor medeweggebruikers, voor hebben ze mijns inziens geen toegevoegde waarde.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Die melding geeft men altijd als je de motor start.
Is dus blijkbaar iets dat niet bij elke auto geactiveerd is.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
jhvink schreef:Ik heb toch nog een negatief puntje kunnen ontdekken :
Het is niet mogelijk alleen de achter-mistlamp te gebruiken zonder dat de voor-mistlampen ook aangaan.
Als ik bij dichte mist op een donkere weg rij dan wil ik wel graag mijn achter-mistlamp gebruiken maar voor niet omdat dat a. voor de tegenliggers niet prettig is en b. teveel licht aan de voorzijde reflecteert tegen de mist zodat ik zelf minder zie.
Als de minpuntjes niet erger worden dan dat….
Mistlampen voor heten ook wel breedstralers. Ze zijn ervoor bedoelt om laag boven het wegdek min of meer onder de mist door te schijnen. Ik weet niet of je je dimlichten uit kunt zetten en je voor mistlampen aan. Dan heb je dus minder licht, maar het reflecteert minder.
Ik zal als ik eraan denk vanavond eens kijken of dat kan.
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Dat kan idd. trouwens als je de mistlichten aanzet terwijl de automatische lichten geactiveerd zijn dan blijven de mistlichten branden icm de parkeerlichten als na een tijdje de dimlichten weer uitgaan.
Als je dan de mistlichten afzet gaan de stadslamjes ook uit.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
hbeck schreef:Mistlampen, ik gebruik ze nooit, achter vind ik ze bijzonder irritant voor medeweggebruikers, voor hebben ze mijns inziens geen toegevoegde waarde.
Ik volg je wel.
Op m’n Xsara Picasso vond ik het vervelend dat ik de achterste niet kon aanzetten zonder dat de voorste branden.
Nu heb ik enkel mistlichten achteraan. Maar ik geef wel toe dat de ‘look’ met mistlichten vooraan beter is.
macfocus schreef:Ik weet niet of je je dimlichten uit kunt zetten en je voor mistlampen aan. Dan heb je dus minder licht, maar het reflecteert minder.
Ik zal als ik eraan denk vanavond eens kijken of dat kan.
Bij de Xsara Picasso kan dit zeker ; ik vermoed dus ook bij de GC4P. Alleen : in België is het wettelijk niet toegelaten. In principe kan je er een bekeuring voor krijgen (en van horen zeggen gebeurt het ook).
Maar goed, we waren infeite bezig over positieve en negatieve zaken van de (G)C4P.
Nog even een zijsprong voor Picassoke.
Ik las vandaag in de krant “Metro”, ‘De geluiden die je auto maakt zijn onworpen door geluidsexpert’.
En jij maar klagen bij je dealer over rammeltjes enzo!!
Zijn ze speciaal voor jouw ontworpen Meneer Roberto Fedeli van Ferrari zegt “Het geluid ontwerpen verschilt niet veel van muziek componeren”.
Je hebt in feite een heel muzikale bak.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Of zou Roberto Fedeli toch iets anders bedoelen
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
GrandPicasso schreef:Nog even een zijsprong voor Picassoke.
Ik las vandaag in de krant “Metro”, ‘De geluiden die je auto maakt zijn onworpen door geluidsexpert’.
En jij maar klagen bij je dealer over rammeltjes enzo!!
Zijn ze speciaal voor jouw ontworpen Meneer Roberto Fedeli van Ferrari zegt “Het geluid ontwerpen verschilt niet veel van muziek componeren”.
Je hebt in feite een heel muzikale bak.
Dat is nieuw. Ze zijn wel heel goed mee met de nieuwste trends op het vlak van geluid produceren bij citroen of toch bij men picasso.
Volgens mij heeft de ontwikkeling van zo een klankspel erg veel tijd gevraagd. Overigens met dank aan de Belgische wegen die dit alles mogelijk maken en in goede? banen leiden.
Nog maar eens een bewijs dat vele duitse topmerken achterop lopen op het vlak van de laatste nieuwe trends. Ook op de C6 is duidelijk niet meer van deze tijd.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
goh mijn c5 dan ook niet…