![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Dat is persoonlijk natuurlijk.
Rij met de EBV6 eens in de manuele stand en schakel zelf. mss dat het je dan beter zal bevallen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
wimZ schreef:
Deze motor bevalt mij zeer goed, en ook ik haal toch regelmatig iemand in en ben nog NOOIT ook maar enig vermogen tekort gekomen.
De 1ste 2 verhoudingen van de handgeschakelde 5-bak van de C4GP zijn ook erg goed gespreid om vlot van de plaats te komen. Een Fiat Bravo Multijet 1.6JTD heeft 60 Nm meer koppel en is lichter maar is in het stadsverkeer veel minder vlot : als je bij stapvoets rijden in 2de versnelling zit en gas geeft gebeurt er 2-3 seconden niks, dan komt de auto in zijn powerband en spuit er vandoor, de HDi reageert veel lineairder & is een stuk soepeler bij lage toeren (ik durf er in 2de zelfs in de file mee op ralenti/vrijloop rijden met de voet van het gas )
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km
Vandaag ben ik even bij het motorhuis in Gouda geweest en een goed gesprek gehad met de verkoper over een C5 tourer.
Wat een mooie bak is dat, ik heb voor volgende week een proefrit besproken met een 2.0 hdi.
Als ik dit allemaal zie gaat mijn voorkeur een heel eind in de richting van een C5 tourer 2.0 Hdi automaat ligne business of heel misschien een exclusive. moet nog even uitzoeken wat hiertussen de grootste verschillen zijn behalve de navigatie en vooral de (lease)prijs.
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Ik kan me de keuze van de C5 tourer goed voorstellen. Was ook mijn keuze geweest als de achterbank fatsoenlijk ruimte had geboden aan 3 kinderern. Waarom wordt bij alle fabrikanten de achterBANK steeds meer omgebouwd naar 2 kuipen. Met drie kinderen wordt je bijna verplicht een MPV te gaan rijden.
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)
Pablo Picasso schreef:Ik kan me de keuze van de C5 tourer goed voorstellen. Was ook mijn keuze geweest als de achterbank fatsoenlijk ruimte had geboden aan 3 kinderern. Waarom wordt bij alle fabrikanten de achterBANK steeds meer omgebouwd naar 2 kuipen. Met drie kinderen wordt je bijna verplicht een MPV te gaan rijden.
en dit is nu precies ook mijn twijfel over een station of een MPV
Ook wij hebben 3 kinderen, alleen de oudste gaat niet meer zo vaak mee.
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Snap ik, mijn oudste is 7 en die gaat nog graag met ons mee op vakantie…..gelukkig….
Als mijn kinderen ooit niet meer mee gaan wordt het echt geen MPV meer…...
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_12366.jpg)
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Pablo Picasso schreef:
Als mijn kinderen ooit niet meer mee gaan wordt het echt geen MPV meer…...
Op een gegeven moment wil je de kleinkinderen meenemen
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_718.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
picassoke schreef:...dan wordt het de santa-fe. Ik vind dit (op voorwaarde dat je de duurdere uitovering kan nemen) een prachtige wagen, die ook goed zal rijden.
Rij voor werk regelmatig lange en korte stukken in Hertz-mobielen. Toevallig recent meegehad:
2x Hyundai SUV. Als iets een dramaaaatische wegligging heeft, dan is ‘t een SantaNee en dat kleinere broertje, hoe heet die ook alweer? Overhellen, Amerikaans zwabbergevoel in stuur - en ja dat voor iemand die ook CX rijdt en Diravi-XM reed! Eentje trok ook nog flink naar rechts. En een Hyundai i20 (?) reed ook al zo zwabberig, dat kan voor mij geen toeval meer zijn, heb ik met andere “huursletten” niet.
Tig keer Ford C-max
Stuurt strak, bijna als gewone station, met nog flink wat comfort. Vooral dodelijk saai, maar absoluut geen slechte wagen.
2x Ford S-Max
Idem, maar dan flink groter. En die ene Turbo-benzine-versie was gewoon een idioot beest. Optrekken bij de Peage naar 140 km/u en dan nog 3 versnellingen over hebben
Een combi van flatgebouw en raket
Een nadeel: bij de andere (gewone 2.0 geloof ik) kreeg ik met een beetje vochtig weer de ruiten niet goed ontwasemd, moest echt de fan flink hoog zetten. En dat in mijn eentje (ja, Hertz dus je krijgt altijd een ander soort auto dan je nodig hebt), dus geen klas zwemkinderen erin ofzo
Maar ik twijfel ook over evt. vervolg, ben beetje bang voor wegligging van hoge mobielen als Picasso. De CX dweilt dan wel, maar de Fiat is scherp én relatief nog comfi voor zo’n kleine wokkelbak.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Eerder in dit topic werd gerefereerd aan de degelijkheid van de Volkswagen (Touran). Aangezien vandaag mijn voorloop-passat 2.0 TDI mij voor de derde keer in de steek heeft gelaten geloof ik niet meer in de betrouwbaarheid van de oosterburen.
Ook mijn buurman heeft een abonnement op de wegenwacht met zijn VW Touran. Marketingtechnisch is dit wel interessant want hoe kan een merk met zulke prut-auto’s toch zo’n goed imago hebben?
Is er eigenlijk iemand die wel eens echt compleet in de steek is gelaten door zijn C4(G)P?
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)
door al mijn citroens nooit
wel door het meesterwerk van onze oosterburen!!!!!
Hij heeft mij nu eenmaal volledig in de steek gelaten, ging over op het noodprogramma en dan is de snelweg niet heel handig, dus ik heb hem toen op laten halen door een autoambulance
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
hbeck schreef:Hij heeft mij nu eenmaal volledig in de steek gelaten, ging over op het noodprogramma en dan is de snelweg niet heel handig, dus ik heb hem toen op laten halen door een autoambulance
De mijne is ook één keer overgegaan op het noodprogramma vanwege inbouw-fout lpg maar dat noem ik niet “volledig in de steek laten”. Ik kon, weliswaar moeizaam, toch mijn dealer bereiken. Als ik niet in de buurt van de dealer was geweest had ik in het dealer-boekje naar de dichtsbijzijnde citroen-dealer gezocht. Alleen ‘s-avonds of ‘s-nachts of in het weekend is dat natuurlijk niet mogelijk. Dan zou ik ws. Citroen-Assistance bellen.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Ik wist niet eens dat er een noodprogramma was en dus vertrouwde ik het niet en heb op mijn bezoeklocatie citroen assistence gebeld die hem kwamen halen
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Pablo Picasso schreef:
Is er eigenlijk iemand die wel eens echt compleet in de steek is gelaten door zijn C4(G)P?
Hout vasthouden, maar tot op heden nog niet in de steek gelaten door een Citroën !
(3 lekke banden buiten beschouwing gelaten, maar dit is niet gerelateerd aan het merk van de wagen)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Wel al veel in de garage gestaan voor hetzelfde probleem dat nog steeds niet is opgelost, maar nog nooit in de steek gelaten. Zou er ook aan mankeren vind ik voor een auto van 1 jaar oud en 30.000km.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km